Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2020 10:56

thestudent schreef: 11 okt 2020 10:25 Mensen van mijn Millenial generatie zijn niet zo partijvast Jans.
Oh, ik als 65plusser ook niet hoor. Ik stem geen PvdA omdat mijn ouders het zonder nadenken deden.

@53x11. Sorry, je komt hier vertellen hoe vreselijk de wereld is.. Je bent boos, verdrietig, nog bozer. Maar eigenlijk is er voor jou persoonlijk niet zoveel aan de hand?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 okt 2020 11:05

Nu interpreteer je me wederom niet goed. Misschien dat ik er vanavond nog even op terug kom. Voor mijn eigen gemoedsrust en gezelligheid ga ik voor wat corona betreft even de kop in het zand steken voor de rest van de dag.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 11 okt 2020 11:06

Dat Lancet Respiratory Medicine (niet Lancet) artikel is wel interessant, en onderschrijft ook wat ik laatst zei, dat je testpopulatie uitmaakt voor de uiteindelijke sensitiviteit en specificiteit. De komende tijd (herfst/winter) gaan we meer bovenste luchtweginfecties zien, en dus mensen die zich laten testen op COVID19. Daar zal een deel fout positief zijn, maar hebben bijvoorbeeld wel een adenovirus of de griep. Qua klachten zijn deze ziektes niet betrouwbaar uit elkaar te houden. Ik zou het advies van het opiniestuk dat bij asymptomatische mensen met positieve test er een tweede test na de eerste test zou volgen, willen uitbreiden; idealiter zou je een testbatterij loslaten met de op dat moment meest voorkomende virale verwekkers. Komt er naast COVID19 een ander virus naar voren, dan zal je moeten hertesten, bijvoorbeeld met een andere PCR die net een ander stukje DNA test. Zo kan je fout positieven reduceren.

Ik kan me wel achter de aankomende strengere maatregelen scharen, zelfs ondanks dat ik nu vakantie heb, en dat dat toch echt wel heel anders zal zijn mét strengere maatregelen. Als je ziet dat de reguliere zorg wordt afgeschaald, niet alleen in de harder getroffen regio's, maar ook daarbuiten om de ziekenhuizen uit die eerste regio's te kunnen ondersteunen, dan is verder afvlakken van het aantal infecties toch echt wel nodig.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2020 11:12

53x11 schreef: 11 okt 2020 11:05 Nu interpreteer je me wederom niet goed. Misschien dat ik er vanavond nog even op terug kom. Voor mijn eigen gemoedsrust en gezelligheid ga ik voor wat corona betreft even de kop in het zand steken voor de rest van de dag.
Ben ik hier nu de enige die je "verkeerd" interpreteer. Je hebt nu al diverse keren geschreven hoe klote de overheid het doet. Hoe vreselijk dom ze bezig zijn en hoe vreselijk boos etc. je bent.
Ik ga ondanks een stevige mistral maar even op de fiets boodschappen doen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39633
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2020 11:19

Ik snap 53x11 heel goed: ik ga binnen de regels ook door met leven en tot op heden lukt dat prima.
Maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet boos kan zijn op de deels onzinnige regelgeving?
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 okt 2020 11:37

Veel boos=korter leven.
Helaas heb je als permanent bozige weinig keus.
Misschien zijn er cursussen om minder boos te zijn....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8863
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 okt 2020 12:45

daniel1975 schreef: 11 okt 2020 11:19 Ik snap 53x11 heel goed: ik ga binnen de regels ook door met leven en tot op heden lukt dat prima.
Maar dat wil toch niet zeggen dat ik niet boos kan zijn op de deels onzinnige regelgeving?
Ja, onzinnige regelgeving. Alleen al het feit dat er heel veel mensen mee bezig zijn, betekent toch dat het allemaal niet zo eenvoudig is. Het is helemaal niet moeilijk als je het per persoon bekijkt. Maar hoe lastig wordt het voor een groter geheel?
Maar ik mocht er een paar weken niets van zeggen dat een deel van de jeugd zich echt nergens wat van aan trok (niet door jou). Ze hadden vooral recht om te leven zoals ze graag wilden, daar waren ze toch jong voor? Zo denken de gelovigen er ook over. En nog veel meer groepen. Dan krijg je wat er nu gaande is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39633
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2020 12:50

“Het lijkt erop dat het merendeel van de covid-patiënten op de intensive cares in de vier grote steden van niet-westerse afkomst is. Het hoofd van de IC-afdeling van het Amsterdam UMC locatie VUmc, Armand Girbes, concludeert dat uit een rondgang langs IC's in die steden. Dat meldt het VPRO-programma Argos op zijn website.

"Als je kijkt naar de verschillen en overeenkomsten met de eerste golf, dan valt op dat wij nu voornamelijk patiënten hebben met een niet-westerse achtergrond, waarbij het ook zo is dat zij de Nederlandse taal niet helemaal machtig zijn." Naar aanleiding daarvan informeerde hij bij ziekenhuizen in Rotterdam, Den Haag en Utrecht hoe het daar was en die deelden zijn ervaring.“
Bron: nos.nl

Als ik daar iets van vindt ben ik een angry white man zeker.........?
Less is bore

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 11 okt 2020 13:10

Dat hangt natuurlijk af van wát je daar van vindt.

Meer in den brede wek je - in dit draadje - wel de indruk een boze witte man te zijn. Maar die moeten er ook zijn dus ik zou er niet mee zitten.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16438
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 okt 2020 14:10

daniel1975 schreef: 11 okt 2020 12:50 Als ik daar iets van vindt ben ik een angry white man zeker.........?
Je bent vooral de witte man die in de toekomst de factuur zal betalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 11 okt 2020 15:18

@53x11: ik zie in het artikel dat je linkt geen bevestiging van je stelling dat het testen rammelt. Ik lees wel dat er aanwijzingen zijn dat de samenstelling van de testgroep invloed kan hebben op het aantal false positives en dat er nader onderzoek nodig is om vast te stellen hoe groot die invloed is en of dat gevolgen zou moeten hebben voor de manier waarop we de uitkomsten gebruiken. Dat is niet alleen een verschil tussen wetenschappelijk taalgebruik en forumtaalgebruik, maar waar het artikel aangeeft dat we het nog niet precies weten weet jij het al wel. Ik ga ervan uit dat de beschreven bevindingen door de wetenschap worden opgepakt en verder uitgewerkt. Er is in ieder geval geen sprake van een bevinding die de wetenschappelijke consensus t.a.v. het testen aan het wankelen brengt.

Als je beweert dat ik van alle critici zeg dat ze tegen de maatregelen zijn dan heb je me verkeerd gelezen. Ik zeg enkel dat ik een bepaalde manier van argumenteren (b.v. de omgang met wetenschappelijke bevindingen) veelal terugzie in bepaalde kringen (zie b.v. ook dit artikel). Het spectrum van zeg maar De Hond tot Engel. En nee: De Hond roept niet letterlijk op om je niet aan de regels te houden, maar als je benadrukt dat er amper bewijs is voor causaliteit tussen regels en besmettingen en blijft herhalen dat de regering enkel de verkeerde maatregelen neemt, dan moet je niet gek opkijken als bepaalde mensen op een gegeven moment daar hun conclusies uit trekken. Ik vind dan ook dat dat ondermijnend werkt voor de maatregelen; een tendens die ik helaas ook op dit forum zie.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 okt 2020 19:59

daniel1975 schreef: 11 okt 2020 12:50 “Het lijkt erop dat het merendeel van de covid-patiënten op de intensive cares in de vier grote steden van niet-westerse afkomst is. Het hoofd van de IC-afdeling van het Amsterdam UMC locatie VUmc, Armand Girbes, concludeert dat uit een rondgang langs IC's in die steden. Dat meldt het VPRO-programma Argos op zijn website.

"Als je kijkt naar de verschillen en overeenkomsten met de eerste golf, dan valt op dat wij nu voornamelijk patiënten hebben met een niet-westerse achtergrond, waarbij het ook zo is dat zij de Nederlandse taal niet helemaal machtig zijn." Naar aanleiding daarvan informeerde hij bij ziekenhuizen in Rotterdam, Den Haag en Utrecht hoe het daar was en die deelden zijn ervaring.“
Bron: nos.nl

Als ik daar iets van vindt ben ik een angry white man zeker.........?

Zolang je het maar niet vanuit racistische en bewust polariserende motieven doet zoals Wilders: https://nos.nl/artikel/2351928-tweet-wi ... woede.html

Je mag uiteraard vinden wat je vindt alleen snap ik niet wat dit te maken heeft met het probleem van deze pandemie. Er liggen immers (ook) vooral ouderen op de IC's. Moet je daar dan ook iets van vinden?
Het -al dan niet vermeende- integratie of migratie probleem is niet de oorzaak van deze pandemie. Mensen met een migratie achtergrond zijn net zo zeer slachtoffer van de pandemie.
Men zou misschien qua verspreiding van deze epidemie, resulterend in een wereldwijde pandemie, eerder af moeten geven op de mensen die de halve wereld rondreizen vanuit hun corporate jobs (Bullshit jobs) Of de skivakantiegangers van afgelopen maart of ... etc.

Maar ook daarvoor geldt denk ik dat je onmogelijk een bepaalde groep verantwoordelijk kunt houden voor deze pandemie en zijn verspreiding.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gesloten