Het dopingtopic 2.0
Een hoop kabaal die voorlopig nog niet zal stoppen.
Maar hoe langer je er over nadenkt hoe meer je tot de conclusie moet komen dat het zonder duidelijke leiding van bovenaf niet beter zal worden.
Uiteindelijk is de huidige situatie terug te voeren op de jarenlange strijd op het hoogste niveau tussen uci en aso.
De tweespalt op dat niveau heeft er toe geleid dat ploegen jarenlang redelijk straffeloos hun gang konden gaan in plaats van gecorrigeerd te worden van bovenaf.
Zelfreiniging bestaat niet in een wereld die steeds meer om geld draait
Is de wereldwijde bankencrisis daar niet het ultieme voorbeeld van.
Regeringsleiders moeten maar eens goed notie nemen van de huidige crisis in de wielerwereld dan weten ze wat hen,en ons,over een aantal jaren te wachten staat in de economie.
Maar hoe langer je er over nadenkt hoe meer je tot de conclusie moet komen dat het zonder duidelijke leiding van bovenaf niet beter zal worden.
Uiteindelijk is de huidige situatie terug te voeren op de jarenlange strijd op het hoogste niveau tussen uci en aso.
De tweespalt op dat niveau heeft er toe geleid dat ploegen jarenlang redelijk straffeloos hun gang konden gaan in plaats van gecorrigeerd te worden van bovenaf.
Zelfreiniging bestaat niet in een wereld die steeds meer om geld draait
Is de wereldwijde bankencrisis daar niet het ultieme voorbeeld van.
Regeringsleiders moeten maar eens goed notie nemen van de huidige crisis in de wielerwereld dan weten ze wat hen,en ons,over een aantal jaren te wachten staat in de economie.
Zij is ook tegen
Ik zeg zo vaak: dit is heel wat groter dan Armstrong.
Een volgende indicatie daarvoor:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 9_00341520" onclick="window.open(this.href);return false;
Net zoiets als de hoofdcommissaris van politie oproept om alle boeven die ze de afgelopen jaren NIET hebben kunnen vangen maar amnestie geven.
Een volgende indicatie daarvoor:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 9_00341520" onclick="window.open(this.href);return false;
Net zoiets als de hoofdcommissaris van politie oproept om alle boeven die ze de afgelopen jaren NIET hebben kunnen vangen maar amnestie geven.
Tuurlijk, niemand zal dan nog doping pakken...Fahey schreef: ‘Zo worden de problemen opgelost. Dat iedereen clean wordt en dan kunnen we opnieuw beginnen. Ik ben zeker dat mijn bestuur daar graag zal over discussiëren.’
Wat ik mij in al deze comotie afvraag, is hoe groot de invloed van doping nu eigenljk is. Met alleen het nemen van doping alleen kom je er niet. Je moet er wel degelijk voor trainen. Natuurlijk kan je beter herstellen en daardoor meer trainen. Maar het lichaam heeft zijn fysieke grenzen. In het verleden zijn er renners gestorven door het gebruik van doping. Toppers worden geboren met een goede genetische eigenschappen. Door hard te trainen kunnen ze beter worden. Het zou interessant zijn om er achter te komen hoeveel doping bijdraagt aan de prestaties. Misschien is het idee dat je doping gebruikt (placebo) wel genoeg om je psyche te beinvloeden en zijn de lichamelijke effecten helemaal niet zo groot dan wel gedacht. Immers ze leiden allemaal pijn bij een prestatie en wint naar mijn mening degene die de pijn het beste kan verdragen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Zou zeker interessant zijn, placebo of witte jassen effect is een geweldige fopperij van ons brein. Het blijft echter wel een feit dat het herstel na een zware rit versneld kan worden met middelen. Daarna kun je weer sneller vol aan de bak voor de volgende training. Het trainingseffect wordt wel degelijk vergroot denk ik. Van placebo's ben ik er niet zeker van of die je ook echt sneller doen herstellen.ceon schreef:Het zou interessant zijn om er achter te komen hoeveel doping bijdraagt aan de prestaties. Misschien is het idee dat je doping gebruikt (placebo) wel genoeg om je psyche te beinvloeden en zijn de lichamelijke effecten helemaal niet zo groot dan wel gedacht. Immers ze leiden allemaal pijn bij een prestatie en wint naar mijn mening degene die de pijn het beste kan verdragen.
Volgens mij heeft Harm Kuipers dit jaar bij de Avondetappe gezegd dat er ooit onderzoek naar de werking van placebo-doping gedaan is en het inderdaad schijnt te werken.
Doping kan natuurlijk heel goed werken alleen is het, vooral met de huidige controles wel van belang dat je exact weet wat je doet. Oftewel degene met de beste (duurste) dopingarts profiteert het meest en loopt het minste risico gepakt te worden. Je kunt dus ook zeker niet stellen dat alle gebruikers de zelfde kans hebben om te winnen.
Doping kan natuurlijk heel goed werken alleen is het, vooral met de huidige controles wel van belang dat je exact weet wat je doet. Oftewel degene met de beste (duurste) dopingarts profiteert het meest en loopt het minste risico gepakt te worden. Je kunt dus ook zeker niet stellen dat alle gebruikers de zelfde kans hebben om te winnen.
Campagnolo Ultra Dork
Een Britse journalist en tevens fervent wielrenner heeft eens een kuur epo / testosteron en HGH gebruikt en aan zo'n 400km+ wedstrijd meegedaan. Ik zal zijn artikel eens zoeken.ceon schreef:Wat ik mij in al deze comotie afvraag, is hoe groot de invloed van doping nu eigenljk is. Met alleen het nemen van doping alleen kom je er niet. Je moet er wel degelijk voor trainen. Natuurlijk kan je beter herstellen en daardoor meer trainen. Maar het lichaam heeft zijn fysieke grenzen. In het verleden zijn er renners gestorven door het gebruik van doping. Toppers worden geboren met een goede genetische eigenschappen. Door hard te trainen kunnen ze beter worden. Het zou interessant zijn om er achter te komen hoeveel doping bijdraagt aan de prestaties. Misschien is het idee dat je doping gebruikt (placebo) wel genoeg om je psyche te beinvloeden en zijn de lichamelijke effecten helemaal niet zo groot dan wel gedacht. Immers ze leiden allemaal pijn bij een prestatie en wint naar mijn mening degene die de pijn het beste kan verdragen.
edit: gevonden --> http://www.cyclingtips.com.au/2009/11/d ... nary-tale/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad interessante lectuur.bleek schreef:Een Britse journalist en tevens fervent wielrenner heeft eens een kuur epo / testosteron en HGH gebruikt en aan zo'n 400km+ wedstrijd meegedaan. Ik zal zijn artikel eens zoeken.ceon schreef:Wat ik mij in al deze comotie afvraag, is hoe groot de invloed van doping nu eigenljk is. Met alleen het nemen van doping alleen kom je er niet. Je moet er wel degelijk voor trainen. Natuurlijk kan je beter herstellen en daardoor meer trainen. Maar het lichaam heeft zijn fysieke grenzen. In het verleden zijn er renners gestorven door het gebruik van doping. Toppers worden geboren met een goede genetische eigenschappen. Door hard te trainen kunnen ze beter worden. Het zou interessant zijn om er achter te komen hoeveel doping bijdraagt aan de prestaties. Misschien is het idee dat je doping gebruikt (placebo) wel genoeg om je psyche te beinvloeden en zijn de lichamelijke effecten helemaal niet zo groot dan wel gedacht. Immers ze leiden allemaal pijn bij een prestatie en wint naar mijn mening degene die de pijn het beste kan verdragen.
edit: gevonden --> http://www.cyclingtips.com.au/2009/11/d ... nary-tale/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip! Inderdaad nog twee dagen online te beluisteren maar je kunt de hele show in MP3 formaat Dowloaden.csgman schreef:Gisteravond heeft BBC Radio 5 Live (Sports zender) een programma uitgezonden over doping in het wielrennen en L.A in het bijzonder.
Er zijn Interviews met hoofdrol spelers zoals Hamilton en Emma O'Reilly (Soigneur van Lance bij US Postal).
Via deze link nog te beluisteren tot en met het weekend.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01ngqxd
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock