Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 10 jun 2015 16:22

Het lijkt erop dat alu steeds weer wat populairder wordt bij de fabrikanten. Bijna elk merk heeft nu wel een hoogwaardig alu race model. Velen stammen af van de Caad, maar ik zag v/d week zelfs een aero Giant Propel voorbijkomen. Het valt mij op dat ook de prijzen dichter naar carbon toegaan met dit soort modellen. Ik denk dan ook dat deze Caad12 hoog in de boom zal zitten...

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 10 jun 2015 16:28

arnolddew schreef:
Ernie C. schreef:Gewoon een Caad10 met een andere vork en de kabels binnendoor en een nieuw kleuurtje. Ik denk dat het gewoon een Caad10 blijft.

Over de lasnaden: plamuur + dikke lak is zwaarder, glad slijpen minder stijf. Voor een dergelijk frame dus heel normaal dat het er zo uitziet.
Ernie, de modelnaam Caad12 is al aardig officieel volgens mij, we hebben hier (straks volgens Cannondale) met een geheel nieuw model te maken.

Hahaha dat zou ik natuurlijk ook zeggen als Cannondale van mij was, beetje een no-brainer, geheel nieuw model?? Volgens mij is de geo precies hetzelfde, de buisvromen ook gelijk, alleen de kabels binnendoor, een mooiere kleur en een andere vork. Als dat tegenwoordig 'geheel' vernieuwd is.....

Ik denk dat de marketingafdeling tegenwoordig steeds belangrijker is bij de fietsproducenten.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 jun 2015 17:04

Tja, wat te denken van die CAAD 10 Black Inc voor € 3500,-
IMHO een aluminium stuiterbak voor veel te veel geld. :twisted:
Maar ja, marketing he.

Ik weet nog goed dat de Super V3000 op de markt kwam, was dat ding niet 4990 Guldens oid?
Werden voornamelijk verkocht aan fietsenwinkels in het zuiden van Frankrijk, goh.
De fanatieke ATB'ers kochten een V1000 voor minder dan de helft

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jun 2015 17:13

sprint100 schreef:
arnolddew schreef:
Ernie C. schreef:Gewoon een Caad10 met een andere vork en de kabels binnendoor en een nieuw kleuurtje. Ik denk dat het gewoon een Caad10 blijft.

Over de lasnaden: plamuur + dikke lak is zwaarder, glad slijpen minder stijf. Voor een dergelijk frame dus heel normaal dat het er zo uitziet.
Ernie, de modelnaam Caad12 is al aardig officieel volgens mij, we hebben hier (straks volgens Cannondale) met een geheel nieuw model te maken.

Hahaha dat zou ik natuurlijk ook zeggen als Cannondale van mij was, beetje een no-brainer, geheel nieuw model?? Volgens mij is de geo precies hetzelfde, de buisvromen ook gelijk, alleen de kabels binnendoor, een mooiere kleur en een andere vork. Als dat tegenwoordig 'geheel' vernieuwd is.....


Ik denk dat de marketingafdeling tegenwoordig steeds belangrijker is bij de fietsproducenten.
Dan noemen ze het maar een Caad12 maar inderdaad een echt nieuwe fiets is het imho niet. Ik heb even gegoogeld en ik zie dat ook de geometrie wat logischer moet gaan worden. Nu is de reach van de 63 gelijk aan de 58 en dus korter dan die van de 60 en zit er maar 1mm tussen een 52 en een 54. Dat zou nu dus verbeterd gaan worden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 10 jun 2015 17:31

Nee. Een echt nieuwe fiets zal het zeker niet zijn. Veel valt er niet aan te innoveren. Ze hadden ook beter de typenaam op Caad10 kunnen houden imho, de Supersix blijft toch ook altijd een Supersix. Maar het werd natuurlijk wel weer tijd nieuw model, volgens de "regels" dan... Wel een mooie kleur trouwens.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 10 jun 2015 18:12

Maar als ze de slogan gaan gebruiken zoals: "DE OPVOLGER VAN DE LEGENDARISCHE CAAD 10", hebben ze meteen een enorme marketing stunt en kunnen ze profiteren van de voorganger en is het eigenlijk al een succes.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 11 jun 2015 12:08

Nieuwe tube design, compleet nieuwe achterzijde, nieuwe constructie/las technieken, BB30a, nieuwe vork, aangepaste head tube, volledig interne kabels. Dus waarschijnlijk "lichter, stijver en comfortabeler"...

Ik denk niet dat dit ''alles'' mij zal verassen, maar wie weet.

Er gaan geruchten dat de 10 blijft bestaan als mid-range en de 12 de alu top-range racer wordt waarbij er later nog een 9 komt ter vervanging van de 8.

Maar er gaan ook geruchten dat de 8 en 10 verdwijnen en plaatst moeten maken voor een 11 en 12.

Speculeren voor zover.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 13 jun 2015 20:37

Hierbij nog even een foto van mn fietsje.Afbeelding
Maak joe woar

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 14 jun 2015 17:14

Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
arnolddew
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 mei 2014 08:35
Locatie: Drachten

Gebruikersavatar arnolddew 14 jun 2015 19:12

Fietsen?altijd schreef:Hierbij nog even een foto van mn fietsje.
Nice!

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 20 jun 2015 11:43

Verzameling compleet.

Voor de kids 2 keer een Caad 8
Voor de vrouw een Caad 10 Ultegra
Voor mijzelf een super Six Ultegra Di2 die er volgende week uit gaat voor een Cervelo S5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 20 jun 2015 21:27

Mooie verzameling .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Plaats reactie