Pagina 48 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 jun 2014 19:55
door Fr3ggel
Bij mij geeft ie een behoorlijk ratel

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 jun 2014 19:59
door Wolfhound32
Ik rijd nu met een paar Khamsins en vind de ratel duidelijk, maar mij nog lang niet hard genoeg. Ik vind het wel prettig als zo'n hub als bel kan fungeren. ;)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 jun 2014 22:05
door koos1978
De khamsins " ratelen" volgens bij al behoorlijk! Weet niet of het veel harder gaat worden. Anders check je t even op youtube!

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 14 jun 2014 22:18
door karluk
graag even jullie advies, welke breedte velglint moet ik nu nemen voor mijn 23mm brede velg (Farsports) 18/19mm of yellow tape 21mm?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 jun 2014 07:47
door mtbfool
Maakt niet uit van welke fabrikant je alu body's hebt , deze vreten allemaal in.
Novatec heeft met hun nieuwe generatie body's een RVS inlay in de body zodat deze niet meer in kan vreten en dat werkt erg goed.

Mtbfool

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 jun 2014 09:32
door nijkie
Ratel ligt aan de hoeveelheid vet in de body veel of weinig.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 18 jun 2014 21:31
door tom de groot
Ook al mensen die 10000km + met de Chinees hebben afgelegd?

Zit nu op bijna 9000 naast een deukje in het achterwiel merk ik nu ook dat remranden flink beginnen te slijten. Het ziet er niet naar uit dat ik de 15000 ga halen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 jun 2014 12:20
door fl4puit
mtbfool schreef:Body er af trekken , reinigen en de terugslagpallen ff met lichte olie smeren in plaats van Vet , heb net nog een Novatec naaffie geserviced en nieuwe lagers ingezet en de ratel is weer als vanouds.

Mtbfool
Misschien een gekke vraag, maar welke olie gebruik je hiervoor?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 27 jun 2014 22:54
door arnoudrace
Ik gebruik synlube. Blijft schoon.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 01 jul 2014 09:45
door lupo
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe wielset. Op dit moment heb ik een setje Easton EA70. Eerst dacht ik de Fulcrum Racing 3/Campagnolo Zonda te gaan kopen. Naast de betere wielen levert dat ook een gewichtsbesparing op van +- 150 gram.

Nu werd mijn oog echter getrokken naar de carbon wielen die er ook wel heel mooi uitzien. Ik wil ze gaan gebruiken als allround wielen. Is carbon dan aan te raden? Als ik voor carbon kies neig ik naar 38mm.

Ik zie hier veel verschillende breedte maten langskomen. 20,5mm en 23mm. Zelf wil ik er eigenlijk GP4000s II 25mm banden opleggen. Welke breedte maat moet ik dan hebben?

Ik heb de volgende wielen gevonden:

Ebay - cyling cyling
- Link 1 - met Novatec A271SB/F372SB
- Link 2 - met Cnc Alloy Super Light hubs? 100 gram lichter

Ebay - carbonspeedcycle
- Link 3 - met Novatec A271SB/F372SB

Zijn dit goede wielen voor allround gebruik?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 01 jul 2014 10:27
door Gerboon
Waarom neig je naar 38mm? Beetje vreemde conclusie. Wellicht bedoel je dat je rond die hoogte wat zoekt?

die 25mm valt het mooiste op een 23mm, maar vooral de inwendige velgbreedte is van belang omdat deze de pasvorm bepaald. Verder moet jou fiets natuurlijk wel ruimte hebben voor die breedte.

Wil je een allround setje koop dan iets met een alu remrand. Heb je in de regen een boel plezier van.
En er zit nog wel aanzienlijkverschil in een fulcrum wiel of in een chineesje.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 01 jul 2014 10:38
door Orlok
lupo schreef:Ik zie hier veel verschillende breedte maten langskomen. 20,5mm en 23mm. Zelf wil ik er eigenlijk GP4000s II 25mm banden opleggen. Welke breedte maat moet ik dan hebben?
Hier wordt uitleg gegeven over breedte velg in verhouding tot welke breedte van de band kan worden gebruikt. Mocht je tubeless willen gaan rijden (bijv. Schwalbe One) dan adviseer ik toch een 23mm velg omdat er dan wat meer ruimte overblijft voor montage van het ventiel in relatie tot de beschikbare ruimte voor de bandranden. Verder zijn alle drie de wielsets m.i. geschikt voor allround gebruik. Zelf heb ik ook 38mm clinchers en van Carbonspeedcycling, deze bevallen mij goed, met de juiste remblokjes (bijv. Reynolds Cryo) heb je ook in de regen nog voldoende remkracht, welliswaar minder dan met een alu-remrand. ;)