Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)
- Jaap Telder
- Forum-lid
En je krijgt geen argwaan als er ook nog eens ontzettende nep Dura Ace carbon wielen inzitten met goedkope Novatec naven en verkeerde spaken....dan ook nog zo'n nep Pinarello carbonzadel die niet bestaat.
En de Pinarello registratie/garantiekaart is er niet, wat de echtheid moet garanderen. Het gaat immers om een dure Pinarello bij inruil. (als die tenminste echt zou zijn).
Als je dat allemaal ontgaat ben je een beroerde fietsenhandelaar met geen kennis van zaken, of ze rommelen maar wat aan daar.
Ze gaan hem evengoed verkopen als imitatie, dus verkopen ze als reguliere fietsenzaak nepspul.
Dat komt de reputatie van de fietsenbranche weer ten goede
En de Pinarello registratie/garantiekaart is er niet, wat de echtheid moet garanderen. Het gaat immers om een dure Pinarello bij inruil. (als die tenminste echt zou zijn).
Als je dat allemaal ontgaat ben je een beroerde fietsenhandelaar met geen kennis van zaken, of ze rommelen maar wat aan daar.
Ze gaan hem evengoed verkopen als imitatie, dus verkopen ze als reguliere fietsenzaak nepspul.
Dat komt de reputatie van de fietsenbranche weer ten goede
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 16 feb 2017 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
En dat is de reden dat je de consument die de fiets inruilt er niet op aan kunt spreken/de overeenkomst niet kunt vernietigen. Je moet als handelaar beter weten. Als de fiets al is ingeruild daar.
Wellicht is de fiets onderdeel van een opgekochte partij en ongezien gekocht/op internet gezet? Het begint nu wel een hetze te worden. Als Pinarello het erg vindt nemen ze een bureau in de arm die dit op deze schaal gaat aanvechten.
Wellicht is de fiets onderdeel van een opgekochte partij en ongezien gekocht/op internet gezet? Het begint nu wel een hetze te worden. Als Pinarello het erg vindt nemen ze een bureau in de arm die dit op deze schaal gaat aanvechten.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Fietsshop-Elfring zegt zélf toch duidelijk dat de fiets bij hun is ingeruild, dus niets ongezien. Bovendien zetten ze de fiets zelf op internet, hebben de foto's zelf gemaakt, hebben de fiets rijkelijk onder ogen en in handen gehad.RuudRuud schreef:
Wellicht is de fiets onderdeel van een opgekochte partij en ongezien gekocht/op internet gezet? Het begint nu wel een hetze te worden.
Maar genoeg erover.
Ingeruild is ie blijkbaar, my bad.Jaap Telder schreef:Fietsshop-Elfring zegt zélf toch duidelijk dat de fiets bij hun is ingeruild, dus niets ongezien. Bovendien zetten ze de fiets zelf op internet, hebben de foto's zelf gemaakt, hebben de fiets rijkelijk onder ogen en in handen gehad.RuudRuud schreef:
Wellicht is de fiets onderdeel van een opgekochte partij en ongezien gekocht/op internet gezet? Het begint nu wel een hetze te worden.
Maar genoeg erover.
Je mist een deel van de context in het deel wat je quote. Laat dan ook de laatste zin weg.
Pinarello vindt het blijkbaar niet erg genoeg om er iets aan te doen.
Selectief quoten om je gelijk te halen Nou bij deze.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Pfff, je legt mijn opmerking wel helemaal verkeerd uit...
Is dat ook geen selectieve interpretatie "om je gelijk te halen"
Ik hoef mijn gelijk niet te halen en geef alleen aan dat Elfring de fiets in handen heeft gehad bij de inruil (dan bekijk je die fiets toch wel met enige aandacht!) en foto's zelf heeft genomen en zelf op Marktplaats zet. Ze weten dus maar al te goed wat ze in handen hebben.
Is dat ook geen selectieve interpretatie "om je gelijk te halen"
Ik hoef mijn gelijk niet te halen en geef alleen aan dat Elfring de fiets in handen heeft gehad bij de inruil (dan bekijk je die fiets toch wel met enige aandacht!) en foto's zelf heeft genomen en zelf op Marktplaats zet. Ze weten dus maar al te goed wat ze in handen hebben.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 17 feb 2017 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben het wel met Jaap eens dat een FM met verstand van zaken op de hoogte moet zijn van het aantal neppe frames in omloop (en vooral Pina!) inclusief de neppe wielen. Dat had m.i. ook zeker opgemerkt moeten worden.
Pinarello zal, als ze er al iets aan doen, achter de grote vissen aan gaan, en niet de individuele FM op de korrel nemen.
Pinarello zal, als ze er al iets aan doen, achter de grote vissen aan gaan, en niet de individuele FM op de korrel nemen.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bhoe zie je het zo snel??????
Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
Lettertype wijkt in detail af, verkeerde kabelingangen op de verkeerde plaats, chainprotector verkeerde plaats en gespoten etc, etc. Makkiedaniel1975 schreef:Bhoe zie je het zo snel??????
- daniel1975
- Forum-lid HC
LOL, scherp gezien.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik zie de kabelingangen niet eens zitten, welke bedoel je dan?
[herstel] De foto eens naast die van mij gehouden nu zie ik het direct: de pootjes van de "N" en de kabelinvoer is hier ongeveer 45 graden en het moet omgeveer 30 zijn.
Sticker op achterbrug zit ook op verkeerde plaats.
Regards From EP
[herstel] De foto eens naast die van mij gehouden nu zie ik het direct: de pootjes van de "N" en de kabelinvoer is hier ongeveer 45 graden en het moet omgeveer 30 zijn.
Sticker op achterbrug zit ook op verkeerde plaats.
Regards From EP
- Jaap Telder
- Forum-lid
Het is dus niet eens een sticker maar ze spuiten het gewoon