Yepp: plaatje van achterderailleur was (origineel) zeer slecht gespoten, zaten witte bubbeltjes onder én had wat sta/omvalschade evenals de ergo's. Voorderailleur liet de witte opdruk van los (Campa-kwaal) en crank: ik kon zéér goedkoop een nieuw Campa SR crankstel kopen, echter kon deze 'opeens' niet meer geleverd worden. Dus toen heb ik via-via een crankstel gekocht maar een met aardig wat gebruikssporen én een rode 11. Daarbij vind ik Campa tegenwoordig echt te druk: lijkt wel op een pak melk maar dan met alle ingrediënten op de crank bedrukt .timo2.0 schreef:Heb je nou alle logo's van de Campa groep verwijderd?
foto van je fiets
Addict R1
Dat ziet er strak uit. Kun je detailfoto's plaatsen van het crankstel en de achterderailleur en beschrijven wat je hebt gedaan? Schuurpapier, welk grid, welke lak, etc.?jansen01 schreef:Yepp: plaatje van achterderailleur was (origineel) zeer slecht gespoten, zaten witte bubbeltjes onder én had wat sta/omvalschade evenals de ergo's. Voorderailleur liet de witte opdruk van los (Campa-kwaal) en crank: ik kon zéér goedkoop een nieuw Campa SR crankstel kopen, echter kon deze 'opeens' niet meer geleverd worden. Dus toen heb ik via-via een crankstel gekocht maar een met aardig wat gebruikssporen én een rode 11. Daarbij vind ik Campa tegenwoordig echt te druk: lijkt wel op een pak melk maar dan met alle ingrediënten op de crank bedrukt .timo2.0 schreef:Heb je nou alle logo's van de Campa groep verwijderd?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
robby72 schreef:@jansen01 Erg fraai! Hoe heb je dat logo verwijderen aangepakt? Fijne korrel schuurpapier en overspuiten met blanke lak?
Bedoel je een onderdeel specifiek?
Globaal: schuren, schoonmaken, afplakken, schoonmaken, spuiten (met 2k-lak), weer schuren, polijsten en poetsen. Vergeet niet dat één stap al ontzettend veel tijd kost.
Addict R1
@ Timo: toeval (de droptijd)timo2.0 schreef:Dat ziet er strak uit. Kun je detailfoto's plaatsen van het crankstel en de achterderailleur en beschrijven wat je hebt gedaan? Schuurpapier, welk grid, welke lak, etc.?jansen01 schreef:Yepp: plaatje van achterderailleur was (origineel) zeer slecht gespoten, zaten witte bubbeltjes onder én had wat sta/omvalschade evenals de ergo's. Voorderailleur liet de witte opdruk van los (Campa-kwaal) en crank: ik kon zéér goedkoop een nieuw Campa SR crankstel kopen, echter kon deze 'opeens' niet meer geleverd worden. Dus toen heb ik via-via een crankstel gekocht maar een met aardig wat gebruikssporen én een rode 11. Daarbij vind ik Campa tegenwoordig echt te druk: lijkt wel op een pak melk maar dan met alle ingrediënten op de crank bedrukt .timo2.0 schreef:Heb je nou alle logo's van de Campa groep verwijderd?
Ik zoek even wat op en drop dit op 't net dmv edit
Achterderailleur: plaatje is hier nog niet gepolijst. De witte opdruk (op metaal) heb ik verwijderd met Nevr-dull. (uitermate geschikt om bijvoorbeeld oud balhoofd weer als nieuw te krijgen..)
Crankstel: kon geen betere foto vinden dan deze. Hier zie je de weerkaatsing/spiegeling van pedaal.
Afhankelijk van onderdeel is korrel 600 het 'zwaarste' wat ik gebruik heb (vervolgens 800/1000/1200/1500 ook weer afhankelijk van kaal resultaat). Na het uitharden van de lak met korrel 2000 gladgemaakt, gepolijst, korrel 2500 om nog een keer te polijsten en vervolgens in een goede wax gezet en uitgepoetst. Sommige onderdelen zijn denk ik wel 10 (!) keer gepolijst om een extreem glad resultaat te krijgen. Dus geen 'sinaasappel-effect, zoals je bij overgespoten auto's regelmatig ziet. Voor het schuren heb ik alleen 3M schuurpapier gebruikt. Dit omdat ik nare ervaringen had met diverse merken. Het ene merk levert een grovere korrel dan het andere, terwijl beide melden dat het korrel 600 betreft. De blanke lak is een 2-k lak die ik gekocht heb bij een verfspecialist. Het merk is me even ontgaan, maar het was er een met een hoge mate van UV-bestendigheid. Het polijsten heb ik machinaal gedaan (m.b.v Commandant nr.5), laatste stapje uiteraard met de hand). Om het resultaat te optimaliseren heb ik de onderdelen niet alleen bij de logo's kaal gemaakt, maar geheel. Indien je dit alleen bij de logo's zou doen, dan krijg je een diepteverschil, alhoewel dit alleen optisch is.
Laatst gewijzigd door jansen01 op 31 mei 2012 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Addict R1
Bedoelde de cranks en shifters. Bedankt voor de uitgebreide info!jansen01 schreef:robby72 schreef:@jansen01 Erg fraai! Hoe heb je dat logo verwijderen aangepakt? Fijne korrel schuurpapier en overspuiten met blanke lak?
Bedoel je een onderdeel specifiek?
Globaal: schuren, schoonmaken, afplakken, schoonmaken, spuiten (met 2k-lak), weer schuren, polijsten en poetsen. Vergeet niet dat één stap al ontzettend veel tijd kost.
Rose xeon CRS3000
Ultegra rondom (wel een Triple, ik ben niet meer zo'n hele goede fietser)
Mavic Cosmic Carbone SL (Witte stickers blijven mooi zitten, heb een fotoshop zonder, en dan vind ik het een beetje kaal allemaal.)
Ultegra rondom (wel een Triple, ik ben niet meer zo'n hele goede fietser)
Mavic Cosmic Carbone SL (Witte stickers blijven mooi zitten, heb een fotoshop zonder, en dan vind ik het een beetje kaal allemaal.)
Ik ken hele goede fietsers met een triple!!JvdHurk schreef:Ultegra rondom (wel een Triple, ik ben niet meer zo'n hele goede fietser)
Materiaal zegt niks. Zag bv gisteren nog iemand martelen op een nagelnieuwe dogma (met een compact). Die man was niet vooruit te branden.
Wel een gave bak hoor!! Ben gek op stealth.
Leef! Fiets!