Wow, wat een plaatje! Echt heel mooi Gastheerg!!Gastheerg schreef:
foto van je fiets
- timofietst
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 29 dec 2009 00:23
- Locatie: Hoogerheide
- distortion
- Forum-lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07
Inderdaad een mooi contrast tussen onze fietsen! Had ik niet eens aan gedacht.Gastheerg schreef:Zeker doen! Ik ben zelf niet van het loket "dat hoort" en zoek naar een balans tussen mooi, betaalbaar en functioneel.samiran schreef:Maar ik zou er altijd een mooi dun zadeltje op zetten. Ik weet dat het geschiedvervalsing is.
@distortion: je plaatst een heel andere fiets dan ik en mooi om ze zo achter elkaar te zien! Toch vraag ik me af of je stuur niet te hoog staat en de nok te kort. Dit in vergelijk met de rest van de fiets? Wellicht ben je omgekeerd aan mij. Ik ben lang van boven en kort van onder (m'n benen dames!!!) en misschien jij juist andersom
Wat betreft de afstelling vind ik het helemaal prettig. Ik heb al veel geklooid met de afstanden maar dit is echt wat ik lekker vind. Ik rijdt hier makkelijk lange afstanden mee en ik kan gruwelijk veel kracht kwijt met deze configuratie. Ik denk dat onze lichaamsgeometrie aardig verschillen. Zo kan ik ook heerlijk mijzelf op het stuur vouwen bij hoge snelheden. Dan kan ik mijn pols plaatsen achter mijn shifters en mijn onderarm horizontaal houden.
Edit:
Dit bedoel ik, rijdt heerlijk:
![Afbeelding](http://i45.tinypic.com/2cqi8o1.jpg)
Simpelweg omdat het zo is!
![Afbeelding](https://lh3.googleusercontent.com/-djq76oCLw4M/T7-hpQi6qiI/AAAAAAAABa4/Mi28GL6ivhM/s800/464683_370170136377365_120968437964204_1010523_613440414_o.jpg)
![Afbeelding](https://lh4.googleusercontent.com/-CWrA05QYIDg/T7-nLdzT0pI/AAAAAAAABbM/dFDB0VPWu3g/s800/468030_370170229710689_120968437964204_1010524_182466375_o.jpg)
![Afbeelding](https://lh6.googleusercontent.com/-3zilCgBcP-Q/T7-hpSKBI2I/AAAAAAAABa4/A2TZq5N72-U/s800/469347_370170356377343_1666065330_o.jpg)
Ruim een week geleden heb ik mijn racefiets geupgrade met een Strada 420 wielset. Strada 420 is de naam die WheelTec hanteert voor wielsets die opgebouwd worden met Kinlin XR-270 velgen. Ik heb gekozen voor Chris King R45 naven en Sapim CX-ray spaken. Aan de aandrijfzijde zitten CX-sprint spaken, deze zijn ietwat dikker om te compenseren voor het verschil in trekkracht met de andere zijde, als ik het allemaal goed begrepen heb tenminste. Overigens een aardige vent daar bij WheelTec die met veel enthousiasme over z'n vak praat en op mij de indruk maakt een echte liefhebber en vakman te zijn.
De wielset komt ter vervanging van m'n huidige setje Fulcrum Racing Zero, deze zal ik over enkele weken in het "Te koop" topic plaatsen. In vergelijking met de Zero's voelen de Strada's minder hard aan wat ik wel prettig vind. De ratel van R45 achternaaf klinkt ook wel bijzonder, dit komt ongetwijfeld door de ring-drive waar Chris King gebruik van maakt. De custom decals die op de kleur van het frame zijn afgestemd maken het plaatje compleet. Qua gewicht ontlopen beide wielsets elkaar niet veel, de Strada 420 komt inclusief velglint rond de 1460gr. Met de banden heb ik al wat pech opgelopen, na drie ritten zit er al een flinke scheur in de achterband waardoor deze enigszins vervormt. Ik heb ze al moeten vervangen door een setje Vredestein Fortezza TriComp.
Inmiddels heb ik een tweede set besteld, dit keer met Stan's notubes ZTR Alpha 340 velgen welke zo'n 120gr lichter moeten zijn. Vooralsnog ga ik deze gewoon met draadbanden gebruiken, maar wil op termijn ook wel tubeless proberen.
Meer foto's zijn hier te vinden.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Daar word ik als titanum liefhebber toch wel even stil van. Tsjonge wat fraai!
60 x Ventoux
Zal 'm hier ook maar eens posten: Scott Addict
Nog andere wielen, cassette en bandjes, twijfel tussen full carbon laag (low profile) of full carbon hoog (high profile). Probleem is dat in beide segmenten weinig te vinden is, tenzij je alle kasreserves benut en compromissen sluit
Reynolds Assault staat op plaats 1, FWD (stickers onder blanke lak
, fulcrum XLR clincher (rode naaf en paar zilver kleurige spaken, Hyperon te duur.. ga zo maar door
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg716/scaled.php?server=716&filename=dsc00771cw.jpg&res=landing)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg163/scaled.php?server=163&filename=dsc00738ff.jpg&res=landing)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg37/scaled.php?server=37&filename=dsc00768at.jpg&res=landing)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg337/scaled.php?server=337&filename=dsc00785jo.jpg&res=landing)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg854/scaled.php?server=854&filename=dsc00760aq.jpg&res=landing)
Nog andere wielen, cassette en bandjes, twijfel tussen full carbon laag (low profile) of full carbon hoog (high profile). Probleem is dat in beide segmenten weinig te vinden is, tenzij je alle kasreserves benut en compromissen sluit
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg716/scaled.php?server=716&filename=dsc00771cw.jpg&res=landing)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg163/scaled.php?server=163&filename=dsc00738ff.jpg&res=landing)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg37/scaled.php?server=37&filename=dsc00768at.jpg&res=landing)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg337/scaled.php?server=337&filename=dsc00785jo.jpg&res=landing)
![Afbeelding](http://desmond.imageshack.us/Himg854/scaled.php?server=854&filename=dsc00760aq.jpg&res=landing)
Addict R1