Gisteren voor het eerst aan de Amstel Gold Race toerversie deel genomen. Voorgaande 12 jaar viel het bijna altijd samen met de Kellerwald MTB marathon (vlak bij Kassel), maar nu eindelijk eens de kans om hier te rijden.
Vrijdagavond die kant op, inschrijving ophalen, paar biertjes op terras en daarna achterin hotel Vivaro overnachten. Kort nachtje en 's morgens erg koud.
Om 06:30u van start en was zo'n 3 graden, maar toen nog weinig wind en na zo'n 40 km toch redelijk op temperatuur. Toen ook relatief rustig op de weg en toch ook (bewust) vrij vaak alleen gereden en voelde goed aan. Stukje verkeerd, maar schade viel mee. Terug in Valkenburg op voor de 2 ronde en even verkeerde interpretatie van bord welke kant op moest. Stond 2e keer links af, maar dat bord in de eerste ronde niet gezien dus verkeerd kant op. Na paar km er achter, maar tegen de stroom in niet echt slim. Dus een lusje van 10 km en kon weer verder. Sommige stukken erg druk, maar wist ik van te voren. Was vandaag sfeer proeven en proberen te genieten. Zonnetje deed zijn best, maar bleef toch frisjes door de harre wind. Na zo'n 6:30u het fijne er een beetje af en tempo wat laten zakken. Nog even in de wacht voor de Keutenberg voor ik wel naar boven kon fietsen (slalom rijden) en na dik 9:30u zat er 249,5 km op en zo vlot mogelijk naar de auto. Feestterrein gelaten voor wat het is, want onbeheerd fiets achterlaten alles behalve slim, extreem slechte muziek en daarbij al spullen klaar liggen in mijn bus als ik terug kwam. Ook lekker bak echte koffie met de bialetti gemaakt en als een speer terug naar Soest.
Leuk dagje, weet wat de AGR is. Goed georganiseerd, verkeersregelaars waren super, druk, soms tricky door andere rijders (rechts inhalen in afdalingen), gezellig en best pittig stukje fietsen....
Kan deze afstrepen en volgende jaar?? Nee, 1 keer was genoeg.
https://app.strava.com/activities/287762847