Tubes for Dummies
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Ik doe het op de volgende manier: een stukje elektriciteitstape (waarmee je ook het stuurlint mee vast zet) te pakken en het zo over het ventiel te drukken. Het ventiel wel dichtgedraaid, doordat het puntje van een ventiel wel een gaatje maakt dan komt het tape mooi strak om het ventiel te zitten.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Je plakt het er dus overheen zodat er een gat in het stuk tape komt en het op je velg geplakt zit aan de buitenkant?thomwittendorp schreef:Ik doe het op de volgende manier: een stukje elektriciteitstape (waarmee je ook het stuurlint mee vast zet) te pakken en het zo over het ventiel te drukken. Het ventiel wel dichtgedraaid, doordat het puntje van een ventiel wel een gaatje maakt dan komt het tape mooi strak om het ventiel te zitten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Ja dat klopt.
Zoals dit:
Zoals dit:
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
- Locatie: Den helder
Dit is ook de manier waarop ik het doe, zeer effectief en zeer eenvoudig.thomwittendorp schreef:Ik doe het op de volgende manier: een stukje elektriciteitstape (waarmee je ook het stuurlint mee vast zet) te pakken en het zo over het ventiel te drukken. Het ventiel wel dichtgedraaid, doordat het puntje van een ventiel wel een gaatje maakt dan komt het tape mooi strak om het ventiel te zitten.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Vandaag voor de 3de maal lek gereden met spiksplinternieuwe A Dugast 23mm paris-roubaix tubes zowel voor als achter.
1e x na 70km voor,2de x na 400m achter en vanmorgen na 80km weer voor, dit was een nieuwe tube.
Voor mij voorlopig een hoop ergernis met deze tubes.
Weet iemand een adres waar ze tube's repareren?
(vorige tube's vittoria cx na 3.000km vervangen omdat ze kaal waren)
1e x na 70km voor,2de x na 400m achter en vanmorgen na 80km weer voor, dit was een nieuwe tube.
Voor mij voorlopig een hoop ergernis met deze tubes.
Weet iemand een adres waar ze tube's repareren?
(vorige tube's vittoria cx na 3.000km vervangen omdat ze kaal waren)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
De lekke tubes moet ik opsturen naar A Dugast gaan onderzocht worden.nijkie schreef:Vandaag voor de 3de maal lek gereden met spiksplinternieuwe A Dugast 23mm paris-roubaix tubes zowel voor als achter.
1e x na 70km voor,2de x na 400m achter en vanmorgen na 80km weer voor, dit was een nieuwe tube.
Voor mij voorlopig een hoop ergernis met deze tubes.
Weet iemand een adres waar ze tube's repareren?
(vorige tube's vittoria cx na 3.000km vervangen omdat ze kaal waren)
Wordt vervold.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Check deze link even: http://velonews.competitor.com/2013/05/ ... iro_287867
Vanaf foto 23 zie je hoe ze bij Blanco tubes vervangen.
Vanaf foto 23 zie je hoe ze bij Blanco tubes vervangen.
Thanxs Rey,
Ik heb gisteren de sc gekocht en voorgelijmd wat ze bij blanco zover ik weet niet doen,velg ook voorgelijmd en zaterdag dun laagje op de velg en de tube er op leggen.mss zondag rijden als het droog is.
Het fijne van de vittoria sc is in het midden zit een verdikking die precies bij mij in de velg ligt in tegenstelling tot de dugast tubes die zijn rond,of dit de oorzaak is van het vele lek rijden geen idee lijkt me niet.
Om sealant er in te doen hebben ze zelf iets gemaakt want de sc heeft geen verwijderbare kern.
Ik heb gisteren de sc gekocht en voorgelijmd wat ze bij blanco zover ik weet niet doen,velg ook voorgelijmd en zaterdag dun laagje op de velg en de tube er op leggen.mss zondag rijden als het droog is.
Het fijne van de vittoria sc is in het midden zit een verdikking die precies bij mij in de velg ligt in tegenstelling tot de dugast tubes die zijn rond,of dit de oorzaak is van het vele lek rijden geen idee lijkt me niet.
Om sealant er in te doen hebben ze zelf iets gemaakt want de sc heeft geen verwijderbare kern.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Het viel me ook al op dat ze bij Blanco de tubes niet voorlijmen. Misschien dat ze het gewoon niet op de foto hebben gezet.
De verdikking in de band maakt het centreren bij de juiste velg inderdaad een stuk makkelijker. Bij Vittoria kun je sealant erin doen door het gehele ventiel eraf te draaien. Geen verwijderbare kern dus, maar verwijderbaar ventiel.
De verdikking in de band maakt het centreren bij de juiste velg inderdaad een stuk makkelijker. Bij Vittoria kun je sealant erin doen door het gehele ventiel eraf te draaien. Geen verwijderbare kern dus, maar verwijderbaar ventiel.
Klopt ja had er al langere ventielen op gezet,heb ook gehoord dat de tube aan de binnenzijde aan elkaar zou kunnen gaan plakken als je ze wat langer niet gebruikt dat is mij soms 10dagen.maar mss dat iemand dat kan bevestigen.Rey953 schreef:Het viel me ook al op dat ze bij Blanco de tubes niet voorlijmen. Misschien dat ze het gewoon niet op de foto hebben gezet.
De verdikking in de band maakt het centreren bij de juiste velg inderdaad een stuk makkelijker. Bij Vittoria kun je sealant erin doen door het gehele ventiel eraf te draaien. Geen verwijderbare kern dus, maar verwijderbaar ventiel.
Op de you tube filmpjes is het ook niet duidelijk of de tubes wel of niet zijn voorgelijmd bij blanco.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Aan elkaar plakken heb ik geen last van, maar afhankelijk van de temperatuur waar je de tubes in bewaard wordt het spul tussen de 3-6 maanden hard. Niet ideaal dus als je veel kilometers maakt. Caffelatex heeft daar veel minder last van, maar is weer iets minder goed in het dichten van gaten.