Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 06 apr 2015 09:50

Steve schreef:Mijn Caad 9 Ultegra Spinergy FCC
Mijn Caad 10 Scram red22 FFWD
Alle 2 in de verkoop vanwege wat je vertelt in de ene advertentie :roll:
Ze zien er alle 2 wel mooi uit Steve.

Steve
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 feb 2015 09:54

Steve 06 apr 2015 15:49

Steve schreef:Mijn Caad 9 Ultegra Spinergy FCC
Mijn Caad 10 Scram red22 FFWD

Voorlopig alleen de zwarte CAAD 10.
De Caad 9 was een projectje dat ik voor het verdict begonnen was en sinds kort heb afgemaakt.
Mijn derde Trek fiets is reeds verkocht.
Ik moet voorzichtig afkicken.... ;)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 apr 2015 17:02

Met nieuwe wielen (Reynolds Attack+Tune). Fiets is nu af geloof ik :roll:
Afbeelding

Afbeelding
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Renin
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2015 08:41

Renin 06 apr 2015 17:41

Ook hier nu een Cannondale in the house :P

Afbeelding

Net gehaald. eerste rit geweest (35k). Zit lijkt vooralsnog wel ok. Zal toch wel even wennen zijn, gezien het feit dat mijn ervaring tot nu toe bestond uit spinning en mtb+slicks. Tasje gaat ws er weer af in ruil voor een 2e bidonhouder+gereedschapsbidon. Zal voorlopig nog geen 2e bidon nodig hebben vermoedelijk.

Lange termijndoel volgend jaar minstens 2 spacers minder en ritjes uitbouwen naar 100k :D

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 06 apr 2015 18:12

@53x11 mooi wielsetje.

@Renin , mooi fietsje, en succes met het opbouwen van je ritten.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 06 apr 2015 22:03

53x11 schreef:Met nieuwe wielen (Reynolds Attack+Tune). Fiets is nu af geloof ik :roll:
Ziet er strak uit. Mooie fiets trouwens.
Hoe remmen deze wielen tov alu remranden?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 apr 2015 22:25

TNX. Tja, hoe vaak rem je nou in de polder? Mijn eerste indruk is dat ze iets anders aangrijpen, maar zeker niet slechter remmen dan alu, ook niet in de (miezer)regen van vanmorgen vroeg. De komende maanden ga ik beslissen of ik ze naar de transAlp mee neem of niet. Minpuntje is nog wel dat ik de bandjes er nauwelijks om kreeg. Heb nu veloplugs besteld, hopelijk gaat het daarmee beter. Persoonlijk vind ik de fiets met deze wielen wel een echte racebak geworden. Wat drukker wellicht dan de gangbare forumnorm, maar dat vinnik wel vet eigenlijk. Fietsje weegt, met powermeter 6.7 kilo, niet slecht vind ik zelf.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 07 apr 2015 08:31

Dat van die bandjes herken ik wel, ook al mag het niet - ik wip ze er met een bandenlichter omheen. Het is anders zo'n gepruts..

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 07 apr 2015 08:34

53x11 schreef:Wat drukker wellicht dan de gangbare forumnorm, maar dat vinnik wel vet eigenlijk.
Foei! :lol:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8954
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 apr 2015 09:13

53x11 schreef:TNX. Tja, hoe vaak rem je nou in de polder? Mijn eerste indruk is dat ze iets anders aangrijpen, maar zeker niet slechter remmen dan alu, ook niet in de (miezer)regen van vanmorgen vroeg. De komende maanden ga ik beslissen of ik ze naar de transAlp mee neem of niet. Minpuntje is nog wel dat ik de bandjes er nauwelijks om kreeg. Heb nu veloplugs besteld, hopelijk gaat het daarmee beter. Persoonlijk vind ik de fiets met deze wielen wel een echte racebak geworden. Wat drukker wellicht dan de gangbare forumnorm, maar dat vinnik wel vet eigenlijk. Fietsje weegt, met powermeter 6.7 kilo, niet slecht vind ik zelf.
Even langs een bandenboer en beetje witte cream halen waar ze zelf ook de banden mee monteren.
Wat ook kan is het laatste stukje band er op leggen door tussen velg en band de bandenwipper te zetten en dan doortrekken aan de bovenzijden.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 apr 2015 09:21

nijkie schreef: Wat ook kan is het laatste stukje band er op leggen door tussen velg en band de bandenwipper te zetten en dan doortrekken aan de bovenzijden.
Dat werkt inderdaad; sterker nog, de achterband kreeg ik alleen op die manier er omheen. Vier(!) keer achter elkaar nog wel, aangezien ik, in mijn ongeduld, mijn binnenband tot 2 keer toe lekprikte tussen bandenlichter en velgrand (de derde keer bleek de binnenband - een hergebruikt exemplaar - lek bij het ventiel) :(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8954
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 apr 2015 09:51

53x11 schreef:
nijkie schreef: Wat ook kan is het laatste stukje band er op leggen door tussen velg en band de bandenwipper te zetten en dan doortrekken aan de bovenzijden.
Dat werkt inderdaad; sterker nog, de achterband kreeg ik alleen op die manier er omheen. Vier(!) keer achter elkaar nog wel, aangezien ik, in mijn ongeduld, mijn binnenband tot 2 keer toe lekprikte tussen bandenlichter en velgrand (de derde keer bleek de binnenband - een hergebruikt exemplaar - lek bij het ventiel) :(
Heb gisteren zo de Vredenstein senso all weather 25 mm om Pacenti sl 23 heen gelegd zonder problemen.
Enne mooie wielset laten maken ;)
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Plaats reactie