Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 nov 2006 18:33

Ben het niet eens met jou Mensma, ik vind die nieuwe Cosmics wel mooi staan. Persoonlijk zou ik voor Corima's gegaan zijn, maar goed wie ben ik Maar goed, smaken verschillen hè?
Vervelend dat gekraak, breng je fiets eens naar een echte specialist (Lohman Amsterdam is Bianchi dealer en staat bekend als uitstekende reparateur).

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 05 nov 2006 18:54

Smaken verschillen inderdaad, daarom gaf ik ook mijn mening. Wat die Corima's betreft geldt hetzelfde als met deze wielen, ik hou niet van die groffe carbon structuur, is me veel te druk.
Het probleem met m'n fiets is dat ik in Friesland woon, veel echte specialisten zijn hier niet. Zit er wel aan te denken om de fietsen eens naar Wielrunner in Harlingen te brengen. Daar kwam ik laatst toevallig langs en zag er erg professioneel uit. Ze hadden daar zelf een Cervele r3 testfiets hangen, compleet met Dura Ace en Reynolds Carbon wielen! Dat is pas service.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 nov 2006 19:34

Anders kom je een keer naar Amsterdam op zaterdag, fietsen we een stukkie samen en halen we aan het einde van de dag de fiets weer op bij Lohman
R3 is overigens zeer fraai, wel jammer vind ik dat je ze zo vaak met Shimano ziet.....

edduh
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 17:17

edduh 06 nov 2006 14:15

color=#c80303Hagalicious is dit het 2005 frame ? Kon/kan daar aankomen voor Euro 3580 met record afgemonteerd. Lijkt me een mooie prijs (nieuw ongeveer Euro 5300.-)

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 06 nov 2006 14:20

Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 05 November 2006


Even wat anders, heb een freccia celeste frame (mt.55) op het oog. Kan alleen nergens vinden wat zoiets weegt... Trouwens ook niet wat m'n huidige ML3 op de weegschaal doet..
Dan nog iets heel anders, weet iemand een site met specs en reviews van mountainbikes van ons geliefde merk. Ok, er rijden er niet zo veel rond, maar ook hier moeten liefhebbers voor bestaan toch? Vond nl. deze site:
http://www.motormuizen.nl/bianchi/index2.php
 en oeiiiiii dat lijkt mij ook wel een leuk projectje...


Hoi,
De FC zit ongeveer op 1250g wat het frame in kleinere maten betreft.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

maegashira
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12

maegashira 06 nov 2006 17:26

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 02 November 2006


Die spacers zijn trouwens gevaarlijk hoog, veel hoger dan de toegestane standaard. Als je je stuurpen nog een cm verlengt heb je vroeg of laat een Hincapie gevoel..........
De zadelpen net hetzelfde, je moet al bijna een 30cm in je buis hebben zitten om dat nog binnen de voorschriften te krijgen.


Welke standaard-waarden gelden daar dan voor?
Ik ben zelf al een eeuwigheid aan het klooien met het vinden van de juiste frame-maat en zitpositie. Ik heb na een meting via cycle-fit mijn Bianchi verkocht en een Isaac aangeschaft. Maar ook daar zitten flink wat spacers op / tussen. En van mijn nekklachten ben ik nooit helemaal verlost.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 06 nov 2006 23:37

Quoten: Origineel geplaatst door Maegashira op 06 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 02 November 2006


Die spacers zijn trouwens gevaarlijk hoog, veel hoger dan de toegestane standaard. Als je je stuurpen nog een cm verlengt heb je vroeg of laat een Hincapie gevoel..........
De zadelpen net hetzelfde, je moet al bijna een 30cm in je buis hebben zitten om dat nog binnen de voorschriften te krijgen.


Welke standaard-waarden gelden daar dan voor?
Ik ben zelf al een eeuwigheid aan het klooien met het vinden van de juiste frame-maat en zitpositie. Ik heb na een meting via cycle-fit mijn Bianchi verkocht en een Isaac aangeschaft. Maar ook daar zitten flink wat spacers op / tussen. En van mijn nekklachten ben ik nooit helemaal verlost.


Hoi,
In principe is dat 1 1/2 * de diameter van de vorkpijp max.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 07 nov 2006 23:55

Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 06 November 2006

(...) Heb het FC frame op marktplaats zien staan, (...)

Die heb ik denk ik ook gezien. Bij een frame dat zonder voorvork wordt aangeboden goed opletten of het niet het restant is van een flinke valpartij...

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 08 nov 2006 03:24

Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 06 November 2006

Thnx nog fdegrove voor het fc gewicht. 1250 dus (55 is een kleine maat imo ) zit ik een beetje goed met 1600 voor het ML3 frame? Dan zou ik er dus zo'n 350 gr. op vooruit gaan. Ff rap hierop voortbordurend moet dan een gwicht onder de 8 kilo haalbaar zijn met de 2006 centaur groep, campa protons, slr zadel en wellicht wat lichtere spullen als zadelpen, stuur en stuurpen. Please correct me if I'm wrong! Tis wellicht het proberen waard dan want de ML 3 heeft ook niet het eeuwige leven, ik heb eigenlijk het idee dat het geen frame is voor duizenden kilometers, daar komt dan nog het trapas verhaal bij. Heb het FC frame op marktplaats zien staan, wat is eigenlijk een realistische prijs voor zoiets?


Hoi,
Ik zou nooit daar een frame gaan kopen al is het nog zo goedkoop.
De Bianchi EV2 van mijn vrouw, met Centaur carbon, Mavic Cosmic Elite, Mavic SSC remmen en Time RXS Carbon pedalen weegt in maat 51 (dat is dus wat men een kleine maat noemt (S)) 8,2 kg. 
Mits andere wielen a la Campa Eurus en een stelletje lichtere banden zit al direct bij de 7,5 kg. Dat moet met jouw ML3 ook wel te halen zijn, dacht ik.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie