Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

Gebruikersavatar
timofietst
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
Locatie: Hoogerheide

Gebruikersavatar timofietst 16 mei 2012 11:10

Gastheerg schreef:Afbeelding
Wow, wat een plaatje! Echt heel mooi Gastheerg!!
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

Gebruikersavatar
distortion
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07

Gebruikersavatar distortion 16 mei 2012 12:13

Gastheerg schreef:
samiran schreef:Maar ik zou er altijd een mooi dun zadeltje op zetten. Ik weet dat het geschiedvervalsing is.
Zeker doen! Ik ben zelf niet van het loket "dat hoort" en zoek naar een balans tussen mooi, betaalbaar en functioneel.

@distortion: je plaatst een heel andere fiets dan ik en mooi om ze zo achter elkaar te zien! Toch vraag ik me af of je stuur niet te hoog staat en de nok te kort. Dit in vergelijk met de rest van de fiets? Wellicht ben je omgekeerd aan mij. Ik ben lang van boven en kort van onder (m'n benen dames!!!) en misschien jij juist andersom :mrgreen:
Inderdaad een mooi contrast tussen onze fietsen! Had ik niet eens aan gedacht.

Wat betreft de afstelling vind ik het helemaal prettig. Ik heb al veel geklooid met de afstanden maar dit is echt wat ik lekker vind. Ik rijdt hier makkelijk lange afstanden mee en ik kan gruwelijk veel kracht kwijt met deze configuratie. Ik denk dat onze lichaamsgeometrie aardig verschillen. Zo kan ik ook heerlijk mijzelf op het stuur vouwen bij hoge snelheden. Dan kan ik mijn pols plaatsen achter mijn shifters en mijn onderarm horizontaal houden.

Edit:

Dit bedoel ik, rijdt heerlijk:
Afbeelding
Simpelweg omdat het zo is!

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 21 mei 2012 12:11

MTB en Racer samen.

Afbeelding
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 21 mei 2012 22:00

Nog niet zo lang geleden overgestapt op SRAM Force. Bevalt tot nog toe top!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Specialized Tarmac Elite Compact

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 25 mei 2012 17:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ruim een week geleden heb ik mijn racefiets geupgrade met een Strada 420 wielset. Strada 420 is de naam die WheelTec hanteert voor wielsets die opgebouwd worden met Kinlin XR-270 velgen. Ik heb gekozen voor Chris King R45 naven en Sapim CX-ray spaken. Aan de aandrijfzijde zitten CX-sprint spaken, deze zijn ietwat dikker om te compenseren voor het verschil in trekkracht met de andere zijde, als ik het allemaal goed begrepen heb tenminste. Overigens een aardige vent daar bij WheelTec die met veel enthousiasme over z'n vak praat en op mij de indruk maakt een echte liefhebber en vakman te zijn.

De wielset komt ter vervanging van m'n huidige setje Fulcrum Racing Zero, deze zal ik over enkele weken in het "Te koop" topic plaatsen. In vergelijking met de Zero's voelen de Strada's minder hard aan wat ik wel prettig vind. De ratel van R45 achternaaf klinkt ook wel bijzonder, dit komt ongetwijfeld door de ring-drive waar Chris King gebruik van maakt. De custom decals die op de kleur van het frame zijn afgestemd maken het plaatje compleet. Qua gewicht ontlopen beide wielsets elkaar niet veel, de Strada 420 komt inclusief velglint rond de 1460gr. Met de banden heb ik al wat pech opgelopen, na drie ritten zit er al een flinke scheur in de achterband waardoor deze enigszins vervormt. Ik heb ze al moeten vervangen door een setje Vredestein Fortezza TriComp.

Inmiddels heb ik een tweede set besteld, dit keer met Stan's notubes ZTR Alpha 340 velgen welke zo'n 120gr lichter moeten zijn. Vooralsnog ga ik deze gewoon met draadbanden gebruiken, maar wil op termijn ook wel tubeless proberen.

Meer foto's zijn hier te vinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 25 mei 2012 20:27

Daar word ik als titanum liefhebber toch wel even stil van. Tsjonge wat fraai!
60 x Ventoux

eks
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:33

eks 25 mei 2012 21:51

Hele mooie fiets idd

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 mei 2012 22:00

Best fraai idd. Wel jammer van die Ritchey spullen/logo's.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 25 mei 2012 22:31

Die Ritchey logo's storen mij inderdaad ook wel enigszins, wellicht laat ik ze op termijn nog wel verwijderen en dan mat aflakken. Eerst maar eens informeren wat de mogelijkheden zijn.
Afbeelding

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 30 mei 2012 17:00

Zal 'm hier ook maar eens posten: Scott Addict

Nog andere wielen, cassette en bandjes, twijfel tussen full carbon laag (low profile) of full carbon hoog (high profile). Probleem is dat in beide segmenten weinig te vinden is, tenzij je alle kasreserves benut en compromissen sluit :D Reynolds Assault staat op plaats 1, FWD (stickers onder blanke lak :cry: , fulcrum XLR clincher (rode naaf en paar zilver kleurige spaken, Hyperon te duur.. ga zo maar door

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Addict R1

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 31 mei 2012 02:18

Heb je nou alle logo's van de Campa groep verwijderd?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 31 mei 2012 08:00

Fraai!

Plaats reactie