Cannondale
Het lijkt erop dat alu steeds weer wat populairder wordt bij de fabrikanten. Bijna elk merk heeft nu wel een hoogwaardig alu race model. Velen stammen af van de Caad, maar ik zag v/d week zelfs een aero Giant Propel voorbijkomen. Het valt mij op dat ook de prijzen dichter naar carbon toegaan met dit soort modellen. Ik denk dan ook dat deze Caad12 hoog in de boom zal zitten...
arnolddew schreef:Ernie, de modelnaam Caad12 is al aardig officieel volgens mij, we hebben hier (straks volgens Cannondale) met een geheel nieuw model te maken.Ernie C. schreef:Gewoon een Caad10 met een andere vork en de kabels binnendoor en een nieuw kleuurtje. Ik denk dat het gewoon een Caad10 blijft.
Over de lasnaden: plamuur + dikke lak is zwaarder, glad slijpen minder stijf. Voor een dergelijk frame dus heel normaal dat het er zo uitziet.
Hahaha dat zou ik natuurlijk ook zeggen als Cannondale van mij was, beetje een no-brainer, geheel nieuw model?? Volgens mij is de geo precies hetzelfde, de buisvromen ook gelijk, alleen de kabels binnendoor, een mooiere kleur en een andere vork. Als dat tegenwoordig 'geheel' vernieuwd is.....
Ik denk dat de marketingafdeling tegenwoordig steeds belangrijker is bij de fietsproducenten.
Tja, wat te denken van die CAAD 10 Black Inc voor € 3500,-
IMHO een aluminium stuiterbak voor veel te veel geld.
Maar ja, marketing he.
Ik weet nog goed dat de Super V3000 op de markt kwam, was dat ding niet 4990 Guldens oid?
Werden voornamelijk verkocht aan fietsenwinkels in het zuiden van Frankrijk, goh.
De fanatieke ATB'ers kochten een V1000 voor minder dan de helft
IMHO een aluminium stuiterbak voor veel te veel geld.
Maar ja, marketing he.
Ik weet nog goed dat de Super V3000 op de markt kwam, was dat ding niet 4990 Guldens oid?
Werden voornamelijk verkocht aan fietsenwinkels in het zuiden van Frankrijk, goh.
De fanatieke ATB'ers kochten een V1000 voor minder dan de helft
Dan noemen ze het maar een Caad12 maar inderdaad een echt nieuwe fiets is het imho niet. Ik heb even gegoogeld en ik zie dat ook de geometrie wat logischer moet gaan worden. Nu is de reach van de 63 gelijk aan de 58 en dus korter dan die van de 60 en zit er maar 1mm tussen een 52 en een 54. Dat zou nu dus verbeterd gaan worden.sprint100 schreef:arnolddew schreef:Ernie, de modelnaam Caad12 is al aardig officieel volgens mij, we hebben hier (straks volgens Cannondale) met een geheel nieuw model te maken.Ernie C. schreef:Gewoon een Caad10 met een andere vork en de kabels binnendoor en een nieuw kleuurtje. Ik denk dat het gewoon een Caad10 blijft.
Over de lasnaden: plamuur + dikke lak is zwaarder, glad slijpen minder stijf. Voor een dergelijk frame dus heel normaal dat het er zo uitziet.
Hahaha dat zou ik natuurlijk ook zeggen als Cannondale van mij was, beetje een no-brainer, geheel nieuw model?? Volgens mij is de geo precies hetzelfde, de buisvromen ook gelijk, alleen de kabels binnendoor, een mooiere kleur en een andere vork. Als dat tegenwoordig 'geheel' vernieuwd is.....
Ik denk dat de marketingafdeling tegenwoordig steeds belangrijker is bij de fietsproducenten.
Campagnolo Ultra Dork
Nee. Een echt nieuwe fiets zal het zeker niet zijn. Veel valt er niet aan te innoveren. Ze hadden ook beter de typenaam op Caad10 kunnen houden imho, de Supersix blijft toch ook altijd een Supersix. Maar het werd natuurlijk wel weer tijd nieuw model, volgens de "regels" dan... Wel een mooie kleur trouwens.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Maar als ze de slogan gaan gebruiken zoals: "DE OPVOLGER VAN DE LEGENDARISCHE CAAD 10", hebben ze meteen een enorme marketing stunt en kunnen ze profiteren van de voorganger en is het eigenlijk al een succes.
Maak joe woar
Nieuwe tube design, compleet nieuwe achterzijde, nieuwe constructie/las technieken, BB30a, nieuwe vork, aangepaste head tube, volledig interne kabels. Dus waarschijnlijk "lichter, stijver en comfortabeler"...
Ik denk niet dat dit ''alles'' mij zal verassen, maar wie weet.
Er gaan geruchten dat de 10 blijft bestaan als mid-range en de 12 de alu top-range racer wordt waarbij er later nog een 9 komt ter vervanging van de 8.
Maar er gaan ook geruchten dat de 8 en 10 verdwijnen en plaatst moeten maken voor een 11 en 12.
Speculeren voor zover.
Ik denk niet dat dit ''alles'' mij zal verassen, maar wie weet.
Er gaan geruchten dat de 10 blijft bestaan als mid-range en de 12 de alu top-range racer wordt waarbij er later nog een 9 komt ter vervanging van de 8.
Maar er gaan ook geruchten dat de 8 en 10 verdwijnen en plaatst moeten maken voor een 11 en 12.
Speculeren voor zover.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Hierbij nog even een foto van mn fietsje.
Maak joe woar
Niets is wat het lijkt..