Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 apr 2013 17:40

Ik kom net terug van een "fijn" ritje. Het begon allemaal prima. Beetje zon, prima temperatuur. Was kort-lang vertrokken en dat ging best. Stond een stevige 5 bft maar dat mocht de pret niet drukken. Ik begon aan een de heenweg; lekker tegen de wind in stoempen langs onder meer Hoogkerk, Peize, Donderen, en Huis ter Heide. De wind was dus echt best hard, ik wilde een D1 training doen en om die goede hartslagen te rijden moest ik hele stukken op de 21 en zelfs kleine stukken op de 23 fietsen.

Goed, na 1,5 uur of wat kom ik Hoogersmilde. Daar merk ik opeens dat de wind gedraaid is. #@#$@$%@%@% :( Ik voel de bui al hangen en als ik rechtaf draai bij Hijkersmilde wordt mijn vermoeden bevestigd. Normaal is dat m'n keerpunt en heb ik 'm vanaf daar tot thuis vol in de rug. Nu heb ik 'm eerst nog 10 km vol tegen, daarna een km of 25 van opzij en pas het laatste stuk zo vanaf Niebert, Oostwold, Hoogkerk pas vol mee. Tot overmaat van ramp koelde het ook nog wat af waardoor blote benen allicht wat teveel van het goede was (toch beenstukken moeten meenemen). Ook nog wat kleine spetters op m'n kanus gekregen, maar dat stelde gelukkig niks voor.

Uit en thuis in 103 km. Dat het weer wat veranderlijk was kon ik goed zien aan de Garmin, die vond dat ik 350 hm had gemaakt :D

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 apr 2013 18:12

103 km en veel wind tegen??

Ik heb afgelopen weekend een monster trainining gedaan. Zaterdag 154 km en zondag 154 km. Zaterdag de hele dag wind tegen en zondag alles wind mee. Dat was pas een rot eind. Maar ik wist van tevoren wel dat alles wind tegen zou zijn. Als je bent ingesteld op de tweede helft wind mee, dan voel je je goed genaaid door de weerman. Ik zou er zelfs een apart topic over openen ;)
Live fast; die young. mijn blog

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 16 apr 2013 18:58

Vanwege m'n gebroken sleutelbeen na bijna zes weken afgelopen zondag met dat mooie weer voorzichtig een tochtje gemaakt.
Beetje bang om te vallen was ik wel, heb dan ook wat minder snel gereden. Eigenlijk bijna net zo snel als een slak, ik werd ook door een stel op elektrische fietsen gewoon ingehaald.
Na twintig km wilde ik weer naar huis. Maar dat kon niet want ik was verdwaald. Ik reed rondjes in Vinkel.
Toen ik uiteindelijk weer bij mijn vriendin in St-Oedenrode aan kwam had ik 55 km gefietst.
En twee pijnlijke armen op het end omdat ik op mijn zomerfiets een heel stuk dieper zit.
Op een of ander rul zandpad moest ik een bochtje maken en ben ik snel van m'n fiets af moeten springen omdat m'n voorwiel slipte. Dat was wel even schrikken omdat ik plots gebruik moest maken van mijn slechte arm.

Vandaag dinsdag ben ik naar huis in Breda gefietst. Inderdaad veel wind.
Het was rond de twintig graden, dus met blote armen en benen.
Ik zag de meesten met arm en beenstukken. Moet daar zelf niet aan denken bij twintig graden.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 16 apr 2013 21:06

havana schreef:Ik kom net terug van een "fijn" ritje...
En daar wordt een mens hard van... :mrgreen: .
60 x Ventoux

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 16 apr 2013 22:28

Ik heb vanaf half 6 nog lekker een rondje gereden na het werk. Ik koos wel voor de beenstukken en een lang wielershirt maar met een kort zweetshirt er onder. Dit was prima :)

De route was Deventer - Wilp - Klarenbeek - Beekbergen - Hoenderloo - Loenen - Klarenbeek - Wilp - Deventer, goed voor 70km

Ik kreeg onderweg wat spetters maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben, ik kon er eigenlijk wel lekker door fietsen. Soms heb je dat wel eens, door een beetje lichte regen krijg je het gevoel dat er meer zuurstof is, het koelt je gezicht een beetje en je komt in een soort 'trance' waarin je lekker door kan trappen. Dit hebben jullie vast ook wel eens? Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het niet koud hebt :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 apr 2013 08:49

steven250 schreef:Soms heb je dat wel eens, door een beetje lichte regen krijg je het gevoel dat er meer zuurstof is, het koelt je gezicht een beetje en je komt in een soort 'trance' waarin je lekker door kan trappen. Dit hebben jullie vast ook wel eens? Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het niet koud hebt :)
Ja, dat gevoel heb ik ook vaak.
Dat is waarschijnlijk de reden dat ik het niet erg vind om in de regen te fietsen.
Ik heb meer een hekel aan wind, vanaf windje 3 begin ik me al te ergeren.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 17 apr 2013 09:20

steven250 schreef:Ik kreeg onderweg wat spetters maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben, ik kon er eigenlijk wel lekker door fietsen. Soms heb je dat wel eens, door een beetje lichte regen krijg je het gevoel dat er meer zuurstof is, het koelt je gezicht een beetje en je komt in een soort 'trance' waarin je lekker door kan trappen. Dit hebben jullie vast ook wel eens? Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het niet koud hebt :)
Heel herkenbaar. Ik heb het vooral bergop. Beetje misser regen en niet koud rij ik heel, heel veel harder omhoog. Ik denk overigens dat 3 aspecten een rol spelen:
1) afkoeling
2) meer zuurstof in de lucht
3) stof blijft op de grond liggen (ook de pollen ik heb hooikoorts en een histamine intolerantie)

Overigens was het vanmorgen vroeg ook bizar lekker om te fietsen :mrgreen:

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 17 apr 2013 09:42

Gastheerg schreef: Heel herkenbaar. Ik heb het vooral bergop. Beetje misser regen en niet koud rij ik heel, heel veel harder omhoog.:
Ik had het in dit geval op de Berg en Dalweg bij Beekbergen, dus dit liep inderdaad constant wat op en af :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 17 apr 2013 10:56

Een rondje over mooie plattelands weggetjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 17 apr 2013 19:49

.jeroen. schreef:Een rondje over mooie plattelands weggetjes...
Was vanmiddag met de auto min of meer in 'jouw' omgeving en dan begint het altijd vreselijk 'te jeuken'. Ik was er dan ook liever op de fiets geweest, maar ja, soms hebben andere zaken even voorrang...
't Zijn weer mooie plaatjes Jeroen.
60 x Ventoux

Panic
Forum-lid

Panic 17 apr 2013 21:03

Half dagje gewerkt, half dagje meubelboulevard en vanavond nog even 45km weggetrapt. Fantastisch fietsweer!

Het was windstil. Ik herhaal: het was WINDSTIL. 8-) 8-) 8-)

henpaden
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar henpaden 17 apr 2013 21:22

Nou zeg, via m'n rondje dat gaat via het Ulvenhoutse bos de weg afgereden door een tegemoetkomend aanstormend peloton. Ik schrok me de mikmak.
Sjees..., wat was het druk deze vanavond daar met wielertoeristen.
Is ook wel een heel mooie omgeving en de weg is autovrij...
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie