Pagina 478 van 745

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 dec 2012 11:32
door colnagofreak
ItalianJob schreef: Dan zou ik toch proberen bij Pinarello in Italië het probleem voor te leggen. Daar ter plaatse kan sowieso veel meer geregeld worden en zijn ze over het algemeen erg soepel. Met mijn garantiegeval waren ze heel makkelijk. Fotootje en gelijk toezegging nieuw frame (maar dat was wel net binnen de garantieperiode).
Inmiddels ook rechtstreeks Pinarello ingelicht over mijn probleem nog even zonder foto's, maar ik neem aan dat de verkleuring van de Fire's daar ook wel bekend is!

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 dec 2012 11:57
door ItalianJob
Karl66 schreef:Op zich maakt het niet zoveel uit hoelang een fabrikant garantie geeft en ook niet of een fabrikant weersinvloeden op de lak uitsluit van garantie. Volgens de wet heb je als consument gewoon recht op een deugdelijk product dat doet wat je ervan mag verwachten. En dat gedurende een tijd, die je redelijkerwijs mag verwachten. Dat is het non conformiteitsprincipe. Als leverancier kan je je er nooit op beroepen dat de garantietermijn net verstreken is. Het prettigste is natuurlijk als een leverancier of fabrikant meewerkt, maar als dat niet het geval is, dan kan je als consument nog steeds gewoon je recht halen. Het probleem is alleen dat je dan naar de rechter toe moet en dat is en blijft een hele grote stap.
Zo'n uitgemaakte zaak als jij schetst is het denk ik niet. Je hebt gelijk vwb die garantierechten en de daaraan gekoppelde productverwachting. Maar een rechter kijkt ook naar de redelijkheid en billijkheid en een garantieperiode van 3 jaar kan hij als redelijk beschouwen (zeker mbt lakverkleuringen). En de rechtsgang is niet meer zo eenvoudig en kosten vriendelijk dan een paar jaar geleden met de formulieren. Nu zijn de kostenrisico's veel groter. En tevens heeft de rechter, zeker in zaken redelijkheid billijkheid, snel de neiging om iedere partij zijn eigen kosten te laten betalen. Daarnaast heeft in deze bewuste kwestie Cardsports / dealer al een handreiking gedaan (€ 900 korting op een nieuw frame) en dat kan de zaak voor de wederpartij toch versterken (misschien ook verzwakken door erkenning van schuld, maar dat betwijfel ik en is tevens te weerleggen door de wederpartij). Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 dec 2012 12:09
door jantjuh
Ik denk ook niet dat je hier met een rechtsgang moet dreigen, want dat wil je om duidelijke redenen toch niet. Maar je kunt wel aangeven dat het weinig uitmaakt dat een merk aansprakelijkheid probeert uit te sluiten: als het van de wet niet mag, dan mag het gewoon niet. En volgens de wet moet je een deugdelijk product geleverd krijgen. Het probleem kan er ook nog in zitten (bij een rechtsgang) dat een rechter kan beslissen dat je een deugdelijk product hebt gekregen, aangezien de fiets technisch goed functioneert (zoals je zelf zegt). Dat hij vergeelt is natuurlijk hinderlijk, maar dat maakt het product nog niet direct ondeugdelijk.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 dec 2012 13:48
door Karl66
CF wil ook helemaal niet naar de rechter en omdat daar ook de nodige haken en ogen aan zitten, los van de moeite en de kosten, snap ik dat wel. Maar het feit dat de garantietermijn verstreken is, is jpuur uridisch gezien geen enkel probleem.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 dec 2012 15:00
door RacingRalph
Het gaat denk ik ook om wat je verwachting mag zijn bij een dergelijk duur product. Mag je van een Pinarello verwachten dat er bij een dergelijke verkleuring "service" verleent wordt of niet? Mag je dat bij een actieklapper bij een internetgroothandel (geen naam noemende) racefiets voor een x percentage van een Pinarello verwachten... Juist dat soort afwegingen, je koopt bij pina niet alleen een fiets maar volgens mij ook service, iemand die graag zijn naam hoog wil houden. Vandaar, ik zou bij een fiets als een pinarello zeker willen weten of de fabricant mij tegemoet wil komen!

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 dec 2012 19:48
door colnagofreak
RacingRalph schreef:Het gaat denk ik ook om wat je verwachting mag zijn bij een dergelijk duur product. Mag je van een Pinarello verwachten dat er bij een dergelijke verkleuring "service" verleent wordt of niet? Mag je dat bij een actieklapper bij een internetgroothandel (geen naam noemende) racefiets voor een x percentage van een Pinarello verwachten... Juist dat soort afwegingen, je koopt bij pina niet alleen een fiets maar volgens mij ook service, iemand die graag zijn naam hoog wil houden. Vandaar, ik zou bij een fiets als een pinarello zeker willen weten of de fabricant mij tegemoet wil komen!
Je slaat de spijker op zijn, je verwoord heel goed mijn gevoel op dit moment. Ik betaalde voor het frame in 2008 zo'n 3600 euro, dan praat je toch over het topsegment lijkt mij.
Dan mag je toch ook verwachtten dat als er produktie fouten gemaakt zijn (verkeerde lijm/blanke lak) er een regeling getroffen wordt voor de consumenten. Binnen of buiten de garantietermijn doet dan even niet ter zake.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 14 dec 2012 23:28
door RacingRalph
Blij te horen, nu zo verwoorden naar Pinarello ;)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 15 dec 2012 12:28
door R-Know
Ik heb de laatste 5 bladzijden gelezen en het vergeel-probleem overdacht maar ik zou als Pinarello deze discussie niet willen.
De klant betaald meer dan 3500,- voor een verzameling aan elkaar geplakte buizen! Het is geen auto.
Juist nu de opkomst van immitatie uit het oosten zo in opkomst is moet je je als fabrikant, zeker als HighEnd fabrikant van de nep-meuk onderscheiden.
Een goed Taiwanees frame, ze zijn er, bij een goed spuitbedrijf brengen en je frame is klaar in TOP lak. Compleet voor 1000,- incl frame etc. Die 3 jaar garantie is niet meer nodig en je hebt een fiets zoals jij hem graag wil hebben.
Natuurlijk is dit geen echte, en dus geen alternatief maar het zet wel te denken.
Zelf zou ik ook graag een heel mooie nieuwe fiets willen kopen, Een heel mooie.
Zou ik er de centen voor hebben dan wil ik graag een Pinarello of een Bianchi een De Rosa of....een onderwerp zoals hierboven zou bij mij een doorslag (kunnen) zijn.
Ik het het geld er niet voor.
Mijn Pinarello is 14 jaar oud. Het chroom is wat pikkeg maar de lak is nog heel mooi. Er ontbreekt anderhalve plakletter maar verder is de fiets geweldig.
Iedereen hier zou zo blij met zijn Pinarello moeten zijn als ik.
Ik wacht nog wel met een nieuwe.

Veel succes met de afwikkeling hiervan.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 15 dec 2012 14:54
door colnagofreak
Omdat ik hier nog al eens een paar keer het verwijt heb langs zien komen waarom niet eerder gemeld, heb ik even een foto gemaakt hoe de fiets er nu bij staat. Dan zie je dat het een heel langzaam proces is.
Bovenop bij het stickertje zie je nu heel duidelijk verschil, tussen de lak en de sticker, ook rondom de "P" zie je de verkleuring.
Afbeelding

Het kostte mij aardig wat moeite het goed op de foto te krijgen.
Maak je b.v. met flits een foto, dan zie je geen verschil, bij zonnig weer is de verkleuring ook minder waarneembaar dan bij bewolkt weer.

Maak je een foto van alleen de decals dan valt het nauwelijks op, hoewel deze dezelfde kleur hebben als de sticker op de bovenbuis en de randen van de "P"

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 15 dec 2012 16:24
door daniel1975
Exact hetzelfde als de verkleuring op mijn oude Paris.
Het is niet de witte lak maar de decals volgens mij.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 15 dec 2012 16:47
door maup
Klopt Daniel, het is de transfer, de lijm, die vergeeld is en niet de lak. Helaas, niets aan te doen.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 15 dec 2012 17:05
door colnagofreak
daniel1975 schreef:Exact hetzelfde als de verkleuring op mijn oude Paris.
Het is niet de witte lak maar de decals volgens mij.
Ja, dat klopt maar behalve het wit van de bovenbuis is alle wit op de Fire dus uitgevoerd als decals! :(
Kijk maar op de foto naar de letters PRINCE deze zijn op dezelfde manier verkleurd.