Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

stavros
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:48

stavros 27 jul 2008 20:02

ik denk die ene quickstep renner die net over de strepp ging die gewonnen heeft...

anyway: tis weer voorbij, over met de pret, het seizoen nog niet, maar de tdf wel en dat is (voor mij) toch wel een beetje het hoogtepunt van het "jaar"
Greetz

panache
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:31

panache 27 jul 2008 20:39

'k kan best begrijpen dat sommigen zo'n slotrit - met al dat gegekscheer d'eerste 100km, 't traag tempo 2/3e van de rit en de aangekondigde sprint op't eind - liever vervangen zien door een slottijdrit, maar ik vond het vandaag geweldig. Het dwaas verwisselen van motor- en fietshelmen, Cancellara die z'n glas champagne in de mond geklemd handloos leegdrinkt, de verwachte (kleine) prik van Chavanel 3km voor't eind en de zalig slotsprint van Gert... wat een sprint, wat een snelheid "blijven rijden Gert! daar is de lijn!" zalig.
vriendelijke groet, Philip Albert

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 27 jul 2008 23:44

Maar waar is het zadel van Voigt gebleven???
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 27 jul 2008 23:50

janjmagic schreef:Maar waar is het zadel van Voigt gebleven???


duh, eraf gehaald voior de gewichtsbesparing ;)

als hij zonder zadel de etappe uitgereden heeft, kan hij dan gediskwalificieerd worden ALS zijn fiets dan onder het minimum gewicht komt ? :p

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 28 jul 2008 01:46

Thumbs up voor Sastre!

Meer dan verdiende winnnaar!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 jul 2008 10:58

'k weet niet of dat iemand hier het beseft heeft maar de laatste km werd afgelegd tegen een moyenne van 68,50 km/h. ( gecronometreerd van aan de vlag laatste km =52,50 seconden)!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 28 jul 2008 11:13

Eindelijk weer eens een winnaar van onbesproken gedrag. Hij komt over als een sympathieke man en hij heeft er ook echt voor gekoerst. Het was me tijdens de Tour niet echt opgevallen [ik zat net als iedereen op Menchov, Evans en Schleck te letten] maar hij heeft regelmatig aangevallen in de bergen en als enige van de toppers een etappe gewonnen. de afsluitende tijdrit van afgelopen zaterdag was ook indrukwekkend. Gewoon de beste en hij heeft het verdiend!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 28 jul 2008 12:49

Maar wat een sprint zeg???
Ongelooflijk mooi om te zien in zo'n zijaanzicht, misschien daardoor dat het zo indrukwekkend is. Alhoewel in de helivopterbeelden toch ook duidelijk is dat de aanzet van Gert goed is voor een paar lengtes voorsprong.
De laatste driehonderd meter zijn zo voor mij de mooiste van deze tour. alhoewel dat de rest van de tour zeker ook de moeite was.
Ik ga niet akkoord met stellingen als zou het een matte bedoening geweest zijn. Dat lees je namelijk in de meeste vlaamse kranten.
Het is de 5de snelste tour ooit, en dat is voor een groot deel te danken aan het verschroeiende tempo dat CSC elke bergetappe oplegde. Zie je Voigt en Cancellara nog sleuren op die bergen?
Op die mannier hebben ze Evans stilletjesaan helemaal doodgeknepen. Dan in de laatste beklimming verschroeiend laten uithalen door de beste tijdrijder van de goede klimmers in je ploeg, en je hebt een perfect recept voor een touroverwinning zoals gebleken is.
Absoluut een mooie tour, veel beter dan we de afgelopen jaren gezien hebben, namelijk de enigen die men wenkbrauwen deden fronsen zijn nu ook daadwerkelijk betrapt, en dat was vroeger niet het geval.

eelcoz

eelcoz 28 jul 2008 14:31

Ik heb (opnieuw) genoten van de Tour dit jaar. Sastre is wat mij betreft een prima winnaar. In ieder geval een aanvaller. Alpe d'Huez was prachtig om te zien en natuurlijk de tijdrit van afgelopen zaterdag.

De vlakke ritten zijn ook wel eens saaier geweest. Voor mijn gevoel hadden de aanvallers wat meer kans dit jaar.

Wat Rabobank betreft, vind ik dat ze een goede tour achter de rug hebben. Ok, Menchov had misschien het podium moeten halen. Freire heeft wat mij betreft genoeg goedgemaakt met z'n groene trui en etappeoverwinning. Je moet ook bedenken dat ze dit jaar niet met een geweldig sterke ploeg deelnamen.

Trouwens, dat huis dat Evans had afgehuurd om zich warm te rijden, ik vind dat hij het wel erg hoog in z'n bol heeft. Win nou eerst eens een keer!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jul 2008 21:55

Carlos Sastre bezocht vandaag zijn fanclub hier in Aalter. Het werd een overrompeling... ik kreeg de kans hem op een aangename manier te ontmoeten waarna we met een paar open wagens door het dorp naar de kroeg van de fanclub (waar zich een volksmassa had gesteld) werden gereden.

Fotoreportage: klik HIER.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 28 jul 2008 22:08

Sastre mag dan al de uitstraling van een echte kampioen missen, wat hij vandaag in Aalter deed was echt groots. Kon er niet bij zijn, maar wat ik op TV heb gezien, prachtig dat je dit een dag na de Tour al wil doen voor je fans.

Ik herinner me dat ook Hushovd en Cancellara dit nog gedaan hebben, er zijn dus nog renners die iets over hebben voor hun fans.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Plaats reactie