colnagofreak schreef:ItalianJob schreef:
Hanegraaf is inderdaad wat dat betreft wat zakelijker, maar de dealers waren er niet blij mee!
Logisch, zou ik ook niet zijn als ik een "kleine" fietshandelaar zou zijn. Maar dat is toch de vrije markt. Anders haalt Vos ze heus wel ergens anders. En vanuit zijn standpunt misschien ook wel te begrijpen. Daarnaast is het mijn winkel niet dus ongeacht de prijs zal ik er niets kopen en zo zullen er heus wel meer zijn. Trouwens je kunt er zelf ook 1 gaan kopen bij de Pinarello shop in Treviso. Zijn ze nog goedkoper. Als je dan het prijsverschil tussen de adviesprijzen en de aanschafprijs bij Pinarello bekijkt kun je voor dat geld er zelfs nog een weekje vakantie aan vast knopen daar.
Vos schermde er toen wel gelijk mee dat hij de garantie van Cardsports aan kon bieden (voor wat deze waard is) nadat hij als officiëel dealer was aangemerkt.
Blijft nu wel een feit dat als een kleinere dealer die mij namens Cardsports een aanbod mag doen een Dogma om met 900 euro korting een Dogma aan te schaffen, deze waarschijnlijk bij Vos nog steeds goedkoper is!
Daar ben je als kleinere dealer vast niet erg gelukkig mee!
Ja maar dat is dan niet aan Cardsports of wie dan ook te verwijten. Natuurlijk vinden de kleintjes het niet leuk maar er zijn er ook veel die zich tot conceptstore Specialized oid (zoals die in Goirle) laten omturnen. Daarnaast als Pinarello om wat voor reden niet meer populair zou zijn laten de "kleintjes" (en ook de groten) Pinarello ook net zo makkelijk vallen. Zo werkt het nu eenmaal in de handel. Er zijn heel veel winkels die net zo vaak van merk wisselen als ik van een paar sokken.
Ik weet niet of dit voor mij bestemd is, ik probeer zeker het merk Pinarello niet de grond in te boren, de Prince is gewoon een heerlijke fiets zoniet de beste die ik tot nu toe gehad heb!ItalianJob schreef: Op alleen verhalen van individuele gevallen (die soms voor die persoon heel frusterend zijn) kun je geen heel merk de grond in boren.
De Prince is/was een hele fijne fiets, ik vond het zelfs een betere fiets dan de Dogma 60.1. De Dogma 2 is dan weer wel vergelijkbaar met de Prince.
Alleen gezien de prijs en de uitstraling van het merk, valt me de service en garantie erg tegen. Bij een frame uit dit segment mogen dit soort problemen met lak toch niet voorkomen, en als het dan toch gebeurd mag je toch verwachten dat het op een nette manier wordt opgelost.
Dergelijke problemen mogen idd niet voorkomen maar heel veel merken hebben van die "periodes" gehad. ik heb ooit een De Rosa gehad en daar viel de lak al vanaf als er een vlieg op landde. Maar later schijnt dat daar beter geworden te zijn. Of garantie buiten de verstreken garantieperiode verstrekt moet worden is een welles/nietes verhaal waar velen een compleet tegenovergestelde mening over zullen hebben. Feit is dat vergeling niet van het ene op het andere moment plaatsvindt en dit waarschijnlijk ook al binnen 2 jaar te zien was alleen viel dat waarschijnlijk jou nog niet zo direct op (en heb je niet aan de bel getrokken). Op mijn Prince was het na een jaar al een beetje langs de randjes van de bovensticker zichtbaar. Het is in jouw geval gewoon wederkerig moeilijk te bepalen wat nu (formeel) gerechtigheid is in deze.