Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

Gebruikersavatar
fabber
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:33
Locatie: Amersfoort

Gebruikersavatar fabber 03 mei 2012 18:37

Mijn rode stier. Ben benieuwd naar jullie reacties! En niet alleen over de bidonhouders ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 03 mei 2012 19:15

fabber schreef:Mijn rode stier. Ben benieuwd naar jullie reacties! En niet alleen over de bidonhouders ;)

Afbeelding
Oke, stuurlint én bidonhouders dan, zou ze allebei lekker in een zwarte uitvoering zien...

verder mooie fiets!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 04 mei 2012 09:28

lekker hoerig die Dogma... whahaha..

Persoonlijk zou ik al het rood eraf slopen, behalve het frame/zadelpen natuurlijk. Zwarte hoods, wit stuurlint, wit zadel. Dat rood knalt er toch al uit, en dan zou ik 'm nog mooier vinden.
Maar goed, over smaak....
Anima Sana In Corpore Sano.

samiran
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 aug 2011 14:00

samiran 04 mei 2012 12:32

danoontje schreef:lekker hoerig die Dogma... whahaha..

Persoonlijk zou ik al het rood eraf slopen, behalve het frame/zadelpen natuurlijk. Zwarte hoods, wit stuurlint, wit zadel. Dat rood knalt er toch al uit, en dan zou ik 'm nog mooier vinden.
Maar goed, over smaak....
Toch wel leuk dit forum. Hoerig?? Snol oke, maar hoerig? Ben begonnen met slopen van het rood. Jullie hebben me zeker beïnvloed. Maar wit zadel is net zo erg als witte voetbalschoenen. Dus zwart lint en hoods. Maak dit weekend nog wel een nieuwe foto.

tommymang
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 jul 2009 11:59

tommymang 04 mei 2012 19:32

fabber schreef:Mijn rode stier. Ben benieuwd naar jullie reacties! En niet alleen over de bidonhouders ;)

Afbeelding
Mooi, alleen je stuur lijkt me iets te veel naar boven gedraaid ...

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 05 mei 2012 11:05

samiran schreef:
danoontje schreef:lekker hoerig die Dogma... whahaha..

Persoonlijk zou ik al het rood eraf slopen, behalve het frame/zadelpen natuurlijk. Zwarte hoods, wit stuurlint, wit zadel. Dat rood knalt er toch al uit, en dan zou ik 'm nog mooier vinden.
Maar goed, over smaak....
Toch wel leuk dit forum. Hoerig?? Snol oke, maar hoerig? Ben begonnen met slopen van het rood. Jullie hebben me zeker beïnvloed. Maar wit zadel is net zo erg als witte voetbalschoenen. Dus zwart lint en hoods. Maak dit weekend nog wel een nieuwe foto.
Laten we wel wezen, het is gewoon een vette bak. Alleen zou ik zeggen, wanneer je voor een rood frame kiest, of welke andere opvallende knal kleur dan ook, hou dan de rest zo rustig mogelijk. Dus zwart of wit. Je kunt 'm zelfs een frisse 'zomerlook' geven (wit), en wanneer er wat meer zooi op de weg komt omschakelen naar zwart. Suggestie voor de zomerlook (tis een ander merk, maar het gaat ff om het idee):

Afbeelding

Laatste suggestie, knal er zwarte kettingbladen op. Wel ff wat duurder dan hoods/stuurlint...en wellicht krijg je de rode 3ttt streep nog van je stuurpen gegumd.
Anima Sana In Corpore Sano.

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 06 mei 2012 09:12

shibata schreef:Mijn eigen ros is nu helemaal klaar, ik heb diverse onderdelen zelf hoogglans zwart gespoten en een aantal dingen vervangen door mooiere en lichtere onderdelen, eindresultaat ruim 1kg lichter.

Afbeelding
Mavic Cosmic Elite wielen met Schwalbe Ultremo ZX banden.

Afbeelding
Selle Italia Flite 1990 zadel en Ritchey WCS Carbon zadelpen.

Afbeelding
Volledige Shimano 105 afmontage ook de pedalen.

Afbeelding

Ritchey WCS stuurpen.

Afbeelding
Ritchey WCS Carbon anatomic stuur.

Afbeelding
KCNC titanium snelspanners.

Afbeelding
VWP carbon bidonhouders.

Alleen het modeficeren was al erg leuk om te doen en ik ben erg blij met het eindresultaat, en hij fietst ontzettend licht en soepel :D
Ik vind dit best een leuke fiets en blijkbaar heb je er ook lekker aan gesleuteld ,toch een opmerking over je ketting....die zou toch ook eens onder handen genomen mogen worden
ketting en tandwielen na elke rit afvegen en een beetje bijspuiten met teflonspray zou ik zeggen .... maar nu eerst eens met de spons ,zeep en heet water erover ;)
't is een beetje een fobie van mij maar mijn oog gaat eerst altijd naar de staat van de aandrijving als ik een fiets bekijk
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 06 mei 2012 09:24

Superstick schreef:Afbeelding

Dit is niet mijn fiets, maar van de fietsenmaker. Ik heb een maand geleden een Van Nicholas Mistral besteld. Helaas is de fiets door een miscommunicatie nooit besteld bij de leverancier en duurt het nu nog een maand. Dat vonden ze vervelend voor me bij Rijwielpaleis Bilthoven, dus mag ik deze fiets (de oude fiets van Evert, ik denk de eigenaar) lenen.
Foutje kan altijd, dat vind ik helemaal niet erg. De vraag is, hoe los je het op? Dat heeft Evert bij deze dus echt fantastisch gedaan.
Overigens zitten er wel al wat nieuwe onderdelen op, die straks over gaan op mijn Van Nicholas: trappers, computer, pomp en zadeltas.
je gaat deze nog missen als je hem moet inleveren voor je VN Mistral ;)
Laatst gewijzigd door teamorange op 06 mei 2012 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 06 mei 2012 09:38

liviolivius schreef:Cannondale CAAD9 Ultegra DI2, Power2Max crank met Stronglight bladen, 3T Black zadel- en stuurpen, Fulcrum Racing Zero Black wielen

Afbeelding
Afbeelding
Ik vind hem prachtig zelfs met batterijen(op zwarte fiets best te doen die batterijen), fiets rijdt zalig en DI2 schakelt zo soepel (op demofiets toch) maw 't is een echte carbonkiller ....... crankstel = :shock:
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

Gebruikersavatar
Superstick
Forum-lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2011 08:10

Gebruikersavatar Superstick 06 mei 2012 10:06

teamorange schreef: je gaat deze nog missen als je hem moet inleveren voor je VN Mistral ;)
Dat valt wel mee, aangezien deze fiets mij niet helemaal goed past. Maar dat-ie beter is, met name qua afmontage, is mij wel bekend ja.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 06 mei 2012 12:03

teamorange schreef: ....... crankstel = :shock:
= Power2Max (vermogensmeter http://www.power2max.de/" onclick="window.open(this.href);return false; )
What makes the boat go faster?

samiran
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 aug 2011 14:00

samiran 06 mei 2012 18:39

danoontje schreef:
samiran schreef:
danoontje schreef:lekker hoerig die Dogma... whahaha..

Persoonlijk zou ik al het rood eraf slopen, behalve het frame/zadelpen natuurlijk. Zwarte hoods, wit stuurlint, wit zadel. Dat rood knalt er toch al uit, en dan zou ik 'm nog mooier vinden.
Maar goed, over smaak....
Toch wel leuk dit forum. Hoerig?? Snol oke, maar hoerig? Ben begonnen met slopen van het rood. Jullie hebben me zeker beïnvloed. Maar wit zadel is net zo erg als witte voetbalschoenen. Dus zwart lint en hoods. Maak dit weekend nog wel een nieuwe foto.
Laten we wel wezen, het is gewoon een vette bak. Alleen zou ik zeggen, wanneer je voor een rood frame kiest, of welke andere opvallende knal kleur dan ook, hou dan de rest zo rustig mogelijk. Dus zwart of wit. Je kunt 'm zelfs een frisse 'zomerlook' geven (wit), en wanneer er wat meer zooi op de weg komt omschakelen naar zwart. Suggestie voor de zomerlook (tis een ander merk, maar het gaat ff om het idee):

Afbeelding

Laatste suggestie, knal er zwarte kettingbladen op. Wel ff wat duurder dan hoods/stuurlint...en wellicht krijg je de rode 3ttt streep nog van je stuurpen gegumd.
Ik heb goed nota genomen van de tips en ik moet er aan wennen, maar het heeft zeker wat. Ik had er zwarte rotor bladen op en rest had ik ook bij de hand. Wel rode gecoate kabels op gezet. Bijna niet te zien
[urlAfbeelding
IMG_3079 by harmeninho, on Flickr][/url]

Plaats reactie