Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

ItalianJob
Forum-lid

ItalianJob 12 dec 2012 11:36

colnagofreak schreef:
ItalianJob schreef:
Hanegraaf is inderdaad wat dat betreft wat zakelijker, maar de dealers waren er niet blij mee!

Logisch, zou ik ook niet zijn als ik een "kleine" fietshandelaar zou zijn. Maar dat is toch de vrije markt. Anders haalt Vos ze heus wel ergens anders. En vanuit zijn standpunt misschien ook wel te begrijpen. Daarnaast is het mijn winkel niet dus ongeacht de prijs zal ik er niets kopen en zo zullen er heus wel meer zijn. Trouwens je kunt er zelf ook 1 gaan kopen bij de Pinarello shop in Treviso. Zijn ze nog goedkoper. Als je dan het prijsverschil tussen de adviesprijzen en de aanschafprijs bij Pinarello bekijkt kun je voor dat geld er zelfs nog een weekje vakantie aan vast knopen daar.

Vos schermde er toen wel gelijk mee dat hij de garantie van Cardsports aan kon bieden (voor wat deze waard is) nadat hij als officiëel dealer was aangemerkt.
Blijft nu wel een feit dat als een kleinere dealer die mij namens Cardsports een aanbod mag doen een Dogma om met 900 euro korting een Dogma aan te schaffen, deze waarschijnlijk bij Vos nog steeds goedkoper is!

Daar ben je als kleinere dealer vast niet erg gelukkig mee!
Ja maar dat is dan niet aan Cardsports of wie dan ook te verwijten. Natuurlijk vinden de kleintjes het niet leuk maar er zijn er ook veel die zich tot conceptstore Specialized oid (zoals die in Goirle) laten omturnen. Daarnaast als Pinarello om wat voor reden niet meer populair zou zijn laten de "kleintjes" (en ook de groten) Pinarello ook net zo makkelijk vallen. Zo werkt het nu eenmaal in de handel. Er zijn heel veel winkels die net zo vaak van merk wisselen als ik van een paar sokken.
ItalianJob schreef: Op alleen verhalen van individuele gevallen (die soms voor die persoon heel frusterend zijn) kun je geen heel merk de grond in boren.
Ik weet niet of dit voor mij bestemd is, ik probeer zeker het merk Pinarello niet de grond in te boren, de Prince is gewoon een heerlijke fiets zoniet de beste die ik tot nu toe gehad heb!
De Prince is/was een hele fijne fiets, ik vond het zelfs een betere fiets dan de Dogma 60.1. De Dogma 2 is dan weer wel vergelijkbaar met de Prince.

Alleen gezien de prijs en de uitstraling van het merk, valt me de service en garantie erg tegen. Bij een frame uit dit segment mogen dit soort problemen met lak toch niet voorkomen, en als het dan toch gebeurd mag je toch verwachten dat het op een nette manier wordt opgelost.

Dergelijke problemen mogen idd niet voorkomen maar heel veel merken hebben van die "periodes" gehad. ik heb ooit een De Rosa gehad en daar viel de lak al vanaf als er een vlieg op landde. Maar later schijnt dat daar beter geworden te zijn. Of garantie buiten de verstreken garantieperiode verstrekt moet worden is een welles/nietes verhaal waar velen een compleet tegenovergestelde mening over zullen hebben. Feit is dat vergeling niet van het ene op het andere moment plaatsvindt en dit waarschijnlijk ook al binnen 2 jaar te zien was alleen viel dat waarschijnlijk jou nog niet zo direct op (en heb je niet aan de bel getrokken). Op mijn Prince was het na een jaar al een beetje langs de randjes van de bovensticker zichtbaar. Het is in jouw geval gewoon wederkerig moeilijk te bepalen wat nu (formeel) gerechtigheid is in deze.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2012 11:53

Het is natuurlijk een probleem dat de fabrikant eigenlijk op zou moeten lossen, zij hebben immers de fout gemaakt. Als de importeur of de dealers hier een coulanceregeling gaan toepassen lopen zij het risico dat er straks tientallen frames opnieuw gelakt moeten worden. Dit risico is ze blijkbaar te groot.
Niettemin is het goed dat Colnagofreak hier zijn beklag doet, het is immers de taak van de consument om de fabrikanten en handelaren scherp te houden en duidelijk te maken dat je maar beter kwaliteit en goede service te leveren.
Een slechte naam is immers zo gemaakt, een goede naam opbouwen duurt veel langer.
Ik hoop dat de dealer nog wil meewerken door b.v. (deels?) het herlakken van het frame te betalen.
Campagnolo Ultra Dork

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 dec 2012 13:15

Willier heeft een jaar of 2-3 geleden gewoon honderden frames terug moeten nemen omdat de witte lak al na 1 jaar geel werd. Dat is het risico wat je hebt als bedrijf, er zit genoeg winstmarge op om zoiets een keer op te kunnen vangen.

@Karl66 je hebt juridisch gezien volledig gelijk. Echter blijft het probleem dat de meeste FM's gewoon de importeur volgen. Ik denk dat toekomstige kopers van een frame van meer dan €3000 wel graag willen weten dat er coulant wordt omgesprongen met productiefouten. Die €900 korting is niet eens de volledige marge van de importeur+winkelier gezien de prijzen bij Vos.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 12 dec 2012 14:00

Karl66 schreef:Waar het dus eigenlijk op neer komt is dat jij een garantieprobleem hebt, dat niet door de FM opgelost wordt. In plaats daarvan huilt de FM, omdat hij ontevreden over zakelijke keuzes van de importeur is. En in plaats van dat jij de FM een schop onder zijn kont geeft en vertelt dat hij het probleem moet oplossen, ga je met hem meehuilen over die foute importeur.

En als Card Sports 900 euro korting geeft en jij krijgt die fiets ook met diezelfde 900 euro korting van de FM, dan betekent dat dat de FM gewoon zijn volledige marge over jouw probleem maakt. Je FM is vast een heel aardige man, met heel veel verstand van zaken en je kan er waarschijnlijk prima koffie drinken. Maar hij heeft tegelijkertijd niet echt het besef dat jij voor al dat geld wat je bij hem besteed hebt, ook service hoort te krijgen.
Ik huil helemaal, ik heb al gezegd als het me teveel geld kost, rij ik gewoon door op mijn (vergeelde) Prince! Met 900 euro korting ben ik gewoon weer een vermogen kwijt, dus daar ben ik niet mee geholpen!
En het is geen garantieprobleem formeel val ik gewoon buiten de garantie!
Als je al mijn gepostte berichten leest dan weet je ook dat de FM mij ook nog gevraagd heeft langs te komen om één en ander eens door te spreken, dus kan ik daar nog niet over oordelen.
Schijnbaar ben je niet bekend met deze FM PliegerSport in Meerkerk, maar deze heeft service hoog in het vaandel staan. Ik kom er al twintig jaar en ik ben er nog nooit teleurgesteld!

Ik heb alleen de opstelling en de voor mij dan teleurstellende en weinig coulante (veranderde) houding van de importeur in een poging om medewerking te verkrijgen in het herlakken van een meer dan 3K kostend frame dat in een tijd van 3 jaar verkleurd is en wat dan helaas 2 maanden te laat gemeld is willen delen. Ik begrijp ook wel dat er na 3 jaar voor een lakprobleem er geen nieuw frame niet meer inzit, alleen herlakken lijkt mij niet te veel gevraagd.
Misschien kunnen andere consumenten hier hun voordeel nog meedoen, voortaan trek ik in ieder geval wel sneller aan de bel bij eventuele klachten. Lees mijn eerste bericht er nog maar eens op na! ;)

We vallen in herhaling wat mij betreft discussie gesloten!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2012 14:53

Ik denk te weten de Plieger gewoon de adviesprijzen rekent: in dat geval is er na aftrek van 900.- gewoon nog ruim marge over voor hem! De dealers als Hopmans en Vos die gewoon 25% korting geven verdienen echt nog wel iets aan dat frame en dan is het kortingsbedrag hoger dan 900,-
Less is bore

Karl66
Forum-lid

Karl66 12 dec 2012 15:45

CF, het hele punt is dat het voor jou helemaal niet interessant is of Card Sports wel of niet meewerkt. Dat is het probleem van de FM, wat deze nu op jou verhaalt. Ik ken PliegerSport niet, maar in dit geval levert hij jou geen service, lost hij jouw probleem niet op en verwijst hij alleen maar naar de importeur. En ik kan hem nog geen ongelijk geven ook, hij levert geen service en kan dat geld dus in zijn zak houden en als dank maak jij reclame voor hem, kom je waarschijnlijk de volgende keer weer netjes bij hem terug en geef je de schuld aan iemand anders.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 12 dec 2012 15:55

Karl66 schreef:CF, het hele punt is dat het voor jou helemaal niet interessant is of Card Sports wel of niet meewerkt. Dat is het probleem van de FM, wat deze nu op jou verhaalt. Ik ken PliegerSport niet, maar in dit geval levert hij jou geen service, lost hij jouw probleem niet op en verwijst hij alleen maar naar de importeur. En ik kan hem nog geen ongelijk geven ook, hij levert geen service en kan dat geld dus in zijn zak houden en als dank maak jij reclame voor hem, kom je waarschijnlijk de volgende keer weer netjes bij hem terug en geef je de schuld aan iemand anders.
Lezen is niet je sterkste punt!
colnagofreak schreef: Als je al mijn gepostte berichten leest dan weet je ook dat de FM mij ook nog gevraagd heeft langs te komen om één en ander eens door te spreken, dus kan ik daar nog niet over oordelen.
Ik heb nog geen idee dus!

Karl66
Forum-lid

Karl66 12 dec 2012 18:32

Ik kan prima lezen en het is ook nog eens jouw geld, dus als jij het daar wilt uitgeven, dan moet je dat gewoon doen. Maar als je geen prijs stelt op een andere mening of een andere invalshoek, dan moet je hier misschien ook geen meeuwenflats neergooien over een bedrijf waar je in de eerste plaats al nooit zaken mee gedaan hebt.

En verder hoop ik dat er een goede oplossing voor jou komt, want we zijn het er in ieder geval over eens dat een frame niet zo hoort te verkleuren.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 12 dec 2012 19:06

Karl66 schreef:Ik kan prima lezen en het is ook nog eens jouw geld, dus als jij het daar wilt uitgeven, dan moet je dat gewoon doen. Maar als je geen prijs stelt op een andere mening of een andere invalshoek, dan moet je hier misschien ook geen meeuwenflats neergooien over een bedrijf waar je in de eerste plaats al nooit zaken mee gedaan hebt.

En verder hoop ik dat er een goede oplossing voor jou komt, want we zijn het er in ieder geval over eens dat een frame niet zo hoort te verkleuren.
Lees nou mijn eerste post eens!
In het verleden heb ik hele goede contacten gehad met Cardsports, altijd dik tevreden geweest!
Dus geen zaken, maar wel heel goede contacten, hoewel ik mij eerste Pina wel op een beurs via mijn FM bij Jac. van Meer gekocht heb.
Er werden consumentendagen gehouden, ze hadden goede contacten rechtstreeks met hun klanten en dus niet alleen met de dealers.

Ik merk nu alleen op dat er een mentaliteits verandering is opgetreden, zoals ItalianJob zegt zakelijker!

Formeel heb ik geen recht meer op garantie, maar de verkleuring is opgetreden tijdens de garantieperiode!
Ik vermoed dat bij de vorige eigenaar ik wat meer medewerking voor herlakken had gekregen. Als dat een meeuwenflats is, dan is dat maar zo!

redalert
Forum-lid

redalert 12 dec 2012 19:20

Meeuwenflats, weer een nieuw woord geleerd. Maar goed, ook mijn Prince Fire van 3 jaar oud is langzaamaan gaan vergelen. Ik ben een keer op een mooie dag langs mijn FM gereden en hem dit gemeld. Hij vertelde mij dat hij zeker wilde helpen, maar wel afhankelijk was van wat de importeur daarover te melden zou hebben. Ik ben tot vandaag er nog niet verder mee gegaan, maar ben bang, dat mocht het afhangen van de mening van Cardsport, ik ook aan het kortste eind zal trekken. In één van de posts wordt vermeld dat de vergeling opgetreden was tijdens de garantie periode. Snijdt zo'n opmerking juridisch eigenlijk hout?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 12 dec 2012 19:28

redalert schreef:Meeuwenflats, weer een nieuw woord geleerd. Maar goed, ook mijn Prince Fire van 3 jaar oud is langzaamaan gaan vergelen. Ik ben een keer op een mooie dag langs mijn FM gereden en hem dit gemeld. Hij vertelde mij dat hij zeker wilde helpen, maar wel afhankelijk was van wat de importeur daarover te melden zou hebben. Ik ben tot vandaag er nog niet verder mee gegaan, maar ben bang, dat mocht het afhangen van de mening van Cardsport, ik ook aan het kortste eind zal trekken. In één van de posts wordt vermeld dat de vergeling opgetreden was tijdens de garantie periode. Snijdt zo'n opmerking juridisch eigenlijk hout?
Geen idee, jammer dat je niet gereageerd heb na mijn oproep in juni!
Ik had toen gehoopt dat er meer zouden reageren, want ik weet het geen op zich zelf staand probleem is. Net wat ik zeg ik heb al heel wat vergeelde Fire's gezien.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 dec 2012 22:55

colnagofreak schreef:Cardsports ik ben er klaar mee.....waar een paar jaar geleden cardsports toen Jacques van Meer de boel nog runde bekend stond om zijn goede service is er nu Hanegraaf aan het roer staat niets meer van over van deze service!
Het enige wat telt is nu nog geld verdienen en de consument staat in de kou!

Wat is er aan de hand, ik heb het hier al eerder gemeld, mijn Prince in de kleur Fire vergeelt totaal, wat ik er van gehoord heb zijn de decals Prince en Pinarello en alle overige stickers geplakt met een lijmsoort waardoor het wit vergeelt ook zou de blanke lak die erover heen gegaan is niet UV-bestendig genoeg zijn. Het probleem is gewoon bekend alle Prince-frames van dat jaar vertonen deze problemen.

Ik heb de fiets opgehaald in november 2008, daarna heeft hij op de zolder gestaan tot maart 2009 voor de eerste kilometers
.
In de zomer van 2010 viel mij het voor het eerst op dat het stickertje op de bovenbuis donkerder van kleur werd dan het overige wit, maar nog niet echt storend.
Echter in de zomer van de 2011 zie je vooral bij bewolkt weer, dat het wit niet echt wit meer is maar duidelijk vergeelt, met toertochten er meer op gaan letten en inderdaad een bekend verschijnsel bij de kleur Fire, overigens schijnt het ook bij de andere kleuren voor te komen zie deze review op roadbikereview:
Pinarello Prince is a 2008. I love this bike to death, but have one complaint. I have the matte black carbon with neon green highlights and the green has faded badly to almost a yellow green color. It is rather embarassing to have a $5000 frame and it fade and the company apparently only covers the paint job for one yr. I am still working on that. This is def. my fav. highend bike, but the paint fading is not acceptable. I purchased in April of '08 and noticed fading by May /June 2009 and it has def. worsened throughout the summer.
De ellende is dat het verkleuren langzaam gaat, en dat ook ik pas in januari 2012 aan de bel getrokken heb, foto's en garantiekaart zijn op dat moment verstuurd naar Cardsports.
De eerste reactie was dan ook direct, helaas de garantieperiode is verlopen. Waarop mijn FM ook gelijk gereageerd heeft dat dit vergeelen niet van de ene op de andere dag plaatst vind maar een langzaam proces is.

Nu is er nog een poging ondernomen omdat Cardsports zegt dat het niet mogelijk is om frame's bij Pinarello te herlakken, te kijken naar een mogelijkheid hier in Nederland te herlakken, maar ook hiervan zegt Cardsports niet aan mee te willen werken of op enige manier aan de kosten of mogelijkheden hiervoor medewerking te verlenen.

Een enkel jaar geleden was dit echt ondenkbaar dat een consument zo in de kou kwam te staan bij de distributeur van Pinarello, toen werkte er alleen maar mensen/fietsliefhebbers met begrip voor fietsers en liefde voor het vak!
Ik heb nu het idee dat er alleen nog maar geld verdient moet worden, ik hoef echt geen nieuwe frame, het enige wat ik vraag is dat mijn 3500 euro kostende frame waar duidelijk wat mis is met de lak opgeknapt wordt.

Zo dat moest ik even kwijt, klinkt misschien wat gefrustreerd, maar volgens mij vraag ik niets onredelijks!
Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn Museeuw MC 6 frame.
get geel werd wit.
Met mijn frame naar Museeuwbikes in Lokeren gereden en direct een nieuw frame gekregen.
Geen enkele discussie moeten voeren.

Antwoord van Museeuwbikes op mijn opmerking dat de vernis vergeelde was; je habt gelijk, dit mag niet; Je krijgt een ander frame.
Het overbouwen was ook kosteloos trouwens.

Het kan dus ook anders.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie