Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 dec 2006 18:56

Quoten: Origineel geplaatst door jurgen33 op 16 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 15 December 2006


Je had een mandje moeten wachten had je de SL erin gehad!!!
Misschien bestelt eric wel een SL vork en dan kun jij z'n wolf vork overnemen


Voor mij is dat niet zo belangrijk hoor. Ik heb er twee besteld en de tweede is nog niet binnen. Nu hoop ik dat ik niet met twee verschillende vorken ga zitten.
De FM zal het dan maar moeten oplossen!

Die vork die je nu hebt is toch ook een goede vork ?IK denk dat je FM het wel regelt, mocht er een ander op zitten.

jurgen33
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 jul 2006 23:50

jurgen33 16 dec 2006 19:29

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 16 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door jurgen33 op 16 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 15 December 2006


Je had een mandje moeten wachten had je de SL erin gehad!!!
Misschien bestelt eric wel een SL vork en dan kun jij z'n wolf vork overnemen


Voor mij is dat niet zo belangrijk hoor. Ik heb er twee besteld en de tweede is nog niet binnen. Nu hoop ik dat ik niet met twee verschillende vorken ga zitten.
De FM zal het dan maar moeten oplossen!

Die vork die je nu hebt is toch ook een goede vork ?IK denk dat je FM het wel regelt, mocht er een ander op zitten.


@ TS-Biker:

@ SpEric
Jaja zeker en vast, deze vork is ook goed! Had gewoon graag twee dezelfden :-)
Life\'s short - Race hard! :-)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 dec 2006 19:41

Jurgen,
Ik weet nu wel zeker dat het geod komt :)
Ga je de 2 fietsen hetzelfde opbouwen, of worden ze allebei compleet anders?

jurgen33
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 jul 2006 23:50

jurgen33 17 dec 2006 18:20

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 16 December 2006


Jurgen,
Ik weet nu wel zeker dat het geod komt :)
Ga je de 2 fietsen hetzelfde opbouwen, of worden ze allebei compleet anders?


Wel SpEric,
De tweede die eraan komt is voor mijn vader. De opbouw gaat hetzelfde zijn op een klein detail na. We hebben allebei Shimano DA, maar ik ga rijden met Campa Record shifters en een shiftmate.
De rest van de opbouw zier er zo uit :- Wielen : Fulcrum Racing 1 (zwart)- Zadelpen : de meegelverde van FSA (misschien volgend jaar iets anders)- Zadel : Selle Italia SLR Kit Carbonio Flow (moet ik nog kopen)- Stuur : Cinelli RAM 2 (moet ik nog kopen, en helaas vind ik niet meteen iemand die ze op voorraad heeft. Heb jij een goed adres?)- Bidonhouders : Tune- Kabels : Jagwire Ripcord (moet ik nog kopen)- Pedalen : Time RXS Titan Carbon (moet ik nog kopen)
Wanneer de fiets volledig af is stuur ik je wel een mailtje met een powerpoint-presentatie van de montage.
Life\'s short - Race hard! :-)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 17 dec 2006 21:28

dat wordt prachtig.. stuur maar die mail tegen die tijd..
Die cinelli is wat lastig ja. Denk dat maar heel weinig zaken deze op voorraad hebben.

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 17 dec 2006 22:08

ik weet een zaak, waar ze er 4 hebben liggen, ik weet niet welke je precies bedoelt maar .
1 met blauw,oranje, en die met die grijze lijn en een met speciale kleur groen maar die wil je denk ik toch niet en ik denk ook niet dat ze die los verkopen zit namelijk op een fiets met diezelfde kleuren,
 

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 18 dec 2006 10:50

gisteren voor het eerst een ritje gemaakt met het nieuwe team frame. Ik moet zeggen dat het echt als een blok op de weg ligt. Stuurt erg strak, en voelt heel degelijk aan!!!
bovendien is het een supermooi frame!!!!!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 dec 2006 11:11

Quoten: Origineel geplaatst door IBAN op 18 December 2006


gisteren voor het eerst een ritje gemaakt met het nieuwe team frame. Ik moet zeggen dat het echt als een blok op de weg ligt. Stuurt erg strak, en voelt heel degelijk aan!!!
bovendien is het een supermooi frame!!!!!


Waar ik nog bij wil opmerken dat het aerodynamische voordeel met dit frame ( en de mijne ) erg goed te merken was....
Vooral met wind achter..

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 19 dec 2006 08:06

En hoe rijdt hij met zijwind?
Bij hoge velgen (Zipp 404) is mijn ervaring dat onverwachte rechte zijwind vervelend is, maar zo gauw de wind enigszins schijn staat er eerder een stuwend  effect is. Maar dit zijn natuurlijk draaiende delen!
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 dec 2006 11:20

Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 19 December 2006


En hoe rijdt hij met zijwind?
Bij hoge velgen (Zipp 404) is mijn ervaring dat onverwachte rechte zijwind vervelend is, maar zo gauw de wind enigszins schuin staat er eerder een stuwend  effect is. Maar dit zijn natuurlijk draaiende delen!

Ik heb niet het idee dat ie meer zijwind gevoelig is dan mijn giant bijv. als er al een verschil is, dan eerder in het voordeel van de Cervélo.

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 19 dec 2006 11:27

Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 19 December 2006


En hoe rijdt hij met zijwind?
Bij hoge velgen (Zipp 404) is mijn ervaring dat onverwachte rechte zijwind vervelend is, maar zo gauw de wind enigszins schijn staat er eerder een stuwend  effect is. Maar dit zijn natuurlijk draaiende delen!

Ik kon weinig verschil merken met mijn vorige frame, deze had ook een vrij platte onderbuis. Ik rijd ook niet met hoge velgen, dus kan best zijn dat het gevoel met name door de velgen komt.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 19 dec 2006 13:08

Quoten: Origineel geplaatst door IBAN op 19 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 19 December 2006


En hoe rijdt hij met zijwind?
Bij hoge velgen (Zipp 404) is mijn ervaring dat onverwachte rechte zijwind vervelend is, maar zo gauw de wind enigszins schijn staat er eerder een stuwend  effect is. Maar dit zijn natuurlijk draaiende delen!

Ik kon weinig verschil merken met mijn vorige frame, deze had ook een vrij platte onderbuis. Ik rijd ook niet met hoge velgen, dus kan best zijn dat het gevoel met name door de velgen komt.


Vergeet niet dat je voornamelijk achter mij reed...  
 
En op de juiste momenten ervoor helaas ...

Plaats reactie