Pagina 48 van 1870

Geplaatst: 29 okt 2007 21:06
door vinc
Hmmm, 't dilemma blijft want voor beiden is wat te zeggen. 't Zou om een 54 gaan... maar eens afwachten hoe het programma van Canyon in 2008 precies wordt en dan in december gaan kiezen denk ik.
Christoffel schreef:Over kwetsbaarheid en vergelijk alu - carbon is hier al heel veel gezegd. (Gebruik de zoek-functie.) Alu deukt heel snel in bij een val, carbon heeft deze nare eigenschap niet en is zeer slagvast. (kom maar op met de reacties... ;) )
Naar mijn mening kun je het beste carbon nemen. Ik vind dat o.h.a. lichter en sterker.

Als je een 56 nodig hebt, kijk dan even in het te koop gedeelte. Jorrit heeft er nog een.

maurice schreef:Ik zou voor een alu gaan. Zeker voor erbij. Voor niet al te veel geld koop je een super koersfiets waarmee je ook nog eens een tuimeling kunt maken zonder dat het frame scheurt of breekt.

Geplaatst: 29 okt 2007 21:13
door vinc
@ kuiper: Heb je al wat foto's van je canyon gepost? Ik ben wel benieuwd namelijk :)

Geplaatst: 31 okt 2007 23:33
door kuiper
Alstu!

Me lightweights heb ik alleen niet meer, hebben een nieuwe eigenaar in Sydney, Australië.

Hier reedt ik het 2006 Seizoen op tevens me eerste Canyon:
http://img311.imageshack.us/img311/1671 ... 4hu5iw.jpg

2007 was ook niet al te verkeerd:
In het Donker: (slechte belichting, enkel flitser.)
Afbeelding
Overdag:
Afbeelding
Zoals die nu is met wielen die ik bij mijn eigen bedrijf verkoop: (foto genomen in het donker, slechte belichting enkel flitser)
Afbeelding


(Foto's zijn in lage resolutie, heb in grote resolutie op me camera.)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 31 okt 2007 23:35
door kikkie
Kuiper schreef:Alstu!

(Foto's zijn in lage resolutie, heb in grote resolutie op me camera.)
Afbeelding



één van de vetste kleuren combinaties die ik ooit gezien heb! kwijls

Geplaatst: 31 okt 2007 23:46
door maurice
Een beetje slijmie of neuspullek groen... geef mij maar rood!

Geplaatst: 01 nov 2007 00:42
door jorrit10
Misschien is het een kwestie van gewenning, maar ik vind het nieuwe frame er niet mooier op geworden. Technisch zal 'ie er ongetwijfeld op vooruit gegaan zijn.

Geplaatst: 01 nov 2007 12:02
door christoffel
Vond (vind) jij dan bijvoorbeeld die overgang vork-balhoofdbuis fraai? Ik heb voor het 2008 model gekozen omdat ze dat nou juist hebben veranderd.

Naar mijn bescheiden mening is het frame er juist beduidend mooier op geworden. Zoveel mooier zelfs dat ik van mijn oorspronkelijke keuze, een Red Bull Carbon X-Lite, ben afgestapt en een Canyon 2008 heb besteld. Maar ach, smaken verschillen...

Geplaatst: 01 nov 2007 13:20
door lvgh
Bij het 2008 model is die overgang vork-balhoofdbuis inderdaad een stuk verbeterd, maar daar staat tegenover dat de schuine buis er nu uit ziet als een alpenhorn..

Geplaatst: 01 nov 2007 13:36
door jorrit10
De overgang balhoofdbuis - voorvork is inderdaad een stuk mooier geworden. Daarentegen vind ik de vergelijking van de onderbuis met een alpenhoorn erg treffend. Tevens vind ik de achterbrug te iel geworden en de 27,2mm zadelpen komt ook ietwat ieltjes over (overigens net als bij Isaac frames).

Geplaatst: 01 nov 2007 15:44
door kuiper
27.2mm achter is gedaan om meer comfort toe te voegen aan het frame.

Geplaatst: 01 nov 2007 16:31
door jorrit10
I know, was bij Isaac ook het geval. Vind het alleen zo knullig staan bij een frame met dergelijke oversized buizen. De 34,9mm Syntace P6 variant welke bij Cube wordt (of werd?) toegepast vind ik bijvoorbeeld echt supermooi staan. Er bestaat dan natuurlijk wel een grote kans dat je continu met je been langs de zadelpen aan het schuren bent tijdens het fietsen.

Geplaatst: 01 nov 2007 19:39
door vinc
Kuiper schreef:Alstu!
Overdag:
Afbeelding

De alu ziet er zo toch ook aardig fraai uit en weet niet of zo'n carbonnen eigenlijk wel mooier is... deze maand maar eens naar heerlen in de showroom kijken.