Wat ik nu weer op Marktplaats zag....
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Nou ik heb onlangs succesvol een Tacx Flux kunnen kopen via MP. Maar daarvoor zeker 3x akkoord gekregen, waarbij ophalen ineens niet meer mogelijk was. Tot tweemaal toe was de verkopende partij naar De Waal op Texel verhuisd, toevallig.... Een ander vertelde mij dat hij al zijn hele leven in een rolstoel zat (nu oordeel ik niet maar, is verzenden dan niet veel moeilijker?, en hoe gebruik je een indoor trainer als rolstoeler???)
Er is bij de indoortrainers zoveel nep advertenties dat je eigenlijk elke bieding tegen beter weten in doet.
Overigens een kleine tip: Klik op de foto van de advertentie > Rechtermuisknop > Afbeelding zoeken op Google. In de meeste gevallen pikken de neppe adverteerders gewoon de foto's van eBay...
Ik heb intussen een eerlijke deal kunnen sluiten, met telefonisch contact en gewoon ophalen.
Er is bij de indoortrainers zoveel nep advertenties dat je eigenlijk elke bieding tegen beter weten in doet.
Overigens een kleine tip: Klik op de foto van de advertentie > Rechtermuisknop > Afbeelding zoeken op Google. In de meeste gevallen pikken de neppe adverteerders gewoon de foto's van eBay...
Ik heb intussen een eerlijke deal kunnen sluiten, met telefonisch contact en gewoon ophalen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
Ik heb vorig jaar mijn Wahoo Kickr via marktplaats gekocht. Dit ging wel soepel (mazzel!)
- LongTallErne
- Forum-lid
Onlangs geboden op een Garmin (helaas te ver weg om op te halen, wat ik normaal altijd doe).
Toen ik begon over de "gelijk oversteken - optie" schreef hij dat dat bij zijn account of zo niet kon. Hij zou hem wel gelijk opsturen als ik het geld had overgemaakt …… Daar trappen wij dus niet in ….
Toen ik begon over de "gelijk oversteken - optie" schreef hij dat dat bij zijn account of zo niet kon. Hij zou hem wel gelijk opsturen als ik het geld had overgemaakt …… Daar trappen wij dus niet in ….
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
Ik heb dat Ideal betalen en gelijk oversteken ook niet aan staan bij marktplaats. En ben toch geen boefLongTallErne schreef: ↑10 sep 2019 21:45 Onlangs geboden op een Garmin (helaas te ver weg om op te halen, wat ik normaal altijd doe).
Gr Roos
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als het te ver weg is om af te halen vraag ik eerst of een vriend uit de buurt van de verkoper, je kiest gewoon een gemeente/straat in de buurt, er kan omkomen.LongTallErne schreef: ↑10 sep 2019 21:45 Onlangs geboden op een Garmin (helaas te ver weg om op te halen, wat ik normaal altijd doe).
......
Als dat voor de verkoper moeilijk of zelfs onmogelijk blijkt dan laat ik de deal, hoe mooi ook, aan mij voorbijgaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hier idem.roos1 schreef: ↑11 sep 2019 11:19Ik heb dat Ideal betalen en gelijk oversteken ook niet aan staan bij marktplaats. En ben toch geen boefLongTallErne schreef: ↑10 sep 2019 21:45 Onlangs geboden op een Garmin (helaas te ver weg om op te halen, wat ik normaal altijd doe).
Het is bij mij ophalen en betalen (is toch het ultieme gelijk oversteken...).
Als men het opgestuurd wil hebben dan moet er vooruitbetaald worden.
Heeft nog nooit problemen gegeven.
Als ik iets koop geldt hetzelfde.
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid HC
Nou ik ben gestopt met MP nu er betaald moet worden en niet voor die 50 cent, maar wel op de manier hoe onder andere de verlenging gaat 24 uur van te voren een mail we gaan verlengen als je niets doet.
Daarnaast is het systeem veel te gevoelig voor fraude.
Het worden een beetje ANWB en postcode loterij praktijken. Agressieve verkoop partijen en daar houd ik niet van onder het mom van hoe goed het wel niet is.
Ik verkoop ook veel liever hier of op het MTB forum, vaak veel fijnere personen ook dat het algemene MP publiek, al heb ik daar ook hele goede ervaringen mee.
Daarnaast is het systeem veel te gevoelig voor fraude.
Het worden een beetje ANWB en postcode loterij praktijken. Agressieve verkoop partijen en daar houd ik niet van onder het mom van hoe goed het wel niet is.
Ik verkoop ook veel liever hier of op het MTB forum, vaak veel fijnere personen ook dat het algemene MP publiek, al heb ik daar ook hele goede ervaringen mee.
-
- Forum-lid
Helaas is mijn ervaring met Marktplaats ook niet erg positief als het fietsen betreft. Voorig jaar een fiets gekocht waarvan de derailleur niet goed combineerde met de geplaatste schakelaars en vorige maand een oude "geheel gerestaureerde" Gazelle waarvan het derailleuroog helemaal scheef zat en de banden uitelkaar vallen van rottigheid. In beide gevallen zijn de verkopers zich van kwaad bewust en ben ik degene die zo dom is geweest op op de mooie uitstraling van de fietsen af te gaan en gekocht heb.