Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 14 nov 2013 14:42

Nee; UD ziet er aanzienlijk anders uit dan 1k, 3k of 12k weave. Google maar is op het onderwerp. dat de lijnen niet mooi zijn is subjectief. Feit blijft wel dat het een 'reguliere' UD textuur kan zijn in UD carbon. Volgens mij is het de verbindingsnaad of iets dergelijke maar dat is een gok.

bobkat19
Forum-lid

bobkat19 14 nov 2013 16:38

Op mij komt het inderdaad ook over als een verbindingsnaad. Een maat van mij heeft er zo een in zijn zadelbuis. Het is inderdaad een kwestie van smaak, ze zullen geen frames uitsturen die compleet niet afgewerkt zijn. Wat haaldoor al zegt, als je deze terugstuurt is het altijd afwachten hoe je volgende frame eruit ziet. Ergens moeten naden zitten.

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 14 nov 2013 22:30

[quote="Rudy80"]Hoi, ik ben nieuw hier maar ik lees al een poosje mee met het canyon topic.
Vorige week mijn Canyon Ultimate CF SL 9.0 SL ontvangen en ik dacht laat ik een paar foto's delen. Ik moet het zadel en het stuur nog netjes afstellen en uiteraard de pedalen en andere accessoires monteren.
Ik wil ook nog de spacers naar boven het stuur verplaatsen bij wijze van test en uiteindelijk helemaal verwijderen, ik zit graag diep en het staat ook nog wat mooier :-)

Mijn vorige fiets was een aluminium Focus Variado Expert met carbon voorvork en 105 afmontage, ik ben erg benieuwd wat voor verschil ik zal ervaren :-)

Vraagje nog, is dit de VCLS zadelpen met setback? 13-20?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 14 nov 2013 23:52

Mijn bovenbuis. Kleine verkleuring langs de rand, ongeveer 6 cm lang.

Afbeelding
older Budweiser

Rudy80
Forum-lid

Rudy80 15 nov 2013 07:20

Het is de vcls post 2.0 van Canyon

zie:
http://www.canyon.com/_nl/technology/vcls2/

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 15 nov 2013 07:29

bobkat19 schreef:Op mij komt het inderdaad ook over als een verbindingsnaad. Een maat van mij heeft er zo een in zijn zadelbuis. Het is inderdaad een kwestie van smaak, ze zullen geen frames uitsturen die compleet niet afgewerkt zijn. Wat haaldoor al zegt, als je deze terugstuurt is het altijd afwachten hoe je volgende frame eruit ziet. Ergens moeten naden zitten.
Dan zou ik er voor kiezen om de naad aan de onderkant te laten zitten indien dat technisch mogelijk is.
older Budweiser

remirom
Forum-lid

remirom 15 nov 2013 07:33

Kilowatt schreef:
bobkat19 schreef:Op mij komt het inderdaad ook over als een verbindingsnaad. Een maat van mij heeft er zo een in zijn zadelbuis. Het is inderdaad een kwestie van smaak, ze zullen geen frames uitsturen die compleet niet afgewerkt zijn. Wat haaldoor al zegt, als je deze terugstuurt is het altijd afwachten hoe je volgende frame eruit ziet. Ergens moeten naden zitten.
Dan zou ik er voor kiezen om de naad aan de onderkant te laten zitten indien dat technisch mogelijk is.
ik denk dat dit eerder van de mal komt en niet perse een verbindingsnaad, de mal bestaat in veel gevallen uit twee helften dus je hebt dan zowiezo langs beide kanten kant op dit "fenomeen" .

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 nov 2013 08:07

Kilowatt schreef:Mijn bovenbuis. Kleine verkleuring langs de rand, ongeveer 6 cm lang.

Afbeelding
Dat is geen verkleuring, dat zijn vezels die een andere kant op liggen.

Dat er een naad (of zelfs 2) op een zadelpen te zien is is vrij logisch. UD carbon (waarvan de zadelpen gemaakt is bij Canyon, omdat je dan veel meer controle hebt over de stijfheid) is enkel te krijgen in 2D vlakke lappen, om als je daar iets ronds van gaat maken heb je dus ergens waar de uiteindes bij elkaar komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 15 nov 2013 08:38

Die 6 cm "vlek" vind ik geen enkel probleem.

Ik begrijp alleen niet waarom het verschil met de fiets van Rudy80 zo groot is.
older Budweiser

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 15 nov 2013 08:42

remirom schreef:
Kilowatt schreef:
ik denk dat dit eerder van de mal komt en niet perse een verbindingsnaad, de mal bestaat in veel gevallen uit twee helften dus je hebt dan zowiezo langs beide kanten kant op dit "fenomeen" .
Ik zou dan de mal zodanig ontwerpen dat de naad aan de onderkant zit.
older Budweiser

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 15 nov 2013 08:43

Ik heb ook onregelmatigheden, maar ik vind het juist mooi dat het carbon zichtbaar is :-)

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 15 nov 2013 08:45

jsprbcn schreef:Ik heb ook onregelmatigheden, maar ik vind het juist mooi dat het carbon zichtbaar is :-)

Dat weet je van tevoren met carbon. Maar die 2 lange strepen op de buis van Rudy80 vind ik in ieder geval niet mooi.
older Budweiser

Plaats reactie