Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 21 apr 2013 22:24

Ik doe het op de volgende manier: een stukje elektriciteitstape (waarmee je ook het stuurlint mee vast zet) te pakken en het zo over het ventiel te drukken. Het ventiel wel dichtgedraaid, doordat het puntje van een ventiel wel een gaatje maakt dan komt het tape mooi strak om het ventiel te zitten.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Danny1808
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:53

Danny1808 21 apr 2013 22:29

thomwittendorp schreef:Ik doe het op de volgende manier: een stukje elektriciteitstape (waarmee je ook het stuurlint mee vast zet) te pakken en het zo over het ventiel te drukken. Het ventiel wel dichtgedraaid, doordat het puntje van een ventiel wel een gaatje maakt dan komt het tape mooi strak om het ventiel te zitten.
Je plakt het er dus overheen zodat er een gat in het stuk tape komt en het op je velg geplakt zit aan de buitenkant?

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 21 apr 2013 22:53

Ja dat klopt.

Zoals dit: Afbeelding
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 21 apr 2013 23:06

thomwittendorp schreef:Ik doe het op de volgende manier: een stukje elektriciteitstape (waarmee je ook het stuurlint mee vast zet) te pakken en het zo over het ventiel te drukken. Het ventiel wel dichtgedraaid, doordat het puntje van een ventiel wel een gaatje maakt dan komt het tape mooi strak om het ventiel te zitten.
Dit is ook de manier waarop ik het doe, zeer effectief en zeer eenvoudig.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9010
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 apr 2013 21:30

Vandaag voor de 3de maal lek gereden met spiksplinternieuwe A Dugast 23mm paris-roubaix tubes zowel voor als achter.
1e x na 70km voor,2de x na 400m achter en vanmorgen na 80km weer voor, dit was een nieuwe tube.
Voor mij voorlopig een hoop ergernis met deze tubes.
Weet iemand een adres waar ze tube's repareren?
(vorige tube's vittoria cx na 3.000km vervangen omdat ze kaal waren)
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9010
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 apr 2013 19:37

nijkie schreef:Vandaag voor de 3de maal lek gereden met spiksplinternieuwe A Dugast 23mm paris-roubaix tubes zowel voor als achter.
1e x na 70km voor,2de x na 400m achter en vanmorgen na 80km weer voor, dit was een nieuwe tube.
Voor mij voorlopig een hoop ergernis met deze tubes.
Weet iemand een adres waar ze tube's repareren?
(vorige tube's vittoria cx na 3.000km vervangen omdat ze kaal waren)
De lekke tubes moet ik opsturen naar A Dugast gaan onderzocht worden.
Wordt vervold.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 13 mei 2013 12:31

nijkie schreef: Weet iemand een adres waar ze tube's repareren?
(
Stan's Notubes?!

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 21 mei 2013 08:35

Check deze link even: http://velonews.competitor.com/2013/05/ ... iro_287867

Vanaf foto 23 zie je hoe ze bij Blanco tubes vervangen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9010
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 mei 2013 07:41

Thanxs Rey,
Ik heb gisteren de sc gekocht en voorgelijmd wat ze bij blanco zover ik weet niet doen,velg ook voorgelijmd en zaterdag dun laagje op de velg en de tube er op leggen.mss zondag rijden als het droog is.
Het fijne van de vittoria sc is in het midden zit een verdikking die precies bij mij in de velg ligt in tegenstelling tot de dugast tubes die zijn rond,of dit de oorzaak is van het vele lek rijden geen idee lijkt me niet.
Om sealant er in te doen hebben ze zelf iets gemaakt want de sc heeft geen verwijderbare kern.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 24 mei 2013 08:42

Het viel me ook al op dat ze bij Blanco de tubes niet voorlijmen. Misschien dat ze het gewoon niet op de foto hebben gezet.

De verdikking in de band maakt het centreren bij de juiste velg inderdaad een stuk makkelijker. Bij Vittoria kun je sealant erin doen door het gehele ventiel eraf te draaien. Geen verwijderbare kern dus, maar verwijderbaar ventiel.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9010
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 mei 2013 09:44

Rey953 schreef:Het viel me ook al op dat ze bij Blanco de tubes niet voorlijmen. Misschien dat ze het gewoon niet op de foto hebben gezet.

De verdikking in de band maakt het centreren bij de juiste velg inderdaad een stuk makkelijker. Bij Vittoria kun je sealant erin doen door het gehele ventiel eraf te draaien. Geen verwijderbare kern dus, maar verwijderbaar ventiel.
Klopt ja had er al langere ventielen op gezet,heb ook gehoord dat de tube aan de binnenzijde aan elkaar zou kunnen gaan plakken als je ze wat langer niet gebruikt dat is mij soms 10dagen.maar mss dat iemand dat kan bevestigen.
Op de you tube filmpjes is het ook niet duidelijk of de tubes wel of niet zijn voorgelijmd bij blanco.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 24 mei 2013 12:14

Aan elkaar plakken heb ik geen last van, maar afhankelijk van de temperatuur waar je de tubes in bewaard wordt het spul tussen de 3-6 maanden hard. Niet ideaal dus als je veel kilometers maakt. Caffelatex heeft daar veel minder last van, maar is weer iets minder goed in het dichten van gaten.

Plaats reactie