Tubeless
Allemachtig, de meesten rijden op 28mm en dan ook nog eens de meesten op 7 bar of meerKluus schreef: ↑05 jan 2024 09:46 Ik kijk niet zo heel vaak op de frontpage maar de resultaten van deze poll verbaasde mij wel een beetje:
https://www.fiets.nl/techniek/met-welke ... racefiets/
Geen wonder dat er zo veel mensen problemen met tubeless hebben...
Ik vind alle druk opties ook vrij hoog! Ik rijd met 3.5 bar rond... in de racer, 30mm tubeless.
Mijn vriend, iets zwaarder, heeft 28mm en rijdt met 4.5-5 bar. Die 7 bar is toch echt niet meer van deze tijd Misschien dat mensen hun banden slechts 2x per jaar oppompen en daarom maar gelijk 7 bar erin gooien
Mijn vriend, iets zwaarder, heeft 28mm en rijdt met 4.5-5 bar. Die 7 bar is toch echt niet meer van deze tijd Misschien dat mensen hun banden slechts 2x per jaar oppompen en daarom maar gelijk 7 bar erin gooien
In de reacties nog iemand die op 8,5 achter zit maar wel aanpast nagelang parcourskennis... Zelf rij ik ook op 4,0-4,5 bar op 28mm bij 85kg. Ik dacht ook dat rond de 5 bar wel de norm zou zijn tegenwoordig maar blijkbaar zitten wij hier met zijn allen een beetje in onze eigen bubbel .
In mijn fietsploeg (veel amateur wedstrijdrenners) rijden ze nog altijd tegen de 8 bar. Ondanks dat het al zovaak tegen ze is gezegd. Wielrenners zijn in het algemeen vrij conservatief.Kluus schreef: ↑05 jan 2024 10:06 In de reacties nog iemand die op 8,5 achter zit maar wel aanpast nagelang parcourskennis... Zelf rij ik ook op 4,0-4,5 bar op 28mm bij 85kg. Ik dacht ook dat rond de 5 bar wel de norm zou zijn tegenwoordig maar blijkbaar zitten wij hier met zijn allen een beetje in onze eigen bubbel .
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ach dat is hier zei het met iets voorsprong ook aan de hand, te smal en te hard.
Ga nou gewoon minimaal op 30mm rijden tussen de 3,5 en 5 bar is voor 99% de beste keuze.
Vind je het niet scherp sturen kan je voor naar 28mm. Maar ook hier krijg je daar nog de tractor foto,s op.
Ik ga weer een technische voorspelling doen, die in tegenstelling tot de sportieve meestal wel kloppen.
25mm gaan fabrikanten voor de mainstream banden binnen 2 a 3 jaar mee stoppen en ook 28mm is er over vijf jaar nog maar sporadisch.
Met gravel hetzelfde verhaal als je echt gravel rijd, pak dan gewoon een 2.2 raceking, thunderburt of pirelli H, dat heeft minder weerstand de welke gravelband dan ook. Dat het gros hier het als winterwegfiets gebruikt is iets anders.
Ga nou gewoon minimaal op 30mm rijden tussen de 3,5 en 5 bar is voor 99% de beste keuze.
Vind je het niet scherp sturen kan je voor naar 28mm. Maar ook hier krijg je daar nog de tractor foto,s op.
Ik ga weer een technische voorspelling doen, die in tegenstelling tot de sportieve meestal wel kloppen.
25mm gaan fabrikanten voor de mainstream banden binnen 2 a 3 jaar mee stoppen en ook 28mm is er over vijf jaar nog maar sporadisch.
Met gravel hetzelfde verhaal als je echt gravel rijd, pak dan gewoon een 2.2 raceking, thunderburt of pirelli H, dat heeft minder weerstand de welke gravelband dan ook. Dat het gros hier het als winterwegfiets gebruikt is iets anders.
In het kader van domme vragen; ontkom ik niet aan een tire booster of krijg ik m’n banden er ook prima ploppend op met m’n SKS Rennkompressor?
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
De Rennkompressor is eigenlijk het omgekeerde van wat je nodig hebt voor tubeless: Veel kleine hoeveelheden lucht tot grote druk. Voor tubbels wil je supersnel veel lucht kunnen verplaatsen.
Zelf heb ik naast de Rennkompressor een Bontrager Flash Charger.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat hangt sterk van de combo velg/band af.
Bij mijn nieuwere banden lukt het vrijwel altijd met de voetpomp, zeker als de banden nieuw zijn.
Bij mijn nieuwere banden lukt het vrijwel altijd met de voetpomp, zeker als de banden nieuw zijn.