Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 28 jun 2013 09:08

Zondag om 22:00 op national geographic komt er een hele leuke film over het dope gedrag van Lance en Co.
cornelli racing cycles Uden

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 jun 2013 09:22

SandervdV schreef:Wat er ook allemaal gezegd wordt, en ik twijfel niet aan de waarheid er van, ik vind het allemaal gewoon niet zo belangrijk...
Manipulaties, intimidaties, karaktermoorden en bedreigingen afdoen als "gewoon niet zo belangrijk". Ik vrees dat het vooral veel over jou zegt als je jezelf zelfs afvraagt of je niet het zelfde had gedaan als je in zijn schoenen had gestaan, maar misschien geeft een flinke schadevergoeding eisen en krijgen van journalisten die over jouw dopinggebruik schrijven maar het (nog) niet kunnen bewijzen je wel een enorme kick en krijg je er ook een enorme boost van als je een oud-verzorgster die tegen je getuigt voor alcoholistische hoer uitmaakt of als je een kleine coureur die verklaart dat hij je bij een dopingarts heeft gezien eens even flink intimideert. Zijn dat de grenzen van het toelaatbare waar jij over spreekt?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 28 jun 2013 12:55

@chrissiewizzie: eens met je analyse, met een kanttekening.
Er zijn grenzen, en als deze overschreden worden, dan kan die zelfde samenleving zich tegen je keren.
En dat is precies wat volgens mij met Armstrong gebeurd is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 28 jun 2013 13:33

loos schreef: Er zijn grenzen, en als deze overschreden worden, dan kan die zelfde samenleving zich tegen je keren.
Vraag is wie zich dan tegen Armstrong gekeerd heeft.

Usada bijvoorbeeld, maar hoe kijken zijn ex-collega's tegen hem aan? Ik heb Ullrich, Zülle of Basso nog niks onaardigs horen zeggen over LA.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 28 jun 2013 13:49

scepticus schreef: Usada bijvoorbeeld, maar hoe kijken zijn ex-collega's tegen hem aan? Ik heb Ullrich, Zülle of Basso nog niks onaardigs horen zeggen over LA.
Tegenover hen heeft hij zich ook altijd netjes gedragen, omdat ze rivalen van zijn niveau waren: de echte bully boy kiest bij voorkeur zwakkere slachtoffers uit.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 jun 2013 13:50

chrissiewizzie schreef:@loos en scepticus: terechte opmerking en inderdaad, wie heeft zich tegen hem gekeerd? ......
Of de wielerliefhebbers? Volgens mij alleen de Telegraafkoppen lezers, die toch al zonder verdieping meteen vanuit de onderbuik reageren.
Vergeet mij aub niet en ik ben geen telegraaf lezer. Ik heb LA altijd al een misbaksel eerste klas gevonden.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 28 jun 2013 13:53

dario schreef: Tegenover hen heeft hij zich ook altijd netjes gedragen, omdat ze rivalen van zijn niveau waren: de echte bully boy kiest bij voorkeur zwakkere slachtoffers uit.
Da's waar, denk aan Simeoni of Bassons.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 28 jun 2013 14:18

Het is inderdaad vrij idioot om van L.A. nu de baarlijke duivel te maken: de wel uitgenodigde hoofden dragen samen flink wat kilo's boter, en zo sterk je hem alleen in zijn martelaarsrol ('MIJ moeten ze hebben!'). En wordt hij voor sommigen dus blijkbaar weer een beetje held...
Ofwel iedereen uitnodigen (de kans dat hij zich laat zien is toch klein vermoed ik), ofwel niemand die ooit is betrapt: lijkt me wel zo fair! (niet omdat L.A. een loopje nam met de regels van de fair play, dat je hetzelfde moet doen)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2378
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 jun 2013 14:25

Nou, ik vond zijn dominantie en zijn manier van rijden altijd wel mooi en indrukwekkend om te zien. En los daarvan... vond/vind ik hem — voor zover ik gezien/gelezen heb, bij diverse persconferenties en interviews — best een aimabel persoon.

Gebruikersavatar
milonus01
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:30
Locatie: Nijkerk

Gebruikersavatar milonus01 28 jun 2013 14:31

Wat ben ik klaar met dhr. Armstrong.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 28 jun 2013 14:35

Hij maakte altijd wel een shows van de persconferenties, dat is waar, maar maakte hem geen aimabel man in mijn ogen, voornamelijk erg arrogant, saai was het zeker niet.

Wel een interessant interview op cyclingnews van Lance.
Ik kan me er eerlijk gezegd wel in vinden.

Wat me opviel bij het bekijken van de docu van Argos tv (eerder in dit topic gepost) is dat we eigenlijk geen echte wieler journalisten hebben, maar verslaggevers. Daar is niets mis mee, dat is hun vak, maar verklaart ook waarom niet kritischer wordt opgetreden.

Aan de andere kant, is dat in andere sporten dan anders? Nee, sterker nog, ik durf het wel aan om te zeggen dat men in het wielrennen nog kritischer is dan in elke andere sport.

SandervdV
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:21

SandervdV 28 jun 2013 14:55

chrissiewizzie schreef:Zo vind ik het ook van de Tour organisatie een zwaktebod om iedereen uit te nodigen, behalve Armstrong. Had de eer aan jezelf gehouden en toon ballen door hem uit te nodigen. Riis, Delgado, Theunisse, Zoetemelk, Virenque, Bugno, Ullrich, Merckx, Contador zullen toch ook allemaal een uitnodiging gehad hebben? Die zijn ook allemaal een keer gepakt en vaak ook nog in de Tour zelf. Zolang die hypocrisie stand houdt, wordt Armstrong misschien wel een klein beetje meer held voor mij....

Meen ik dat laatste? Ach, misschien ook wel!
Ja, het is echt van de gekke vind ik. Hij was/maakte een decennium lang de Tour. Hem niet uitnodigen hoort daar niet bij. Ik vind dat je als organisatie zijnde niet jouw mening op moet leggen aan het publiek. Het publiek kan zelf zijn mening vormen. Maar dat zal wel een beetje bij het Franse paternalistische gedrag horen... haha
timo2.0 schreef:Manipulaties, intimidaties, karaktermoorden en bedreigingen afdoen als "gewoon niet zo belangrijk". Ik vrees dat het vooral veel over jou zegt als je jezelf zelfs afvraagt of je niet het zelfde had gedaan als je in zijn schoenen had gestaan, maar misschien geeft een flinke schadevergoeding eisen en krijgen van journalisten die over jouw dopinggebruik schrijven maar het (nog) niet kunnen bewijzen je wel een enorme kick en krijg je er ook een enorme boost van als je een oud-verzorgster die tegen je getuigt voor alcoholistische hoer uitmaakt of als je een kleine coureur die verklaart dat hij je bij een dopingarts heeft gezien eens even flink intimideert. Zijn dat de grenzen van het toelaatbare waar jij over spreekt?
Ja, precies, dat is waar ik het over heb als ik zeg over de grenzen heen gaan. Ik heb daar alleen een iets meer genuanceerde mening over. De omgeving maakt voor een groot deel uit wie je bent/wordt. Zoals ik zei, hij kon het doen, hij wilde winnen, en hij deed het. Zijn karakter in die omgeving bracht hem tot wat hij deed. Het is ook datzelfde karakter wat hem deed winnen. Want vergeet niet, iemand anders met dezelfde organisatie om zich heen en dezelfde doping zou niet gedaan kunnen hebben wat Lance Armstrong heeft gedaan.

En dan nog in het algemeen, ik heb het idee dat er niet zo heel veel mensen zijn die vroeger fan van Armstrong waren en dat nu door alle doping perikelen het niet meer zijn. Zij die toch al geen fan waren hebben nu extra munitie gekregen om hun aversie sterker te uitten. Ik heb tenminste nog niemand gehoord die onder de indruk was van de oude Armstrong en dat nu niet meer is.

Plaats reactie