Garmin Edge 810
3.40 versie is zeker een grote verbetering. Ik draai op moment de 3.45 beta (sinds gisteren) maar nog niet mee gereden. De 3.43 beta had enkele kleine verbeteringen zoals sync verbetering met de Connect app van Garmin. Merkbaar beter. Heb er geen crashes mee gehad.
Enige wat ik zou willen zien in de firmware voor de 810 is het uitzetten van turn-by-turn ipv dit te doen door de workaround (GPS uit, route laden, GPS aan).
Enige wat ik zou willen zien in de firmware voor de 810 is het uitzetten van turn-by-turn ipv dit te doen door de workaround (GPS uit, route laden, GPS aan).
Je kunt TBT gewoon uitzetten.Graham schreef: Enige wat ik zou willen zien in de firmware voor de 810 is het uitzetten van turn-by-turn ipv dit te doen door de workaround (GPS uit, route laden, GPS aan).
Als je bij je koersen het menu opent, 3 streepjes rechts onder, kun je turn guidance uitzetten.
Ook Off course Warnings kun je hier uitzetten.
Succes,
Joris
Thanks, dat ga ik eens proberen.Jweijters schreef:Je kunt TBT gewoon uitzetten.Graham schreef: Enige wat ik zou willen zien in de firmware voor de 810 is het uitzetten van turn-by-turn ipv dit te doen door de workaround (GPS uit, route laden, GPS aan).
Als je bij je koersen het menu opent, 3 streepjes rechts onder, kun je turn guidance uitzetten.
Ook Off course Warnings kun je hier uitzetten.
Succes,
Joris
-
- Forum-lid
Ik heb een probleem met de hoogtemeters van de edge. Hij geeft een veel te hoge waarde aan. Als ik de rit upload zegt hij dat ik 250 hm heb terwijl dit er rond de 25 moeten zijn. Ik moet het nu corrigeren via garmin connect en strava en dan klopt het weer redelijk.Als ik bij strava naar het hoogte kaartje kijk klopt dit wel alleen het totaal klopt niet. Doe ik iets verkeerd?
@powerkiter, kijk anders even voordat je weg rijdt wat de begin waarde is van de hm. Dit vind je ergens onder Settings (schoevendraaier/steeksleutel symbol) > System > GPS > Set Elevation (die zal in het begin caliberen)
-
- Forum-lid
Ik zal er is naar kijken als ik begin met een rit. Het gekke is, dat als ik kijk naar de hoogtekaartjes van garmin connect en strava dat die gewoon de goede hoogte aangeven. Alleen het totaal aantal hm is veel te hoog bij strava en garmin connect
-
- Forum-lid
Rondje gefietst en het probleem blijft. Toen ik begon gekeken naar de begin waarde en die klopte gewoon. Als ik bij de samenvatting kijk van de rit op de garmin zegt hij bij stijging 292m en bij daling 292m. Bij de hoogte grafiek laat hij wel een juiste grafiek zien. Hetzelfde bij strava 292 klim meters maar 1 meter hoogteverschil?
Kan overigens ook door het weer komen wat er op dit moment is in NL. Veel wind betekend veel verschil in druk. Waardoor de meting inaccuraat wordt. Ik weet niet hoe lang je het probleem al hebt maar het is een eventueele oorzaak.powerkiter schreef:Rondje gefietst en het probleem blijft. Toen ik begon gekeken naar de begin waarde en die klopte gewoon. Als ik bij de samenvatting kijk van de rit op de garmin zegt hij bij stijging 292m en bij daling 292m. Bij de hoogte grafiek laat hij wel een juiste grafiek zien. Hetzelfde bij strava 292 klim meters maar 1 meter hoogteverschil?
-
- Forum-lid
Ik heb hem net een week dus alleen nog met harde wind gefietst. Morgen weer een rondje, kijken of het beter gaat zonder harde wind.
-
- Forum-lid HC
Vaak worden er onterecht hoogtemeters gemeten omdat je bij het wegrijden de GPS nog niet helemaal gestabiliseerd hebt.
Als je de werkelijke en exacte hoogte van je thuislocatie weet, onthoud die dan. Ga een keer buiten staan met je Edge 810, en schakel die in. Blijf dan een behoorlijke tijd staan totdat de GPS gestabiliseerd is (ik denk na ongeveer 10 minuten) en de hoogte niet meer veranderd. Ga dan na de kaart en sla de locatie op als je thuislocatie terwijl je dat doet, pas de hoogte aan naar de werkelijke hoogte.
Als je hierna nog een keer je Edge inschakelt thuis dan zal hij heel snel zijn GPS fixeren en direct naar de goede hoogte gaan en zou de hoogtemeting voor de ritten nauwkeuriger moeten zijn ongeacht het weer.
Als je de werkelijke en exacte hoogte van je thuislocatie weet, onthoud die dan. Ga een keer buiten staan met je Edge 810, en schakel die in. Blijf dan een behoorlijke tijd staan totdat de GPS gestabiliseerd is (ik denk na ongeveer 10 minuten) en de hoogte niet meer veranderd. Ga dan na de kaart en sla de locatie op als je thuislocatie terwijl je dat doet, pas de hoogte aan naar de werkelijke hoogte.
Als je hierna nog een keer je Edge inschakelt thuis dan zal hij heel snel zijn GPS fixeren en direct naar de goede hoogte gaan en zou de hoogtemeting voor de ritten nauwkeuriger moeten zijn ongeacht het weer.