Sensa
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Wow! Dat is inderdaad bizar, misschien dat ze toch wel wat hebben veranderd. Maar ze vertellen ook hun eigen dealers dat ze alleen de kabeldoorvoer en de lak hebben veranderd.. vaag! Maar 96cm is inderdaad veels te kort, bijna zo kort als mn singlespeed. Kan echt niet! En dit heb je allemaal al aan Sensa laten weten, van die veels te korte wielbasis?
Yep! Maar ik heb het mis zeggen ze. Maar de centimeters en de foto's liegen niet volgens mij......
Nogmaals, ik vind de mensen bij Sensa en bij Cycle Center 53-11 beste gasten, maar nu wordt het lijstje manco's, steken die zijn laten vallen en dingen die niet kloppen wel erg lang.
Hij is wel mooi of niet soms?! Dat maakt een hoop goed
Nogmaals, ik vind de mensen bij Sensa en bij Cycle Center 53-11 beste gasten, maar nu wordt het lijstje manco's, steken die zijn laten vallen en dingen die niet kloppen wel erg lang.
Hij is wel mooi of niet soms?! Dat maakt een hoop goed
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................
Twente. Misschien dat ze daarom zo stom deden (ook al was het de dealer)nutsjesmoar schreef:Toch heb je geen gelijk.. alleen de kabels zijn nu binnendoor, voor de rest is de fiets hetzelfde. De vork is hetzelfde gebleven . Wel heel erg apart dat je een 6800 groep op een 2013 frame hebt zitten.. dat is of slordig van je dealer, of van Sensa. Als je dealer echt zo klote doet, kun je het best even met Sensa zelf bellen, zijn hartstikke toffe achterhoekers vind ik haha.
Je hebt wel gelijk geloof ik:
2014 voorvork:
http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=775
Laatst gewijzigd door luucje op 27 mei 2014 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Die indruk had ik ook.!JasperGR schreef:Ligt het aan mij of lijkt het dat je balhoofd onder een minder steile hoek?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Kijk inderdaad maar eens naar de afstand tussen de onderste buis en het voorwiel, dit zijn baanfiets-proporties zoals ie nu is.
Volgens mij heeft jouw dealer jouw een "afgekeurd" frame aangesmeerd die hij toevallig nog had 'hangen', zo daar is ie dan mooi van af.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Er is inderdaad iets goed mis mee. Zoek even de geometrie tabel van het 2013 model op internet op en meet alle maten na op jouw frame.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Je fietsenboer zit je goed te naaien als ik het voorgaande lees.
Je rijdt zo lijkt op een baanfietsgeometrie waarbij normaal gesproken de cranklengte ook altijd korter is!
Nu ga je gevaarlijk snel op je plaat omdat je het voorwiel raakt.
Of de voorvork van 2014 matcht niet met een 2013 frame?
Als ik jou was zou ik flink stennis maken
Zie onderstaande:
Geometrie
.......Bij een wegfiets zit het grootste deel van het gewicht achter het bracket. Bij een baanfiets zit je meer boven het bracket, omdat je in die houding beter kunt sprinten. Doordat de renner meer boven dan achter het bracket zit, kan het achterwiel ook korter op het bracket geplaatst worden, waardoor een baanfiets korter kan zijn. Verder zit het bracket iets hoger geplaatst dan op een wegfiets. Dit is om te voorkomen dat het rechterpedaal in de schuine bochten de baan raakt. Alleen het rechterpedaal, omdat baanwedstrijden altijd linksom gereden worden. Om dezelfde reden zijn de cranks op een baanfiets iets korter. Een gebruikelijke lengte voor cranks op een baanfiets is 165mm, terwijl een wegfiets meestal 170mm of 172,5 mm heeft.......
Je rijdt zo lijkt op een baanfietsgeometrie waarbij normaal gesproken de cranklengte ook altijd korter is!
Nu ga je gevaarlijk snel op je plaat omdat je het voorwiel raakt.
Of de voorvork van 2014 matcht niet met een 2013 frame?
Als ik jou was zou ik flink stennis maken
Zie onderstaande:
Geometrie
.......Bij een wegfiets zit het grootste deel van het gewicht achter het bracket. Bij een baanfiets zit je meer boven het bracket, omdat je in die houding beter kunt sprinten. Doordat de renner meer boven dan achter het bracket zit, kan het achterwiel ook korter op het bracket geplaatst worden, waardoor een baanfiets korter kan zijn. Verder zit het bracket iets hoger geplaatst dan op een wegfiets. Dit is om te voorkomen dat het rechterpedaal in de schuine bochten de baan raakt. Alleen het rechterpedaal, omdat baanwedstrijden altijd linksom gereden worden. Om dezelfde reden zijn de cranks op een baanfiets iets korter. Een gebruikelijke lengte voor cranks op een baanfiets is 165mm, terwijl een wegfiets meestal 170mm of 172,5 mm heeft.......