Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
alejandro
- Forum-lid
alejandro
10 mei 2009 22:05
Helspie schreef:Neen, dat was er niet ingeperst...
Heb de kader zo uit de doos meegehad.
Vandaag nog wat aankopen gedaan... Budget slinkt enorm nu!
me toch laten verleiden om de iets duurder FSA set te nemen. Maar mag wel gezien worden vind ik... en de ultegra SL ook opgehaald bij Van Eyck in Geel.
Twijfel nu wel een beetje aan het rode stuurlint... gaat er misschien wat teveel aan zijn...
Is dat het FSA SL-K Stuur?
-
helspie
- Forum-lid
helspie
10 mei 2009 22:19
Alejandro schreef:Helspie schreef:Neen, dat was er niet ingeperst...
Heb de kader zo uit de doos meegehad.
Vandaag nog wat aankopen gedaan... Budget slinkt enorm nu!
me toch laten verleiden om de iets duurder FSA set te nemen. Maar mag wel gezien worden vind ik... en de ultegra SL ook opgehaald bij Van Eyck in Geel.
Twijfel nu wel een beetje aan het rode stuurlint... gaat er misschien wat teveel aan zijn...
Is dat het FSA SL-K Stuur?
Geen idee eigenlijk... Er staat enkel OS99 bij... Is alu stuurpen met carbon overtrokken, past mooi bij stuur en zadelpen vond ik...
-
mikawoef
- Forum-lid
mikawoef
11 mei 2009 11:20
deze versie kan je ook gewoon bestellen bij peza trading( invoerder) dit is een versie die speciaal is gemaakt voor milram
Nieuws
Lightweight special Team Milram editie:
woensdag 25 maart 2009 - Sinds january 2009 rijdt team Milram (o.a Ciolek, Gerdeman en Nicki Terpstra) op de ultra lichte en extreem stijve Lightweight wielen.
De speciale STD III editie hebben een duraflon velggedeel, duraflon witte spaken en zijn nu voor iedereen verkrijgbaar!
Zelden worden prof special edition producten ook aan de consument aangeboden.
De wielset wordt inclusief wieltas en originele Lightweight snelspanners (36 gram!) geleverd.
Een set kost 2885,- en zijn uit voorraad leverbaar.
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
-
trifox
- Forum-lid
trifox
11 mei 2009 11:23
TS-Biker schreef:het zadel is een SLR versie, betreffende de remmen, is er idd misschien wat over, maar klant is koning hé (net zoals hij zelf de stickertjes doet). Toch is er iet of wat over nagedacht -> blauw, rood, geel en groen ... net zoals 4 van de ringen op het frame !
Zou persoonlijk ook niet gaan voor deze versie (Daarom ook dat ik mijn R3sl heb natuurlijk) Maar de link van de ZG's met de ringen had ik direct door. Goed over nagedacht en verdient dus wel een puntje extra. Echter het bestickeren van items met de naam van andere of het een hogere versie toebedelen dan dat het in feite is zijn dan elementen in min. Spijtig natuurlijk want het doet afbreuk aan de gebruikte dure onderdelen.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
11 mei 2009 11:56
Helspie schreef:Neen, dat was er niet ingeperst...
Domme vraag wellicht: Ik heb het S1 frame inmiddels ook binnen. Wat valt er precies nog te persen aan het balhoofd? Het lijkt er haast op dat je de vork zo in de fiets kan zetten. Of zie ik iets over het hoofd? Wordt de bovenste 'kap' op het frame geperst bijvoorbeeld, zodat de lagers als het ware 'opgesloten' zitten??
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
perik
- Forum-lid
perik
11 mei 2009 12:07
@53x11: dat is een geïntegreerd balhoofd. je hoeft dan inderdaad niks te persen, je legt de lagers zo in het frame. Wel moet je de vorkconus natuurlijk nog op de vork persen/slaan. Daarna zet je de vork zo in het frame, met bovenop de rest van de onderdelen van het balhoofd, je spacers en stuurpen. je kunt dan het balhoofd afstellen zoals je gewend bent.
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=68#is
-
casran
- Forum-lid HC
casran
11 mei 2009 12:16
mikawoef schreef:
deze versie kan je ook gewoon bestellen bij peza trading( invoerder) dit is een versie die speciaal is gemaakt voor milram
...
Ik gaf mijn visie op het setje op de foto van TS-Biker omdat ik het setje zelf ken en in handen gehad heb (puur op de foto kan je immers niet zien dat het Standards zijn). Het zijn zelfs niet de Milram-versie die Peza Trading aanbiedt, want die hebben een heel speciaal type verf dat vuil afstoot; de witte beschildering heeft de klant in dit geval zelf gedaan op zijn Standards, alsook de Obermayer stickers aangebracht.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
11 mei 2009 12:32
@perik:
Dank! Ik dacht al zoiets, maar dit wordt het eerste frame dat ik op ga bouwen waar de vork/ het balhoofd niet voorgemonteerd zat en wilde het dus even zeker weten.
Iemand nog een betrouwbare huis-tuin-en-keuken oplossing om de vorkconus mooi recht op de vorkkroon te krijgen?
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
trifox
- Forum-lid
trifox
11 mei 2009 18:24
ja,
De FM.
Dit is nu echt het enige waarvoor ik een FM nodig heb bij de opbouw van een fiets.
Of je moet een stalen buis hebben die qua binnendiameter groot genoeg is voor over de vorkbuis te schuiven en niet te groot is zodat hij steunt op de conus.
Maar aangezien er verschillende vorkdiameters zijn maar vooral verschillende conussen is het moeilijk om de exacte buis te vinden om het zelf op te lossen. Temeer je niet de vork en/of de conus wil beschadigen.
Ga naar je fietsenmaker, betaal voor de kleine ingreep. (je hebt slechts de vork en de conus nodig) Denk dat FM geen problemen hebben met zelfbouwers. Zeker als je daar nog langsgaat voor andere benodigdheden.
-
daftreks
- Forum-lid
daftreks
11 mei 2009 19:10
Aangezien je om een huis-tuin-en-keuken oplossing vraagt:
De metalen buis van een stofzuiger, die gebruik ik altijd voor dit klusje..
De diameter daarvan is groot genoeg om over de vorkbuis te vallen, zodat je door met een rubber hamer op de bovenkant te tikken de conus op de vorkkroon krijgt.
Maar ga bij twijfel langs de FM, die heeft er een speciaal gereedschap voor..
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
11 mei 2009 19:25
Wordt de FM dan. Dat dit een paar euri's kost is geen probleem hoor, vind het gewoon leuk om zoveel mogelijk zelf te doen.
T.Krabbé
baanfiets kopen?