Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 jan 2021 14:27

Dat is de candassensor die ik ook eens gehad heb, werkte best OK bij mij. Niet lang (half jaartje of) maar hij werkte wel (koste ook maar een paar euro)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 13 jan 2021 09:23

Iemand hier toevallig die IQ2 heeft gebacked en geen gebruik gaat maken van de P2M korting? Graag PM!
(ik weet het is niet veel, maar ik kan een futurum kortingscode van 20 eur in return geven).

Thx!
It's just a hill - Get over it

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 jan 2021 15:24

Stuur me maar een PM, ik ga die niet gebruiken.
Afbeelding

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 13 jan 2021 20:28

Vandaag hadden ze weer een nietszeggende post op instagram (alleen een foto). Normaal gesproken kan je er niet op reageren, maar vandaag wel. Dus ik vroeg wanneer ze geleverd werden. Vervolgens binnen een uur een reactie met de vraag wat mijn naam en verdere gegevens zijn. Vervolgens was het antwoord: "We currently don't have any further news as we speak but that also means that the projected shipmensts for your pre-order is still good to go within this month"
Ik ben hoogst sceptisch. Als ze deze maand nog zouden willen gaan opsturen, dan zou ik toch al wat meer tromgeroffel op kickstarter verwachten. Zeker omdat ik een dual sided besteld heb, en er vooralsnog alleen maar linkszijdige zijn geproduceerd.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4711
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 14 jan 2021 09:44

Deze reactie zie ik al zeker een half jaar langskomen op de Facebook pagina van de backers.
Lijkt een beetje op het bord voor een kroeg, daar staat op " Morgen gratis bier" wanneer is het morgen? Of wanneer is het de juiste maand?
Overigens zijn er ook backers die als reactie hebben gehad 1e kwartaal.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 14 jan 2021 20:58

Ja, dat is het punt, dat antwoord van hun doet me op deze manier alleen maar meer denken dat het een scam is (geworden). Communiceer gewoon eerlijk. Dat is echt de basis van iedere communicatiecursus.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 jan 2021 23:15

Een scam is als ze de boel bewust proberen te flessen. Dit is meer een gevolg van onderschatting, tegenslagen, misschien wel een beetje onkunde.

Ik was eigenlijk al half vergeten dat het nog steeds liep. Ben benieuwd of er ooit nog iets op de mat valt (verwacht van wel), maar of dat dan ook een goed werkend product is?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4711
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 jan 2021 12:09

Ik verwacht ook nog steeds dat er wel pedalen gaan komen, anders hadden ze allang de handdoek in de ring gegooid.
Het blijft alleen vermakelijk slecht hoe zij de communicatie uitvoeren. Dus wat er precies verkeerd gaat, daar blijft het naar gissen. Misschien is het wel echt zo dat ze een groot probleem hebben met de leverancier van de pcb's. Maar hoe lang gaat dat dan nog duren? Als dat een juridisch gevecht is, dan kan het nog wel even duren.
Voordeel kan zijn dat er uiteindelijk wel een heel goed getest systeem komt.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 jan 2021 12:21

scottwilko schreef: 15 jan 2021 12:09 Het blijft alleen vermakelijk slecht hoe zij de communicatie uitvoeren.
Ik werk al jaren in een technische omgeving.
Technici ≠ Communicatie.

Maar ik geloof niet zo dat het een scam is. Dan was er helemaal nooit iets ontwikkeld en dan had DCrainmaker/GPlama nooit iets ontvangen.

Probleem van veel technici is dat ze doorgaan tot het 110% goed is, en of dat in dit geval commercieel uit kan is een 2e.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 15 jan 2021 12:59

Als je op de site van IQ2 bij "team" kijkt, staat dat ze toch echt twee customer care specialisten in dienst hebben...

Ik vraag me overigens af in hoever we hier met "harde" technici van doen hebben.
Verder; hoeveel ervaring hebben deze mensen in een mooi concept vertalen naar een geïndustrialiseerd ontwerp en het in (serie)productie nemen ervan?

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 15 jan 2021 19:25

Precies, na veel commentaar hebben ze op een gegeven moment twee mensen voor de communicatie aangenomen hoegenaamd. Sindsdien is er in de communicatie niets verbeterd (nou ja, misschien gedurende één maand). Ik denk ook dat ze oprecht aan het project zijn begonnen, maar sluit niet uit dat ze na het grote succes eurotekens in de ogen hebben gekregen en gecasht hebben, en dat het zo een scam is geworden.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 15 jan 2021 22:09

mhr-zip schreef: 15 jan 2021 12:21 Ik werk al jaren in een technische omgeving.
Technici ≠ Communicatie.

Probleem van veel technici is dat ze doorgaan tot het 110% goed is, en of dat in dit geval commercieel uit kan is een 2e.
Werk ook dagelijks met technici en het is inderdaad vermakelijk hoe die soms communiceren. Ze presteren het met regelmaat om gelijktijdig de slimste én domste persoon in de ruimte te zijn, een beetje zoals mijn zus.

Als ik een euro kreeg voor iedere perfecte oplossing die ze aandragen voor het verkeerde/kleinste probleem, dan hoefde ik zelf niet meer te werken. Begrijp me niet verkeerd; ik vind het heerlijk om met zulke collega's te werken.

Plaats reactie