Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 19 mar 2013 12:56

Ik weet nog dat ik vorig jaar in de laatste week van maart een dag vrij nam en met 20+ graden ging fietsen....
Van het weekend wordt het echt bikkelen met die wind. :o

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 19 mar 2013 13:27

havana schreef:Dan mogen we weer fijn naar Oost-Groningen, worden we nóg depressiever van.... :x

Oost-Groningen is een schitterend onontdekt stukje Nederland, een regio voor echte pioniers.
Zo te lezen denk jij daar anders over. :D :D

http://www.kansinoostgroningen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 19 mar 2013 13:29

Ik word een beetje schizofreen van die weersverwachtingen, Meteoconsult geeft voor regio Arnhem-Nijmegen voor a.s. zaterdag 2 graden als max temp, Weeronline 10 graden!

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 19 mar 2013 13:30

ever schreef:Ik word een beetje schizofreen van die weersverwachtingen, Meteoconsult geeft voor regio Arnhem-Nijmegen voor a.s. zaterdag 2 graden als max temp, Weeronline 10 graden!
Dat geeft precies aan hoe je weersvoorspellingen (voor meer dan een dag of twee vooruit) moet nemen: Met een korreltje zout. ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2013 13:49

Sowieso zijn de verschillen tussen de voorspellingen vaak enorm. Iedere ochtend kijk ik twee journaals en bijna altijd beweren ze wat anders. Zoals vanochtend: NOS had het over regen en natte sneeuw bij 4 graden, RTL voorspelde bewolkt weer met af en toe een zonnetje en 2 graden.

@ rhino7

Vandaar dat niemand er wil wonen :D

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 19 mar 2013 15:55

Sja, die voorspelliingen. Komende zondag rit gepland met Racefietsblog in Amerongen en omstreken. Verschillen tussen sites zijn enorm. Wel of geen sneeuw, -10 en -2 windchill, -5 en 1 temp en ga zo maar door. Kortom, niet te veel mee bezig houden zaterdagmiddag maar weer eens kijken.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 19 mar 2013 19:08

Er bestaat ook zoiets als: Ga toch fietsen !
Net nog een 1,5 uur buiten gefietst. Doet goed al is het maar een korte ronde.
Volgende week knalt de lente open: Wet van Pat !
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 19 mar 2013 21:52

Cervino schreef:Er bestaat ook zoiets als: Ga toch fietsen !
Net nog een 1,5 uur buiten gefietst. Doet goed al is het maar een korte ronde.
Volgende week knalt de lente open: Wet van Pat !
Ik laat mij er ook zeker niet door tegen houden, ik rij het hele jaar door. Komend weekend wil ik ook weer een ritje van minimaal 100km rijden, zo lang het maar grotendeels droog is.
Maar leuk is anders, dat geef ik wel toe

Sommige mensen zien altijd een reden om niet te gaan, ik zie kansen! ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 19 mar 2013 22:15

Komt wel goed...... Ooit
eigenwijs is ook wijs...

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 20 mar 2013 10:09

Cervino schreef:Er bestaat ook zoiets als: Ga toch fietsen !
Net nog een 1,5 uur buiten gefietst. Doet goed al is het maar een korte ronde.
Volgende week knalt de lente open: Wet van Pat !
Nou, de vorige keer (paar weken geleden) dat ik bij temperaturen net boven nul en oostenwind kracht 5 (de voorspelling voor zondag) een uurtje of 2,5 ging fietsen moest ik bij terugkeer een half uur onder de douche om nog warm te worden. Ik word niet echt vrolijk bij dat vooruitzicht (maar vrees dat ik er toch weer aan moet geloven) :(

Ik ga dus wel, maar niet van harte...

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 20 mar 2013 11:54

Daarom de rondjes nog niet te lang maken. Hier sneeuwt het nu, maar morgen en vrijdag is het weer droog.
Morgen een rondje van 45 km en zondag natuurlijk naar de STALEN ROS in Neerkant.
" Wie kleine stappen maakt komt het verst"
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 mar 2013 12:15

Vroeger was alles beter. :mrgreen: ;)
de Telegraaf schreef:Koud voorjaar was 50 jaar geleden normaal
WAGENINGEN -

Het verloop van de wintermaanden en de koude start van de lente was 50 jaar geleden heel normaal. Doordat de winters en lentes de laatste 12 jaar vaak warm waren, zijn we dat gewoon gaan vinden, maar het was tussen 1 januari en 18 maart nog gemiddeld 0,3 graden warmer dan in dezelfde periode tussen 1940 en 1968.

Dat hebben biologen van de Natuurkalender uitgerekend. Over het algemeen ligt de bloei van voorjaarsplanten deze lente ongeveer 2 weken achter op het gemiddelde van de afgelopen 12 jaar.

Maar vanaf 1940 gerekend is de voorjaarsbloei nog een kleine week eerder dan gemiddeld, aldus de biologen. Dat komt doordat de tweede helft van december uitzonderlijk zacht was. Onder andere de hazelaar en de gele kornoelje zijn daardoor weken eerder dan gewoonlijk in bloei gekomen. Het maarts viooltje daarentegen gaat mogelijk pas in april bloeien.

Het was tussen 1 januari en 18 maart gemiddeld 2,3 graden Celsius. Dat is bijna 1,5 graad kouder dan in de 12 jaar daarvoor. Tussen 1940 en 1968 was het gemiddeld 2,0 graden Celsius in dezelfde periode.

De lente is woensdag officieel begonnen met sneeuw in het zuiden van het land.

Plaats reactie