Canyon
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Hierbij een oplossing voor rammelende kabels uit een ander topic:
Hierbij een risicoloze, snelle en effectieve oplossing!
1. Koop een stuk verwarmingsbuisisolatie bij de bouwmarkt voor ca. 40cent. Dit is lichtgewicht en bestaat uit zacht foam.
2. Knip er een strookje af, voldoende lang en breed zodat het effect heeft, maar klein genoeg om in je bovenbuis te stoppen, en het er ook nog een keer uit te halen bij het vervangen van je kabels.
3. Verwijder je buiten en binnenkabel uit het frame. Uiteraard kan hij bij het stuurlint blijven zitten.
4. Rijg nu je binnenkabel door de isolatie heen zoals op de foto. Bedenk vooraf waar je het foam wilt positioneren en meet dit uit. Dit kan voor, achter of in het midden van je buis zijn.
5. Gebruik een druppel secondelijm om de isolatie op zijn plek te houden in het frame. Doe dit op de plek waar de binnenkabel tegen het isolatie aan komt.
6. Stop nu voorzichtig de kabel terug in het frame en frommel het stukje isolatie naar binnen.
7. Monteer je kabelset en je kunt weer fietsen zonder geklapper!
Het kan zijn dat je op meerdere plekken een stukje isolatie moet gebruiken, of simpelweg een langere strook moet knippen. Uiteraard geniet de voorkeur zo weinig mogelijk foam te gebruiken. Dit is een kwestie van proberen...
Hierbij een risicoloze, snelle en effectieve oplossing!
1. Koop een stuk verwarmingsbuisisolatie bij de bouwmarkt voor ca. 40cent. Dit is lichtgewicht en bestaat uit zacht foam.
2. Knip er een strookje af, voldoende lang en breed zodat het effect heeft, maar klein genoeg om in je bovenbuis te stoppen, en het er ook nog een keer uit te halen bij het vervangen van je kabels.
3. Verwijder je buiten en binnenkabel uit het frame. Uiteraard kan hij bij het stuurlint blijven zitten.
4. Rijg nu je binnenkabel door de isolatie heen zoals op de foto. Bedenk vooraf waar je het foam wilt positioneren en meet dit uit. Dit kan voor, achter of in het midden van je buis zijn.
5. Gebruik een druppel secondelijm om de isolatie op zijn plek te houden in het frame. Doe dit op de plek waar de binnenkabel tegen het isolatie aan komt.
6. Stop nu voorzichtig de kabel terug in het frame en frommel het stukje isolatie naar binnen.
7. Monteer je kabelset en je kunt weer fietsen zonder geklapper!
Het kan zijn dat je op meerdere plekken een stukje isolatie moet gebruiken, of simpelweg een langere strook moet knippen. Uiteraard geniet de voorkeur zo weinig mogelijk foam te gebruiken. Dit is een kwestie van proberen...
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Nee, anders is het mijns inziens geen goede oplossing...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Edwin, heb je er al mee gefietst? ik ben vooral nieuwsgierig naar de wielen.
Ik had je inderdaad beloofd om nog een commentaartje te posten
Ik heb er nu een aantal malen mee gefietst en de eerste indrukken zijn zeer positief. Ze voelen zeer strak aan en zijn heel responsief. Vooral belangrijk: Ze gaan heel vlot door de bocht. Ik moet ze uiteraard nog testen tijdens wedstrijden, maar dat gaat pas over een maandje of 3, 4 gebeuren.
De Pacenti's hebben iets dikkere remflanken dan pak weg Notubes Alpha 340's of Shimano WH-7900 velgen en zijn ook een grammetje of 60 zwaarder. Ze zijn daardoor wel iets geschikter voor dit jaargetijde, denk ik. Keurig afgewerkt met een mooie finish en een lekker breed velgbed, waardoor de banden mooi half rond liggen en niet in een bolletje. Als je begrijpt wat ik bedoel....
Het totale setje (Pacenti SL23 velgen, DT Swiss 350 Straight Pull naven, 24/28 Sapim CX-Ray spaken met alu nippels) weegt 1510 gram (gemeten).
Ik heb er nu een aantal malen mee gefietst en de eerste indrukken zijn zeer positief. Ze voelen zeer strak aan en zijn heel responsief. Vooral belangrijk: Ze gaan heel vlot door de bocht. Ik moet ze uiteraard nog testen tijdens wedstrijden, maar dat gaat pas over een maandje of 3, 4 gebeuren.
De Pacenti's hebben iets dikkere remflanken dan pak weg Notubes Alpha 340's of Shimano WH-7900 velgen en zijn ook een grammetje of 60 zwaarder. Ze zijn daardoor wel iets geschikter voor dit jaargetijde, denk ik. Keurig afgewerkt met een mooie finish en een lekker breed velgbed, waardoor de banden mooi half rond liggen en niet in een bolletje. Als je begrijpt wat ik bedoel....
Het totale setje (Pacenti SL23 velgen, DT Swiss 350 Straight Pull naven, 24/28 Sapim CX-Ray spaken met alu nippels) weegt 1510 gram (gemeten).
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Je zadel lijkt niet recht te staan.