Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat bijvullen vind ik ook niet altijd een goed idee. Het hangt een beetje van je vloeistof af.
Maar vaak zijn de kristallen verdwenen en zit er alleen nog water in, met bijvullen krijg je dan hele dunne vloeistof die ook niet werkt.
En doe er een normale hoeveelheid in bij een nieuwe band zou ik toch 50ml doen als je het doet voor lekberscherming.
De eerste 20 ben je al kwijt voor het dichtmaken, zeker met steeds bredere banden.
Maar vaak zijn de kristallen verdwenen en zit er alleen nog water in, met bijvullen krijg je dan hele dunne vloeistof die ook niet werkt.
En doe er een normale hoeveelheid in bij een nieuwe band zou ik toch 50ml doen als je het doet voor lekberscherming.
De eerste 20 ben je al kwijt voor het dichtmaken, zeker met steeds bredere banden.
Dat heb ik dus ook gemerkt.....wasbeer2006 schreef: ↑14 nov 2023 08:22 Dat bijvullen vind ik ook niet altijd een goed idee. Het hangt een beetje van je vloeistof af.
Maar vaak zijn de kristallen verdwenen en zit er alleen nog water in, met bijvullen krijg je dan hele dunne vloeistof die ook niet werkt.
Met de spuit waarmee je de nieuwe latex in de band wil doen, kan je ook eenvoudig de oude latex uit de band zuigen.wasbeer2006 schreef: ↑14 nov 2023 08:22 Dat bijvullen vind ik ook niet altijd een goed idee. Het hangt een beetje van je vloeistof af.
Maar vaak zijn de kristallen verdwenen en zit er alleen nog water in, met bijvullen krijg je dan hele dunne vloeistof die ook niet werkt.
En doe er een normale hoeveelheid in bij een nieuwe band zou ik toch 50ml doen als je het doet voor lekberscherming.
De eerste 20 ben je al kwijt voor het dichtmaken, zeker met steeds bredere banden.
Stan’s/Doc Blue viel bij mij ook uiteen in een waterige substantie en slierten latex. Maar de Orange Seal Endurance die ik nu gebruik heeft dat helemaal niet, die ziet er een half jaar later net hetzelfde uit, misschien een beetje ingedikt. Ik blijf die dus gewoon bijvullen.wasbeer2006 schreef: ↑14 nov 2023 08:22 Dat bijvullen vind ik ook niet altijd een goed idee. Het hangt een beetje van je vloeistof af.
Maar vaak zijn de kristallen verdwenen en zit er alleen nog water in, met bijvullen krijg je dan hele dunne vloeistof die ook niet werkt.
Hopelijk kan iemand me van advies voorzien. Ik heb Fulcrum 618DB wielen die 2-way-fit ready zijn. Deze wil ik tubeless maken om eens te proberen hoe dat met de racefiets op de wegfiets is. Hiervoor heb ik Vittoria Corsa Next banden, Mucoff sealant en Mucoff tubeless ventielen. Ik heb met verschillende tubeless velglint geprobeerd maar ik krijg de velgen niet luchtdicht. Hij blijft lucht lekken door het gaatje in de velg voor afwatering.
Ik heb Tesa tape geprobeerd en nu ook met echt officieel tubeless velglint van Mucoff. Maar ik blijf luchtbubbels houden. Nu las ik dat wat bubbels niet erg zijn, maar blijkbaar toch steeds te veel.
Hoe zorgen jullie dat het velglint de velg luchtdicht maakt?
Ik heb Tesa tape geprobeerd en nu ook met echt officieel tubeless velglint van Mucoff. Maar ik blijf luchtbubbels houden. Nu las ik dat wat bubbels niet erg zijn, maar blijkbaar toch steeds te veel.
Hoe zorgen jullie dat het velglint de velg luchtdicht maakt?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Klopt Muc off blijft ook beter wordt zelfs dikker. Maar als je die als lekbescherming wil gebruiken moet er wel veel in, want rijd je lek moet de wat dikkere vloeistof wel voldoende op de plek komen.abdr schreef: ↑14 nov 2023 13:39Stan’s/Doc Blue viel bij mij ook uiteen in een waterige substantie en slierten latex. Maar de Orange Seal Endurance die ik nu gebruik heeft dat helemaal niet, die ziet er een half jaar later net hetzelfde uit, misschien een beetje ingedikt. Ik blijf die dus gewoon bijvullen.wasbeer2006 schreef: ↑14 nov 2023 08:22 Dat bijvullen vind ik ook niet altijd een goed idee. Het hangt een beetje van je vloeistof af.
Maar vaak zijn de kristallen verdwenen en zit er alleen nog water in, met bijvullen krijg je dan hele dunne vloeistof die ook niet werkt.
Andere kant is ook dar wisselende ervaringen in racebanden pirelli, blijft het echt drie a vier maanden als nieuw. MTB pirelli waar ik 150ml in had gedaan, na vier maanden nog een heel klein laagje en in die tijd 1x op gereden!
MBT de Tape:
Ik zet het wiel op de grond op een paar keer gevouwen handdoek, dan kan je goed kracht zetten. In je hand of standaard gaat het moeilijk worden.
Echt een top uitvinding tubeless, maar vandaag kon het mij toch niet redden.
1e lekke band dit jaar, niet slecht op ruim 40k km.
Dit lag op de weg :
En als resultaat :
Er kwam genoeg latex uit dat gat maar iets te groot...
Binnenband icm verpakking van reepje en voorzichtig naar huis.
Nog even over gedacht om richting trein te fietsen maar de gok maar genomen.
Gelukkig zat de band er al 6100km op, lulliger als band er net op had gezeten.
1e lekke band dit jaar, niet slecht op ruim 40k km.
Dit lag op de weg :
En als resultaat :
Er kwam genoeg latex uit dat gat maar iets te groot...
Binnenband icm verpakking van reepje en voorzichtig naar huis.
Nog even over gedacht om richting trein te fietsen maar de gok maar genomen.
Gelukkig zat de band er al 6100km op, lulliger als band er net op had gezeten.
Ik heb een paar uur geleden mijn nieuwe schwalbe g one bite gemonteerd. 1 band is alles goed, maar bij mijn 2de zijn er 4 speldenprikjes in de zijwand. Ik dacht dat het wel ging dichten maar 2u later stond de band helemaal leeg. Zou dit door die gaatjes komen of kan dit niet?
Ik heb hem nu terug opgepompt en op zijn zijkant gelegd met die gaatjes naar beneden. Zou dit moeten goed komen? Of wat doe ik best? Zie foto:
Ik heb hem nu terug opgepompt en op zijn zijkant gelegd met die gaatjes naar beneden. Zou dit moeten goed komen? Of wat doe ik best? Zie foto: