Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 24 nov 2016 17:45

hayes schreef:Was de Sigma Buster 600 hard aan het overwegen.
Ik rij woon werk langs een donker jaagpad, nu ook vol natte bladeren en andere viezigheid.
Krijgt nochtans overal goeie reviews...

M'n chinees lichtje heeft het definitief begeven vrees ik. Drie jaar gebruikt. Twee battery packs. Ik vrees dat de kabels de zwakke punten zijn.

Misschien moet ik even wat meer uitgeven. Al vrees ik dat de levensduur daarom niet noodzakelijk beter zal zijn.
Ik heb nu 1x echt in het donker gereden met de Buster 600. Eerst vond ik het een beetje donker, maar toen ik mijn zonnebril afdeed was het al een stuk beter.

Voor bekend terrein en 30km/u is hij sterk genoeg, in het bos lijkt me wat optimistisch maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Het scheelt ook een boel of je langs een autoweg rijdt met af en toe een lantaarnpaal of echt helemaal niets. Dat laatste gebeurd niet zo vaak (zelfs niet hier in Friesland), maar dan schiet hij mogelijk wel wat tekort.

Qua design, bouwkwaliteit, gewicht, afmetingen, bevestigingsmogelijkheden etc. is het een fijn apparaatje. De accuduur lijkt op het eerste oog ook uitstekend en hij dimt automatisch wanneer de batterij bijna leeg is waardoor 'gezien worden' nooit een issue mag zijn.

Overall een goede lamp die aan mijn verwachtingen voldoet. De lichtopbrengst is meer dan een gemiddelde stadfiets, maar verwacht hier geen wonderen. Bij twijfel kun je beter wat meer uitgeven. Op onbekend terrein en bij lange afstanden zou ik ook wel iets meer licht willen en laat ik nu net gaan verhuizen naar de andere kant van het land en overdag geen tijd meer hebben om te fietsen :?.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 24 nov 2016 17:52

ik heb die lezyne 1500xxl op de max stand en minder zou ik eigenlijk niet willen. Is het droog en is het asfalt schoon dan kan je met minder toe (dan reflecteert het licht als het ware), maar is het nat en ligt er veel blad,modder e.d. op het fietspad dan absorbeert het het licht lijtk het wel (en afgewaaide takken e.d.) dan ben ik maar wat blij met die 1500 lumen.
Afbeelding

hayes

hayes 24 nov 2016 19:33

Hm. Had intussen ook De Lezyne 800xl gevonden en die leek me ook ok.
Ik ken m'n woon-werk fietspad bijna uit m'n hoofd, dus 800 lijkt me voldoende. Maar na het stormpje van dit weekend ligt het nog steeds vol takken. En dan is een goed lichtje wel leuk...

M'n Chinees lichtje beweert 5000 lm te produceren maar daar geloof ik geen f*** van. Online vind ik dat het zowat 1000-1500 zou zijn. Dus stand 2 zou dan een kleine 1000 zijn? Ik zette die ook max op medium beam. IK heb hem nog eens aan de lader gehangen en hij doet het nu weer... bizar. Alsof hij even een klein stootje stroom nodig had. M'n eerste battery pack deed dat ook, kort voor z'n schielijk heengaan.

edit: filmpje gevonden. Lijkt me voldoende licht: https://www.youtube.com/watch?v=K6g9LVC6jW4&t=144s
Laatst gewijzigd door hayes op 24 nov 2016 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 24 nov 2016 19:53

Het is dat ik een dynamolamp heb. Echter heb ik wel een klein lampje in geval van nood (lamp/dynamo stuk of lekke band) in de tas zitten. Daarom heb ik dit onderdeel besteld samen met een garmin mount met gopro bevestiging aan de onderkant.

Afbeelding

hayes

hayes 30 nov 2016 10:01

Ik heb intussen m'n eerst woon werk ritje met de Lezyne 800Xl er op zitten.
Heel erg tevreden. Meer dan voldoende licht. ik had 'm gisteren op de tweede (medium) stand staan en dat was voldoende, zelfs bij licht bevroren fietspad. Met handschoenen is het wel wat prutsen om goed op het knopje te drukken.
De behuizing voelt heel solide aan. Je mag hem al een paar keer laten vallen me dunkt.

Minpuntjes: Het rubbertje mocht iets langer. Ik moet hard trekken om hem rond m'n stuur te krijgen. Ook om de usb kabel aan te sluiten is het wat prutsen. Eerst rubber dekseltje openen, daarna moet je wat op het gevoel de kabel insteken.

Maar allround goed lichtje. Op black friday gekocht dus met mooie korting besteld.

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 18 dec 2016 21:53

gene schreef:Mooi, zo'n Buster 2000 maar belachelijk veel geld.
Ik heb een soortgelijk Chinees voorlicht met 5 cree leds, geeft ongelooflijk veel licht en kost 18 €. (verzending inbegrepen) Zal kwalitatief mss minder zijn, hoewel ik het nu al meer dan 2 jaar gebruik. Aan die prijs kan ik ieder jaar een nieuw aanschaffen.

De Sigma Buster 2000 is echt niet duur voor wat je krijgt. Het is een echt goede lamp. Zelf heb ik de Sigma Karma Evo en daarvan is de kwaliteit ook zeer goed.

Die 18€ lampjes zijn leuk maar stellen niks voor vergeleken bij de Sigma Buster 2000. Hier is een video van de Buster 2000. Ze vergelijken hem met een 18€ lampje. Zo zie je het verschil in kwaliteit en weet je ook waarom de Sigma duurder is. https://youtu.be/ZWnjC99PvZg
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

hayes

hayes 20 dec 2016 09:16

Gisteren eens een snel fotootje genomen van de lichtopbrengst van de XL800.
Dit is op de stand met 600 lumen.
Ik sta op ca. 7-8 meter van het tuinhuis. Dit is meer dan voldoende voor op de weg.

Afbeelding

Dennis1987
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 apr 2016 18:18

Dennis1987 20 dec 2016 13:23

Hier zijn een paar lampjes die ik gebruik.



De Knog Blinder R 70 Lumen.
Daarme ben je overdag goed zichtbaar van achteren. In het donker moet hij op de nachtstand anders verblind je achterliggers ermee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Sigma Karma Evo 320 Lumen.
Voor mij voldoende licht , maar ik fiets ook nooit zo heel snel.
Afbeelding
Afbeelding




Op m'n andere fiets heb ik 2 koplampen.
De Knog Blinder 200 Lumen. Samen 400 Lumen. Zijn breedstralers dus een twee baans weg is helemaal verlicht. Ik heb van deze lampen nog geen foto's dat ze in het donker stralen maar die zal ik eens maken.
Afbeelding

En achter de Bontrager Flare R 65 Lumen.
Met deze achterlamp ben je ook zeer goed zichtbaar overdag. Ook deze moet in het donker op de nachtstand anders verblind die enorm. Verkeersborden 100 Meter achter me lichten rood op als hij vol aan staat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cannondale Badboy SLX
Trek Farley 5

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 21 dec 2016 21:26

Je banden zijn ontploft.
Afbeelding

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 21 dec 2016 21:56

wat dachten jullie hiervan :https://www.youtube.com/watch?v=8BcMzFDFeuQ

MJ-908 Combo Magicshine Bike Light iemand die 'm al heeft ? ben heel benieuwd!!
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 21 dec 2016 22:33

Dat is een zeer fors licht! Overbodig voor op de weg, maar voor in het veld of bos misschien wel geweldig.
Ik heb alleen ervaring met zijn kleinere broer waar ik al een aantal jaren mee fiets, en eigenlijk altijd op de laagste stand (Magicshine MJ-808 met 1200 lumen)
Voor wie het interesseert https://www.action-led-lights.com/colle ... shine-sale
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Sloopkogel
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013 19:55

Gebruikersavatar Sloopkogel 27 dec 2016 18:05

Op Ebay de Solarstorm X2, geeft een bak licht!

Plaats reactie