Het grote domme vragen topic
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Vriend van me zoekt een tweedehands racefiets en heeft een beperkt budget. Veel dingen die in zijn range vallen zijn al behoorlijk oud.
Zijn er nog groepen/configuraties die hij moet vermijden omdat hier geen reserve onderdelen meer voor beschikbaar zijn?
Zijn er nog groepen/configuraties die hij moet vermijden omdat hier geen reserve onderdelen meer voor beschikbaar zijn?
Volgens mij is 9 speed en zelfs 8 speed gewoon nog verkrijgbaar. Ouder zou ik niet gaan.
Datavelden invullen van een frame wat je evt. wil kopen. Deze data haalde ik uit Geomertygeeks , en vulde het in bij Bikegeo.
Doe dit zowel van de fiets die je hebt en die je wil kopen en je ziet direct visueel de verschillen tussen de fietsen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Dat was niet de vraag.
De vraag was naar een website waar je stack en reach ingeeft waarna de website een lijst van mogelijk passende frames geeft. En ik ben ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Houd wel in je achterhoofd dat S&R niet alles zegt. Steilere staande buis icm langere reach kan nog steeds passend zijn. Bovenbuis lengte altijd meenemen in je redenatie.
Zeker mij atb’s is het lastig vergelijken.
Zeker mij atb’s is het lastig vergelijken.
Less is bore
Ik merk dat vergelijken erg lastig is en Reach en Stack niet alles lijken te zeggen.
Ik heb een fiets op het oog (waarbij het gevoel op de trainer goed is) waarvan de reach 6mm langer is dan mijn vorige fiets (waarop ik wel lekker zat) en de stack 15 mm hoger is. De zitbuis heeft dezelfde hoek. Het lijkt erop dat dit elkaar min of meer compenseert.
De vergelijking met mijn huidige fiets: reach gelijk en stack maar liefst 33 mm hoger. De zitbuis is 0,5 graad minder steil.
Zoals gezegd voelt de fiets goed, maar dat gevoel had ik bij mijn huidige fiets ook. Ook hierbij vraag ik mij af de hogere stack het gevoel van de te lange reach compenseert.
Volgens mij heeft de diepte van de stuurbocht ook veel invloed. Mijn gravelbike heeft langere reach (18mm) en hogere stack (26mm) dan mijn huidige fiets maar daar hou ik het wel uren op vol zonder nek- en hoofpijn. Meet ik de aftand tussen achterkant zadel en remgreep scheelt is die 25 mm korter.
Deze 25 mm vind ik ook terug bij de vergelijking van mijn huidige fiets en de fiets die ik op het oog heb.
Ik heb een fiets op het oog (waarbij het gevoel op de trainer goed is) waarvan de reach 6mm langer is dan mijn vorige fiets (waarop ik wel lekker zat) en de stack 15 mm hoger is. De zitbuis heeft dezelfde hoek. Het lijkt erop dat dit elkaar min of meer compenseert.
De vergelijking met mijn huidige fiets: reach gelijk en stack maar liefst 33 mm hoger. De zitbuis is 0,5 graad minder steil.
Zoals gezegd voelt de fiets goed, maar dat gevoel had ik bij mijn huidige fiets ook. Ook hierbij vraag ik mij af de hogere stack het gevoel van de te lange reach compenseert.
Volgens mij heeft de diepte van de stuurbocht ook veel invloed. Mijn gravelbike heeft langere reach (18mm) en hogere stack (26mm) dan mijn huidige fiets maar daar hou ik het wel uren op vol zonder nek- en hoofpijn. Meet ik de aftand tussen achterkant zadel en remgreep scheelt is die 25 mm korter.
Deze 25 mm vind ik ook terug bij de vergelijking van mijn huidige fiets en de fiets die ik op het oog heb.
Courir c'est mourir un peu
Ik heb een Thule Easyfold 931 (ofzo iets). Als ik een carbon fiets mee wil nemen, kan ik van die speciale carbon beschermers kopen. Is dat het enige of moet ik nog ergens anders mee rekening houden?
Maken jullie verder nog gebruik van bescherming van het carbon of de afmontage?
Maken jullie verder nog gebruik van bescherming van het carbon of de afmontage?