Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Bora Ultra 50

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 30 sep 2015 22:01

Nou, de kogel is door de kerk!
Bora one 35 dark label it is.

lvd386
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2013 18:56

lvd386 17 okt 2015 09:49

Zijn de Bora clinchers tubbeles te gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Bottecchia SP9 supernova
DeR♥️sa king XS

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 okt 2015 10:13


Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 okt 2015 10:19

lvd386 schreef:Zijn de Bora clinchers tubbeles te gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle velgen zijn tubeless te rijden/maken, zie het topic "Tubeless" ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 17 okt 2015 11:13

Bijna alle velgen zijn tubeless te maken enkel niet elke velg/band combinatie gaat werken.

Bedenk wel dat er een verschil in belasting van de velgrand is (meer druk op de remranden). Tubeless geschikte velgen zijn vaak versterkt/iets zwaarder.

Denk ook niet dat tubeless voor de weg (voor de meeste andere toepassingen is het prima) een grote toekomst tegemoet gaat. Het enige voordeel is de mogelijkheid hele lage drukken te rijden en een iets lagere kans op lekken voor de rest heeft het enkel nadelen tov. een goede binnenband.

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 17 okt 2015 11:41

+1
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 okt 2015 15:02

sharkman113 schreef:Bijna alle velgen zijn tubeless te maken enkel niet elke velg/band combinatie gaat werken.

Bedenk wel dat er een verschil in belasting van de velgrand is (meer druk op de remranden). Tubeless geschikte velgen zijn vaak versterkt/iets zwaarder.

Denk ook niet dat tubeless voor de weg (voor de meeste andere toepassingen is het prima) een grote toekomst tegemoet gaat. Het enige voordeel is de mogelijkheid hele lage drukken te rijden en een iets lagere kans op lekken voor de rest heeft het enkel nadelen tov. een goede binnenband.
Maar welke velg/band combinatie gaat dan niet werken en waarom dan niet en welke nadelen bedoel je verder dan nog.? Ben wel benieuwd. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 okt 2015 17:05

Voor de nadelen: zie het tubeless topic. Hele volksstammen rijden miljoenen kilometers met bandjes, enkelingen rijden tubeless en zitten meer op fora ervaringen en problemen uit te wisselen dan wat anders...

edit: ik was mijn knipoog vergeten ;)
Iedere heug zijn meug Orlok, no hard feelings! :winkthumb:
Laatst gewijzigd door de zwarten op 17 okt 2015 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 17 okt 2015 17:27

omdat ik nog geen zin had andere wielen (en blokken) te plaatsen vanmiddag mijn laatste rondje met m'n bora's gefietst dit jaar. Voor het eerst ook in nat weer. Remmen icm swiss stop yellow king (carbon) viel me toch wel tegen moet ik zeggen. Anderen ervaring in natte omstandigheden in combinatie met die blokken? Ben benieuwd. Veel geluid, lange remweg en ook als m'n snelheid al zo verminderd is dat ik m'n remmen echt flink zou kunnen inknijpen niet heel veel remkracht.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 17 okt 2015 18:39

de zwarten schreef:Voor de nadelen: zie het tubeless topic. ...
Dat is alleen maar lulkoek omdat je zelf de nadelen ervan niet weet op te sommen, maar dat klopt . . . want die zijn er namelijk niet, er zijn n.l. alleen maar voordelen.! ;)
de zwarten schreef:Hele volksstammen rijden miljoenen kilometers met bandjes, enkelingen rijden tubeless en zitten meer op fora ervaringen en problemen uit te wisselen dan wat anders...
Inderdaad het topic gaat veel over ervaringen en problemen met tubelessbanden. Maar dat staat in het niet met de vele andere topics over de ervaringen en problemen met buiten- en binnenbanden. :)

Maar deze discussie kan je beter in het juiste topic voeren. Ik heb alleen maar antwoord gegeven of de Bora tubeless te gebruiken is. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 17 okt 2015 20:09

Degene die beweerd dat er alleen maar voordelen zijn heeft ze of nooit gereden of heeft een gebrek aan realiteitzin.
Tubeless heeft voordelen maar zeker ook nadelen en voor een pure performance racefiets of voor een rijder die ervan houdt om op asfalt op de limiet te rijden zijn ze (net als de huidige generatie schijven) gewoon een no go (zou dan nog eerder voor echte tubes kiezen).
Voor een heleboel anderen zijn ze een optie maar beter of de toekomst in deze vorm zeker niet.

Zie ook deze video waar ik het wel redelijk mee eens ben:

http://velonews.competitor.com/2014/10/ ... -it_348291

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 okt 2015 10:47

sharkman113 schreef:Degene die beweerd dat er alleen maar voordelen zijn heeft ze of nooit gereden of heeft een gebrek aan realiteitzin.
Tubeless heeft voordelen maar zeker ook nadelen en voor een pure performance racefiets of voor een rijder die ervan houdt om op asfalt op de limiet te rijden zijn ze (net als de huidige generatie schijven) gewoon een no go (zou dan nog eerder voor echte tubes kiezen).
Voor een heleboel anderen zijn ze een optie maar beter of de toekomst in deze vorm zeker niet.

Zie ook deze video waar ik het wel redelijk mee eens ben:

http://velonews.competitor.com/2014/10/ ... -it_348291
[off topic] Het getuigt van onervarenheid met het fenomeen "tubeless" voor de racefiets om voor de nadelen hiervan te verwijzen naar het topic 'tubeless' (@de zwarten) of de video "Road Tubeless Tyres – Are They Worth It?" als jullie zelf niet in staat zijn de nadelen hiervan op te noemen. ;)

Btw: als je deze video goed hebt begrepen zul je het met mij eens zijn dat er door GCN alleen maar het gewicht (?) en het gevoel (?) als negatieve conclusie worden neergezet, het overige is alleen maar positief. Met andere woorden . . . . . "Go tubeless" (een ervaren en realistische gebruiker). :lol: [/off topic]
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie