Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2017

robbiey
Forum-lid

robbiey 13 mar 2017 16:52

Gisteren naar m'n ouders gefietst in prachtig weer met de aeroad! Dordrecht Brienenoordbrug , dorpjes langs de IJssel , Waddinxveen , Boskoop, Zoeterwoude en via vliet naar Zoetermeer. 100 km afgemaakt, 32,1 gem.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 13 mar 2017 18:05

Vandaag maar weer eens vanuit Almere een klein rondje rond het Gooimeer. De zon was nauwelijks te zien door het wolkendek en dat betekende met die venijnige wind uit het noordwesten (3Bf) toch frisjes. Ondanks de temperatuur van ong. 10°C toch nog redelijk veel wielrenners in korte broek gezien maar ik had geen spijt van lang-lang. :D

https://www.strava.com/activities/898630605

https://www.relive.cc/view/898630605
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 13 mar 2017 23:25

Het Internationale Wielergala in Kornhorn voor het laatst in 2011. Het jaarlijkse Wielergala voor politieagenten werd gedurende 21 jaar gehouden. De buitenlandse wielrenners bleven overnachten in een gastgezin in het dorp. Elke editie, steeds in de maand mei, was het weer één groot feest in Kornhorn. In 2012 kreeg de organisatie het sponsorgeld niet meer rond. Het race parcours bestaand uit landwegen rondom het dorp is als een stille getuige achtergebleven.. als bewoner van ons kleine dorp (550 inwoners) fiets ik nog regelmatig hetzelfde rondje van de wielrenners van weleer..

Afbeelding

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 14 mar 2017 09:33

Gisteravond ook even een rondje 50 gedaan in het heerlijk rustige avondweer. Eindelijk beginnen de temperaturen op te lopen, en dan kunnen we ook eindelijk gaan profiteren van de talloze zeiknatte regenritten van afgelopen maanden. Want dat waren er nogal wat...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 mar 2017 09:34

Ben zelf bijna vergeten hoe het is om in > 10 graden te fietsen...

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 mar 2017 10:31

Joskovic schreef:Gisteravond ook even een rondje 50 gedaan in het heerlijk rustige avondweer. Eindelijk beginnen de temperaturen op te lopen, en dan kunnen we ook eindelijk gaan profiteren van de talloze zeiknatte regenritten van afgelopen maanden. Want dat waren er nogal wat...
Dan heb jij pech gehad of ik veel geluk gehad / fietsmoment beter uitgekiend.
Tot nu toe dit kalenderjaar 27 ritjes (2.722 km) en steeds droog gehouden. (ik geef toe dat ik bij slecht weer wel op de Tacx gekropen ben, dus in regen/kou fietsen hoeft niet)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Joskovic
Forum-lid

Gebruikersavatar Joskovic 14 mar 2017 10:38

fredmtb-sport schreef: (ik geef toe dat ik bij slecht weer wel op de Tacx gekropen ben, dus in regen/kou fietsen hoeft niet)
Ja ammehoela... :lol: Dan snap ik het wel ja.

Ik heb geen Tacx, dus ik fiets altijd buiten, ook bij miezeren. Soms gokte ik goed, soms gokte ik verkeerd.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 14 mar 2017 10:40

Nou ik heb genoeg regen moeten verwerken.. woon - werk dan ben je gewoon vaak aan de beurt. Maar ook zulke ritten zie ik als een investering in jezelf. Nu komt het mooie weer er aan en het betaald zich vanzelf uit.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 14 mar 2017 12:35

@RVV: Valt best mee als je deze site http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/ mag geloven.
@Joskovic: Ach, ik heb ook wel eens verkeerd gegokt. Zat ik op de Tacx, was het droog. :lol:

Ik ben ook in de gelukkige positie dat ik 3 dagen weekend heb en dan meer keuze voor juiste moment en ik ben een stuk kritischer (sommigen noemen me een "zeikerd" qua weer) geworden qua weer.
Duszzzzzzz: ik stap zo maar even op de MTB
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 mar 2017 12:52

Ik heb deze winter kilo's bagger van de winterfiets moeten halen, maar zelf geen enkele keer nat geworden....allemaal spatzooi.
Vandaag zonnig , maar wel een vries windje (vrij naar IKON)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 14 mar 2017 13:14

fredmtb-sport schreef:@RVV: Valt best mee als je deze site http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/ mag geloven.
@Joskovic: Ach, ik heb ook wel eens verkeerd gegokt. Zat ik op de Tacx, was het droog. :lol:

Ik ben ook in de gelukkige positie dat ik 3 dagen weekend heb en dan meer keuze voor juiste moment en ik ben een stuk kritischer (sommigen noemen me een "zeikerd" qua weer) geworden qua weer.
Duszzzzzzz: ik stap zo maar even op de MTB

Haha die site ken ik :-) statistisch zal het wel kloppen. Woon - werk is voor mij gewoon een gegeven weer of geen weer. Alleen ijzel of storm met 120 km/h rukwinden houden mij tegen. Maar een rondje van 100 km in de stromende en vooral koude winterregen doe ik ook niet zo snel. Het moet wel leuk blijven. Binnenfietsen doe ik dan weer niet. Dan ga ik meestal even hardlopen in de regen. Dan koel je toch niet af zoals op de fiets.

fred404
Forum-lid

Gebruikersavatar fred404 14 mar 2017 18:29

Ik vind kilometers op de tacx geen kilometers want je staat stil.

Verstuurd vanaf mijn SM-T285 met Tapatalk

Plaats reactie