Toch wel lullig dat je met een standaard Dogma de Tour kan winnen, Met een standaard Propel wint Kittel bijna iedere sprint en een Specialized moet aan alle kanten aangepast worden...nijkie schreef:Uit de mond van een medewerker van Specialized.dieseltje schreef:Hoe weet jij dat? Lijkt me niet dat ze voor iedere rijder een aparte mal gaan maken!nijkie schreef:Zover ik weet worden voor de rijders van de pro ploegen de frame 's op maat gemaakt voor de rijders en verstevigd waar nodig is bij Specialized.
En waarom lijkt het jou niet dan? kijk maar eens naar de verschillen alleen al bij een 56 en 58cm Tarmac en daar vallen veel rijders in.
Specialized
Campagnolo Ultra Dork
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik denk wel dat zoiets alleen is voorbehouden aan klassementsrenners, en indien nodig. De lichaamsmaten van iemand als Boonen zijn wellicht een beetje buitenproportioneel. De meeste knechtjes zullen m.i. toch wel gewoon op een standaard frame rondtoeren denk ik.
En bij Sky hebben ze ook hun kuren. Die hebben een verzameling stuurpennen met mm ertussen ipv cm.
En bij Sky hebben ze ook hun kuren. Die hebben een verzameling stuurpennen met mm ertussen ipv cm.
Ik had bij m'n Allez frameset twee standaard spacers gekregen die je er in kon persen om je bracket zo passend te maken voor een Shimano crank. Dit werkte redelijk, het is gevoelig voor kraken en tikken. Dit komt denk ik omdat je weer een extra verbinding tussen crank en fiets hebt.Jorisvc schreef:Iemand een idee met welke bb adapters Quick-Step rijdt? Bij de specialized dealer hadden ze me afgeraden dit te doen en met een bb30 crankstel te rijden. Die Dura-Ace cranks zijn wel veel vetter
Rotor maakt een adapter die je in een BB30 bracket kan schroeven. Dit schijnt veel beter te werken.
Maar als je het echt goed wil doen; C-Bear maakt lagers die je in een BB30 bracket kunt persen en geschikt zijn voor Shimano assen. Is duurder, maar kwalitatief gezien super. Ik denk dat ze bij Etixx ook zoiets gebruiken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39598
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Beste is gewoon terug naar BSA!!
Maar marketing-technisch vrees ik dat dat niet gaat lukken.....
Maar marketing-technisch vrees ik dat dat niet gaat lukken.....
Less is bore
Dat gaan ze nooit meer doen. BSA is idd een prima systeem. Bb30 ziet er wel mooi, strak, uit zo zonder externe lagers, om nog maar iets positiefs te noemendaniel1975 schreef:Beste is gewoon terug naar BSA!!
Maar marketing-technisch vrees ik dat dat niet gaat lukken.....
Boonen reed in het begin van de carbonframes ook met de standaard (lees: niet versterkte) fietsen en reed die in een sprint steevast aan gort, dus daarom heeft hij een versterkt frame gekregen (geen idee of dat nu nog het geval is)
Alleen Pina doet nog BSA op een high-end frame, wat erg jammer is want het is een prima systeem (veel beter dan BB30)
Alleen Pina doet nog BSA op een high-end frame, wat erg jammer is want het is een prima systeem (veel beter dan BB30)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5606
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik heb zelf ook C-bear in combinatie met Force op mijn Allez, geld dubbel en dwars waard inderdaad wat duurder, maar het draait als een tierelier en geen kraken of tikken.C-Bear maakt lagers die je in een BB30 bracket kunt persen en geschikt zijn voor Shimano assen. Is duurder, maar kwalitatief gezien super.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Volgens mij waren dat vooral de Merckx frames. De Trek en Specialized bleven wel heel dacht ik. De Time fietsen werden volgens mij ook speciaal voor Boonen verstevigd.TL@ schreef:Boonen reed in het begin van de carbonframes ook met de standaard (lees: niet versterkte) fietsen en reed die in een sprint steevast aan gort, dus daarom heeft hij een versterkt frame gekregen (geen idee of dat nu nog het geval is)
Alleen Pina doet nog BSA op een high-end frame, wat erg jammer is want het is een prima systeem (veel beter dan BB30)
Campagnolo Ultra Dork