Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 okt 2012 19:49

Waarom Lefevere?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 19 okt 2012 20:00

Museeuw, VDB, Lotz, Jaskula, Järmann en Sinkewitz, Van Mol, Ibarguren, enz., enz.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

simen
Forum-lid

simen 19 okt 2012 20:41

Een hoop kabaal die voorlopig nog niet zal stoppen.
Maar hoe langer je er over nadenkt hoe meer je tot de conclusie moet komen dat het zonder duidelijke leiding van bovenaf niet beter zal worden.
Uiteindelijk is de huidige situatie terug te voeren op de jarenlange strijd op het hoogste niveau tussen uci en aso.
De tweespalt op dat niveau heeft er toe geleid dat ploegen jarenlang redelijk straffeloos hun gang konden gaan in plaats van gecorrigeerd te worden van bovenaf.
Zelfreiniging bestaat niet in een wereld die steeds meer om geld draait
Is de wereldwijde bankencrisis daar niet het ultieme voorbeeld van.
Regeringsleiders moeten maar eens goed notie nemen van de huidige crisis in de wielerwereld dan weten ze wat hen,en ons,over een aantal jaren te wachten staat in de economie.
Zij is ook tegen

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 okt 2012 08:14

Ik zeg zo vaak: dit is heel wat groter dan Armstrong.

Een volgende indicatie daarvoor:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 9_00341520" onclick="window.open(this.href);return false;

Net zoiets als de hoofdcommissaris van politie oproept om alle boeven die ze de afgelopen jaren NIET hebben kunnen vangen maar amnestie geven.

fizik
Forum-lid

fizik 20 okt 2012 08:37

Fahey schreef: ‘Zo worden de problemen opgelost. Dat iedereen clean wordt en dan kunnen we opnieuw beginnen. Ik ben zeker dat mijn bestuur daar graag zal over discussiëren.’
Tuurlijk, niemand zal dan nog doping pakken...

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 20 okt 2012 09:43

Wat ik mij in al deze comotie afvraag, is hoe groot de invloed van doping nu eigenljk is. Met alleen het nemen van doping alleen kom je er niet. Je moet er wel degelijk voor trainen. Natuurlijk kan je beter herstellen en daardoor meer trainen. Maar het lichaam heeft zijn fysieke grenzen. In het verleden zijn er renners gestorven door het gebruik van doping. Toppers worden geboren met een goede genetische eigenschappen. Door hard te trainen kunnen ze beter worden. Het zou interessant zijn om er achter te komen hoeveel doping bijdraagt aan de prestaties. Misschien is het idee dat je doping gebruikt (placebo) wel genoeg om je psyche te beinvloeden en zijn de lichamelijke effecten helemaal niet zo groot dan wel gedacht. Immers ze leiden allemaal pijn bij een prestatie en wint naar mijn mening degene die de pijn het beste kan verdragen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

dc
Forum-lid

dc 20 okt 2012 09:50

ceon schreef:Wat ik mij in al deze comotie afvraag, is hoe groot de invloed van doping nu eigenljk is.
Als je het wil weten? Tony Rominger 8-)

De invloed is dus dramatisch....

Kobusking
Forum-lid

Kobusking 20 okt 2012 09:52

ceon schreef:Het zou interessant zijn om er achter te komen hoeveel doping bijdraagt aan de prestaties. Misschien is het idee dat je doping gebruikt (placebo) wel genoeg om je psyche te beinvloeden en zijn de lichamelijke effecten helemaal niet zo groot dan wel gedacht. Immers ze leiden allemaal pijn bij een prestatie en wint naar mijn mening degene die de pijn het beste kan verdragen.
Zou zeker interessant zijn, placebo of witte jassen effect is een geweldige fopperij van ons brein. Het blijft echter wel een feit dat het herstel na een zware rit versneld kan worden met middelen. Daarna kun je weer sneller vol aan de bak voor de volgende training. Het trainingseffect wordt wel degelijk vergroot denk ik. Van placebo's ben ik er niet zeker van of die je ook echt sneller doen herstellen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 okt 2012 10:01

Volgens mij heeft Harm Kuipers dit jaar bij de Avondetappe gezegd dat er ooit onderzoek naar de werking van placebo-doping gedaan is en het inderdaad schijnt te werken.
Doping kan natuurlijk heel goed werken alleen is het, vooral met de huidige controles wel van belang dat je exact weet wat je doet. Oftewel degene met de beste (duurste) dopingarts profiteert het meest en loopt het minste risico gepakt te worden. Je kunt dus ook zeker niet stellen dat alle gebruikers de zelfde kans hebben om te winnen.
Campagnolo Ultra Dork

bleek
Forum-lid

bleek 20 okt 2012 10:09

ceon schreef:Wat ik mij in al deze comotie afvraag, is hoe groot de invloed van doping nu eigenljk is. Met alleen het nemen van doping alleen kom je er niet. Je moet er wel degelijk voor trainen. Natuurlijk kan je beter herstellen en daardoor meer trainen. Maar het lichaam heeft zijn fysieke grenzen. In het verleden zijn er renners gestorven door het gebruik van doping. Toppers worden geboren met een goede genetische eigenschappen. Door hard te trainen kunnen ze beter worden. Het zou interessant zijn om er achter te komen hoeveel doping bijdraagt aan de prestaties. Misschien is het idee dat je doping gebruikt (placebo) wel genoeg om je psyche te beinvloeden en zijn de lichamelijke effecten helemaal niet zo groot dan wel gedacht. Immers ze leiden allemaal pijn bij een prestatie en wint naar mijn mening degene die de pijn het beste kan verdragen.
Een Britse journalist en tevens fervent wielrenner heeft eens een kuur epo / testosteron en HGH gebruikt en aan zo'n 400km+ wedstrijd meegedaan. Ik zal zijn artikel eens zoeken.

edit: gevonden --> http://www.cyclingtips.com.au/2009/11/d ... nary-tale/" onclick="window.open(this.href);return false;

supermasj
Forum-lid

supermasj 20 okt 2012 13:15

bleek schreef:
ceon schreef:Wat ik mij in al deze comotie afvraag, is hoe groot de invloed van doping nu eigenljk is. Met alleen het nemen van doping alleen kom je er niet. Je moet er wel degelijk voor trainen. Natuurlijk kan je beter herstellen en daardoor meer trainen. Maar het lichaam heeft zijn fysieke grenzen. In het verleden zijn er renners gestorven door het gebruik van doping. Toppers worden geboren met een goede genetische eigenschappen. Door hard te trainen kunnen ze beter worden. Het zou interessant zijn om er achter te komen hoeveel doping bijdraagt aan de prestaties. Misschien is het idee dat je doping gebruikt (placebo) wel genoeg om je psyche te beinvloeden en zijn de lichamelijke effecten helemaal niet zo groot dan wel gedacht. Immers ze leiden allemaal pijn bij een prestatie en wint naar mijn mening degene die de pijn het beste kan verdragen.
Een Britse journalist en tevens fervent wielrenner heeft eens een kuur epo / testosteron en HGH gebruikt en aan zo'n 400km+ wedstrijd meegedaan. Ik zal zijn artikel eens zoeken.

edit: gevonden --> http://www.cyclingtips.com.au/2009/11/d ... nary-tale/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad interessante lectuur.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 okt 2012 14:25

csgman schreef:Gisteravond heeft BBC Radio 5 Live (Sports zender) een programma uitgezonden over doping in het wielrennen en L.A in het bijzonder.
Er zijn Interviews met hoofdrol spelers zoals Hamilton en Emma O'Reilly (Soigneur van Lance bij US Postal).
Via deze link nog te beluisteren tot en met het weekend.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b01ngqxd
Bedankt voor de tip! Inderdaad nog twee dagen online te beluisteren maar je kunt de hele show in MP3 formaat Dowloaden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie