Pinarello
-
- Forum-lid
Verschrikkelijk
Pinarello Dogma 2 - Dura Ace Di2 - FFWD F6r
-
- Forum-lid
Niet mijn fiets maar het zijn wel dezelfde:
Pinarello Dogma 2 - Dura Ace Di2 - FFWD F6r
Toch even hier op het forum mijn verhaaltje doen over wat ik meemaakte bij pinadealer evertse sport uit zierikzee
2,5 jaar geleden daar een wielset gekocht, hoge carbonnen wielen voor mijn pina : most claw
Altijd tevreden over geweest, smoelde goed , redelijk spaarzaam mee omgegaan, maar het voorwiel was deze zomer stuk gegaan
Een scheur in het carbon tot aan de alu velgrand en nog een deuk aan de andere kant
Buiten garantie ( garantie was maar 2 jaar ) toch via wim evertse voor mekaar gekregen dat hij zou trachten een nieuw voorwiel los te peuteren bij de importeur
Na enkele weken geduld ( zomervakantie bij de importeur, en bij mij , en bij evertse ) vorige week het goede nieuws gekregen dat ik een volledige set kreeg bij inwisseling van mijn achterwiel. Dit omdat de set lichtjes was gewijzigd ( kleur en uitvoering )
Heel goed, maar ondertussen had ik enkele weken geleden al zin gekregen om voor mijn nieuwere Canyon een setje campa shamals te kopen voor als ik de bergen in zou trekken.
Mijn pina was tenslotte eigenlijk mijn winterfiets geworden, en dus moest ik eigenlijk geen nieuwe wielen van die prijsklasse meer, maar bij ons zeggen ze dat je een gekregen paard niet in de bek moet kijken
Het zou misschien wat onvlaams zijn om dan te vragen aan deze goede meneer of dat hij een setje shamals zou willen ruilen tegen deze most-wielen
De shamals zijn een klein beetje goedkoper en dan zou het een win-win situatie kunnen zijn. Meer voor mij dan voor hem
Om dus af te ronden : ik heb nu een nieuwe shamal wielenset en ben zeer tevreden over de super service van deze toch wel bescheiden fietsenboer; En dit mag toch ook gezegd worden
2,5 jaar geleden daar een wielset gekocht, hoge carbonnen wielen voor mijn pina : most claw
Altijd tevreden over geweest, smoelde goed , redelijk spaarzaam mee omgegaan, maar het voorwiel was deze zomer stuk gegaan
Een scheur in het carbon tot aan de alu velgrand en nog een deuk aan de andere kant
Buiten garantie ( garantie was maar 2 jaar ) toch via wim evertse voor mekaar gekregen dat hij zou trachten een nieuw voorwiel los te peuteren bij de importeur
Na enkele weken geduld ( zomervakantie bij de importeur, en bij mij , en bij evertse ) vorige week het goede nieuws gekregen dat ik een volledige set kreeg bij inwisseling van mijn achterwiel. Dit omdat de set lichtjes was gewijzigd ( kleur en uitvoering )
Heel goed, maar ondertussen had ik enkele weken geleden al zin gekregen om voor mijn nieuwere Canyon een setje campa shamals te kopen voor als ik de bergen in zou trekken.
Mijn pina was tenslotte eigenlijk mijn winterfiets geworden, en dus moest ik eigenlijk geen nieuwe wielen van die prijsklasse meer, maar bij ons zeggen ze dat je een gekregen paard niet in de bek moet kijken
Het zou misschien wat onvlaams zijn om dan te vragen aan deze goede meneer of dat hij een setje shamals zou willen ruilen tegen deze most-wielen
De shamals zijn een klein beetje goedkoper en dan zou het een win-win situatie kunnen zijn. Meer voor mij dan voor hem
Om dus af te ronden : ik heb nu een nieuwe shamal wielenset en ben zeer tevreden over de super service van deze toch wel bescheiden fietsenboer; En dit mag toch ook gezegd worden
Sworks Venge
-
- Forum-lid HC
Cardsports ik ben er klaar mee.....waar een paar jaar geleden cardsports toen Jacques van Meer de boel nog runde bekend stond om zijn goede service is er nu Hanegraaf aan het roer staat niets meer van over van deze service!
Het enige wat telt is nu nog geld verdienen en de consument staat in de kou!
Wat is er aan de hand, ik heb het hier al eerder gemeld, mijn Prince in de kleur Fire vergeelt totaal, wat ik er van gehoord heb zijn de decals Prince en Pinarello en alle overige stickers geplakt met een lijmsoort waardoor het wit vergeelt ook zou de blanke lak die erover heen gegaan is niet UV-bestendig genoeg zijn. Het probleem is gewoon bekend alle Prince-frames van dat jaar vertonen deze problemen.
Ik heb de fiets opgehaald in november 2008, daarna heeft hij op de zolder gestaan tot maart 2009 voor de eerste kilometers
.
In de zomer van 2010 viel mij het voor het eerst op dat het stickertje op de bovenbuis donkerder van kleur werd dan het overige wit, maar nog niet echt storend.
Echter in de zomer van de 2011 zie je vooral bij bewolkt weer, dat het wit niet echt wit meer is maar duidelijk vergeelt, met toertochten er meer op gaan letten en inderdaad een bekend verschijnsel bij de kleur Fire, overigens schijnt het ook bij de andere kleuren voor te komen zie deze review op roadbikereview:
De eerste reactie was dan ook direct, helaas de garantieperiode is verlopen. Waarop mijn FM ook gelijk gereageerd heeft dat dit vergeelen niet van de ene op de andere dag plaatst vind maar een langzaam proces is.
Nu is er nog een poging ondernomen omdat Cardsports zegt dat het niet mogelijk is om frame's bij Pinarello te herlakken, te kijken naar een mogelijkheid hier in Nederland te herlakken, maar ook hiervan zegt Cardsports niet aan mee te willen werken of op enige manier aan de kosten of mogelijkheden hiervoor medewerking te verlenen.
Een enkel jaar geleden was dit echt ondenkbaar dat een consument zo in de kou kwam te staan bij de distributeur van Pinarello, toen werkte er alleen maar mensen/fietsliefhebbers met begrip voor fietsers en liefde voor het vak!
Ik heb nu het idee dat er alleen nog maar geld verdient moet worden, ik hoef echt geen nieuwe frame, het enige wat ik vraag is dat mijn 3500 euro kostende frame waar duidelijk wat mis is met de lak opgeknapt wordt.
Zo dat moest ik even kwijt, klinkt misschien wat gefrustreerd, maar volgens mij vraag ik niets onredelijks!
Het enige wat telt is nu nog geld verdienen en de consument staat in de kou!
Wat is er aan de hand, ik heb het hier al eerder gemeld, mijn Prince in de kleur Fire vergeelt totaal, wat ik er van gehoord heb zijn de decals Prince en Pinarello en alle overige stickers geplakt met een lijmsoort waardoor het wit vergeelt ook zou de blanke lak die erover heen gegaan is niet UV-bestendig genoeg zijn. Het probleem is gewoon bekend alle Prince-frames van dat jaar vertonen deze problemen.
Ik heb de fiets opgehaald in november 2008, daarna heeft hij op de zolder gestaan tot maart 2009 voor de eerste kilometers
.
In de zomer van 2010 viel mij het voor het eerst op dat het stickertje op de bovenbuis donkerder van kleur werd dan het overige wit, maar nog niet echt storend.
Echter in de zomer van de 2011 zie je vooral bij bewolkt weer, dat het wit niet echt wit meer is maar duidelijk vergeelt, met toertochten er meer op gaan letten en inderdaad een bekend verschijnsel bij de kleur Fire, overigens schijnt het ook bij de andere kleuren voor te komen zie deze review op roadbikereview:
De ellende is dat het verkleuren langzaam gaat, en dat ook ik pas in januari 2012 aan de bel getrokken heb, foto's en garantiekaart zijn op dat moment verstuurd naar Cardsports.Pinarello Prince is a 2008. I love this bike to death, but have one complaint. I have the matte black carbon with neon green highlights and the green has faded badly to almost a yellow green color. It is rather embarassing to have a $5000 frame and it fade and the company apparently only covers the paint job for one yr. I am still working on that. This is def. my fav. highend bike, but the paint fading is not acceptable. I purchased in April of '08 and noticed fading by May /June 2009 and it has def. worsened throughout the summer.
De eerste reactie was dan ook direct, helaas de garantieperiode is verlopen. Waarop mijn FM ook gelijk gereageerd heeft dat dit vergeelen niet van de ene op de andere dag plaatst vind maar een langzaam proces is.
Nu is er nog een poging ondernomen omdat Cardsports zegt dat het niet mogelijk is om frame's bij Pinarello te herlakken, te kijken naar een mogelijkheid hier in Nederland te herlakken, maar ook hiervan zegt Cardsports niet aan mee te willen werken of op enige manier aan de kosten of mogelijkheden hiervoor medewerking te verlenen.
Een enkel jaar geleden was dit echt ondenkbaar dat een consument zo in de kou kwam te staan bij de distributeur van Pinarello, toen werkte er alleen maar mensen/fietsliefhebbers met begrip voor fietsers en liefde voor het vak!
Ik heb nu het idee dat er alleen nog maar geld verdient moet worden, ik hoef echt geen nieuwe frame, het enige wat ik vraag is dat mijn 3500 euro kostende frame waar duidelijk wat mis is met de lak opgeknapt wordt.
Zo dat moest ik even kwijt, klinkt misschien wat gefrustreerd, maar volgens mij vraag ik niets onredelijks!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Maar je vraagt het wel aan de verkeerdecolnagofreak schreef: volgens mij vraag ik niets onredelijks!
Je FM moet dit voor je oplossen. Of Card Sports het weer vergoedt aan je FM is iets tussen je FM en Card Sports, daar hoor jij niks van te merken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid HC
Voor alle duidelijkheid dit alles loopt via mijn FM, Cardsports is benaderd door mijn FM en er is ook diverse malen telefonisch contact geweest tussen FM en Cardsports.scepticus schreef:Maar je vraagt het wel aan de verkeerde, je FM moet het voor je oplossen. (en of Card Sports het weer vergoedt aan je FM is iets tussen je FM en Card Sports, daar heb jij niks mee te maken)colnagofreak schreef: volgens mij vraag ik niets onredelijks!
Cardsports geeft nu niet thuis en weigert ergens aan mee te werken, ik ben inderdaad nu uitgenodigd door mijn FM om daar nog eens te komen praten.
Dus als Cardsports niets vergoedt en niet bereid is mee te werken aan het herstellen van de lak heb ik er uiteindelijk wel degelijk mee te maken, ik wil ook geen vergoeding, ik wil dat mijn lak (decals) hersteld worden.
Dus met Cardsports ben ik klaar, waardeloze service en instelling naar hun consumenten of in dit geval dus naar hun dealers toe! Maar als consument ben je dan toch de dupe!
Juridisch gezien geef je de verkeerde de schuld. Je hebt helemaal niks met Card Sports te maken. Jouw FM moet jou garantie geven en het is voor jou helemaal niet interessant of hij het wel of niet kan verhalen. Dat is namelijk zijn probleem, dat hij nou op jou en Card Sports afschuift. Hij moet jou gewoon garantie geven en als hij het niet kan verhalen, dan komt het voor zijn rekening.
Ik snap ook wel dat het voor een kleine ondernemer, die als dealer misschien ook nog eens in verhouding veel Pinarello geleverd heeft, niet zo gemakkelijk is als ik het nou zeg. Maar dat verandert er niks aan dat hij nooit naar de importeur kan verwijzen om geen garantie te geven.
Ik snap ook wel dat het voor een kleine ondernemer, die als dealer misschien ook nog eens in verhouding veel Pinarello geleverd heeft, niet zo gemakkelijk is als ik het nou zeg. Maar dat verandert er niks aan dat hij nooit naar de importeur kan verwijzen om geen garantie te geven.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid HC
In de autowereld is het toch niet anders neem b.v. Citroën met de THP-motoren en Kia met het VSM pakket, als dealer ben je weer afhankelijk van de medewerking van je importeur, als deze geen medewerking verleent blijf je als consument de dupe.Karl66 schreef: Maar dat verandert er niks aan dat hij nooit naar de importeur kan verwijzen om geen garantie te geven.
Laat ik vooropstellen met de Prince is verder helemaal niets mis, een geweldige fiets. Wat Cardsports voorstelt is dat ik een Dogma met korting aan kan schaffen, iets waar ik niet op zit te wachten.
Dit kost mij gewoon weer een hoop geld terwijl er aan de Prince niets mankeert, alleen een foute lakprocedure wat verkleuring veroorzaakt.
Het aanbieden van een Dogma met korting kost Cardsports waarschijnlijk niets, maar ik wordt opgezadeld met kosten waar ik niet op zitten wachten.
Ik val in herhaling maar ik wil gewoon dat Cardsports mijn lakproblemen erkend en deze oplost voor mij en met een voor mij acceptabele oplossing komt zonder dat mij dat weer een paar duizend euro kost!
Hoe het juridisch in elkaar steekt interresseert mij eigenlijk niets, dat bedoel ik met alleen geld willen verdienen als importeur, er bestaat ook nog zoiets als coulance.
Juridisch heb ik geen poot om op te staan het staat gewoon in de garantievoorwaarden dat verkleuring van de lak uitgesloten is.
Om de quote van Bikereview er even bij te halen:
It is rather embarassing to have a $5000 frame and it fade and the company apparently only covers the paint job for one yr. I am still working on that.
Blijft een lastig geval, de dealer blijft verantwoordelijk en Cardsports houd zich aan de garantiebepaling zoals opgemaakt door Pinarello.
Mogelijk verdiende Cardsports enkele jaren geleden makkelijker geld dan nu en kunnen zij dit financieel niet meer verantwoorden .
Mogelijk verdiende Cardsports enkele jaren geleden makkelijker geld dan nu en kunnen zij dit financieel niet meer verantwoorden .
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.