Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 apr 2017 18:16

Dirk198717 schreef:Maar nog steeds moet ik hem zelf opbouwen wat door vele hier wordt afgeraden. Ook is 700 iets meer dan bv het r-022 frame.
Maar bij de Engelse aanbieder ben je zeker van de totale kostprijs van het frame.
En een r-022 moet je dan toch ook opbouwen.

Heel soms volg ik sommigen hier echt niet hoor. ;)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 24 apr 2017 18:43

Bij Planet X een carbon frame voor € 455,00 excl verzendkosten.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Seppeloris
Forum-lid

Seppeloris 24 apr 2017 19:45

ik wil niemand angst aanjagen, maar ik heb een negatieve ervaring gehad met een nieuw stuur. Ik vond dat hij verdacht flexibel was dus ik heb er wat kracht opgezet en het resultaat is zichtbaar op de foto.

https://www.imageupload.co.uk/image/BsKS

Na een tiental goede tot zeer goede ervaring valt een slechte wel mee, maar ik raad aan je buikgevoel toch te volgen. Ik zou er niet moeten aan denken van al fietsend dit mee te maken

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 24 apr 2017 20:36

Zaterdag lekker therapeutisch bezig geweest en mijn eigen Chinees opgebouwd. Had op de oude fiets natuurlijk al het nodige vervangen, maar een fiets van scratch af aan opbouwen had ik nog niet eerder gedaan. Het viel me alleszins mee.
Ik kon alleen de achterrem niet monteren omdat het oog te klein was. Deze moest ik dus iets uitboren. Verder zit SRAM net wat anders in elkaar dan Shimano. Wat doordachter vind ik zelf. Op de achterderaillieur bijvoorbeeld een kabelgeleider, die ik eerst niet in de gaten had.
Tevens had de Chinese fabrikant de kabelbuisjes verkeerd door het frame getrokken, waardoor ik alsnog zelf moest priegelen met de kabels. De linker shifterkabel ging aan de rechterkant het frame in. Dan lopen de kabels gewoon niet mooi onder het stuur.
Toch nog 1 dingetje. Het pat staat niet recht. Hierdoor krijg ik de achterderrie niet op het kleinste kransje. Dat wordt helaad een klusje voor de FM.

Dit is in elk geval het eindresultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoostG
Forum-lid

JoostG 24 apr 2017 20:56

Gaaf! Mooi in balans.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 24 apr 2017 21:52

Seppeloris schreef:ik wil niemand angst aanjagen, maar ik heb een negatieve ervaring gehad met een nieuw stuur. Ik vond dat hij verdacht flexibel was dus ik heb er wat kracht opgezet en het resultaat is zichtbaar op de foto.

Na een tiental goede tot zeer goede ervaring valt een slechte wel mee, maar ik raad aan je buikgevoel toch te volgen. Ik zou er niet moeten aan denken van al fietsend dit mee te maken
Welk stuur is (was) dit? En waar voelde je de flexibiliteit? Ga ik die van mij ook even testen. :oops:

Seppeloris
Forum-lid

Seppeloris 25 apr 2017 12:56

aan de stuurbocht waar de breuk is gebeurd. Typisch voor carbon dat het eerst wat flexibel wordt voor dat het breekt

de link van het stuur: https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h ... 2694563583

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 25 apr 2017 17:41

Seppeloris schreef:ik wil niemand angst aanjagen, maar ik heb een negatieve ervaring gehad met een nieuw stuur. Ik vond dat hij verdacht flexibel was dus ik heb er wat kracht opgezet en het resultaat is zichtbaar op de foto.

Lijkt mij in de bocht waar je shifters staan.
Misschien je shifters echt wel veel te vast gezet
Nothing to defend

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 apr 2017 20:30

Afbeelding

Het gat in het frame net boven de derailleur zit er naar ik aanneem voor het elektrisch schakelen. Waarmee kan ik dit gat het mooiste dichten?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 25 apr 2017 20:39

Wolfhound32 schreef:[img]foto[/img]

Het gat in het frame net boven de derailleur zit er naar ik aanneem voor het elektrisch schakelen. Waarmee kan ik dit gat het mooiste dichten?
Met een rubber dopje.
Kan je halen bij een fm, meestal hebben ze nog wel eentje liggen uit een di2 set.
Nothing to defend

JoostG
Forum-lid

JoostG 25 apr 2017 20:41

Daar kan je het best een rubber/kunststof "dopje" voor gebruiken. Google maar eens op grommet. Ze zijn er in allerlei soorten en maten. Moet er voor mijn frame ook nog eentje zoeken.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 25 apr 2017 20:49

http://www.ventex.nl/nl/catalog/1811/af ... ubber.html
Kan alleen niet zien of ze ook per stuk worden verkocht.

Als je ze er te hard in duwt vallen ze in het brackethuis. Moet je de bracket weer verwijderen (been there done that)
o'7o

Plaats reactie