Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

fietspret
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 mei 2009 11:29

fietspret 17 feb 2011 14:52

[quote="fietspret"]Vos mailt me dat ik de kans loop dat ik een 2010 versie bij de ander koop. Prima, dus ik mail met de vraag wat de verschillen zijn met de 2011 versie, wellicht namelijk dat die verschillen dusdanig zijn dat ik alsnog bij Vos koop.
Het antwoord op de mail van Vos: "ga nou maar naar die ander, die is toch goedkoper."
Dus ik bel even, want dit vind ik echt te gek voor woorden: krijg ik een man aan de lijn die erg kortaf is en mij totaal niet wilt (of kan?) uitleggen wat de verschillen zijn. [/quote]

[quote="de zwarten"]Om even advocaat van de duivel te spelen: waarom vraag je niet aan de andere handelaar of die 2010 wielen verkoopt?
En als je zelf niet weet wat het verschil is tussen de 2010 en 2011 versie, dan is het toch helemaal geen punt welke je koopt? Je wou duidelijk een bepaalde set wielen (en nu weet nog niemand over welke het gaat, hier opt forum valt genoeg info te halen over verschillen), dus of er nu een 2010, 2011 of 2012 versie van te koop is: jij kent het verschil niet en had sowieso die wielen gekocht. Koop ze dan daar waar ze tgoedkoopst zijn, of mis ik weer iets?[/quote]

Er wordt een beetje simpel gedacht over een aankoop van dik 1000 Euro.
Het is Vos die impliceert dat er een 2010 en 2011 versie is, hetgeen een prijsverschil zou moeten verklaren met een andere leverancier. Dan is het toch niet meer dan logisch dat ze mij even kunnen uitleggen wat die verschillen zijn, voordat ik besluit of de 2010 danwel de 2011 versie voor mij de juiste is.
Het gaat erom dat Vos wielen van rond de 1000 Euro verkoopt, maar extreem bot gedrag vertoont als het gaat om beantwoorden van een paar technische vragen die resulteren uit het feit dat ze het hebben over een 2010 of 2011 versie. Bij een dergelijke aankoop vind ik dat een winkelier zijn potentiële klant wat uitleg/toelichting zou moeten geven als daar om gevraagd wordt. Vos vindt van niet.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 17 feb 2011 15:08

>Het gaat erom dat Vos wielen van rond de 1000 Euro verkoopt, maar extreem bot gedrag vertoont als het gaat om >beantwoorden van een paar technische vragen
En dat zegt jou nog niet genoeg?
Velgenfluisteraar

Florezido

eelcoz

eelcoz 17 feb 2011 15:10

Ik ben nog nooit bij de Vos geweest, maar na alle verhalen hier zou ik daar nog niet eens een biba durven kopen.

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 17 feb 2011 16:29

[quote="eelcoz"]Ik ben nog nooit bij de Vos geweest, maar na alle verhalen hier zou ik daar nog niet eens een biba durven kopen. [/quote]

Zolang die niet lek gaat is er voor-als-nog niets aan de hand ;)

Cheers,

Peter

guustflater
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2010 14:51

guustflater 17 feb 2011 22:50

Bij Vos moet je alleen zijn als ze een leuke fiets hebben staan voor "weinig" Het is en blijft een dozenschuiver.......... Ik heb er een Wilier gekocht en niegens kon ik die goedkoper vinden......... Alleen als FM stelt hij niets voor . dus heb ik lokaal een goede FM gezocht. (Dasia). Voor onderdelen hoef je er ook niet te zijn Afgezien van wat wielsets heeft hij niet zo veel.
oldtimer

fietspret
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 mei 2009 11:29

fietspret 17 feb 2011 22:59

[quote="Diogenes"]>Het gaat erom dat Vos wielen van rond de 1000 Euro verkoopt, maar extreem bot gedrag vertoont als het gaat om >beantwoorden van een paar technische vragen
En dat zegt jou nog niet genoeg?[/quote]

Diogenes, ik snap jouw vraag niet helemaal denk ik. Ik heb Vos nog nooit benaderd totdat ik hun iets vroeg over een wielset die ze verkopen. Laat ik er duidelijk over zijn: gezien hun gedrag naar mij is dit mijn eerste en laatste ervaring met die toko. Ik betaal liever elders wat meer.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 17 feb 2011 23:14

>Ik betaal liever elders wat meer.
Dat bedoelde ik

Ik heb zelf wel eens iets per email bij ze besteld en werd snel en goed geholpen, maar als ze geen zin hebben te antwoorden, dan gebeurt dat dus niet en wacht je heel lang voor niets, zonder ooit antwoord te krijgen.
Ik heb daar zelf weinig zin in en bestel nu gewoon bij Hopmans, waar ik wel snel netjes antwoord krijg. Ook als ze iets niet hebben.
Velgenfluisteraar

Florezido

stefanofly
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24

stefanofly 18 feb 2011 11:15

ik kan het bevestigen; echt associal gedrag bij vos...

ik zeg nooit nooit maar voorlopig ga ik daar ook niet meer... het doet pijn om te veel te moeten betalen maar het doet nog meer pijn om mijn hard verdiende centjes aan die man te geven ;-)

Ik woon op 15 min van vos en rij toch liever naar limbricht. Volgens mij zegt dat genoeg!


Afbeelding

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 18 feb 2011 11:31

>Ik woon op 15 min van vos en rij toch liever naar limbricht. Volgens mij zegt dat genoeg!
Maar bij Salden in de buurt verkopen ze goede vlaaien, dus dat trekt ook wel een beetje, denk ik ;-)
Velgenfluisteraar

Florezido

stefanofly
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 mei 2008 16:24

stefanofly 18 feb 2011 11:45

[quote="Diogenes"]

Maar bij Salden in de buurt verkopen ze goede vlaaien, dus dat trekt ook wel een beetje, denk ik ;-)[/quote]

dat is waar maar niet alleen dat, ook de kleding en accessoires bij salden zijn de moeite waard! Hebben jullie de kleding afdelling bij vos gezien? Het enige leuke kleding stuk die ik daar zag hangen was de gele (of roze weet ik niet meer) pinarello shirt zonder mouwen met glittertjes, echt een prachtstuk ;-)
Afbeelding

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 24 mar 2011 13:34

[quote="stefanofly"]ik kan het bevestigen; echt associal gedrag bij vos...

ik zeg nooit nooit maar voorlopig ga ik daar ook niet meer... het doet pijn om te veel te moeten betalen maar het doet nog meer pijn om mijn hard verdiende centjes aan die man te geven ;-)

Ik woon op 15 min van vos en rij toch liever naar limbricht. Volgens mij zegt dat genoeg!


[/quote]
Ik zal me hier als zoveelste bij aan moeten sluiten. Laatst voor het eerst langs geweest om een goedkoop fietsje te halen voor een startende fietsmaat (prima beginnersfiets, dat wel) maar wat een ongastvrijheid.. je bent nog niet binnen of maat is al "bepaald" en een fiets is onder je kont geduwd, voor wat afstelling wordt je geholpen door een clubje analfabeten Polen die zelf nog nooit op een fiets gezeten hebben, maar alles beter weten, accessoires (bidonhouders e.d.) wordt je mee afgezet en om 18.05 werden we er met fiets (voorzien van stapel spacers) uit geknikkerd.. en nog geen minuut later zat de tent dicht en reed meneer zelf weg in dit wagentje.. Dat laatste is natuurlijk geen argument, want uiteraard is het je goedrecht om een succesvol zakenman te zijn, maar wat mij betreft niet op een dergelijk respectloze wijze naar de consument..

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 24 mar 2011 13:53

Je moet wel iets meer zijn dan een 'succesvol' fietsenwinkeleigenaar om een bentley te rijden hoor haha

Plaats reactie