Kuiper Trading
Beter gewoon gelijk de SwissStop Yellow King remblokken monteren. Dat zijn gewoonweg de beste remblokken voor carbon velgen. Wel krijg je gele strepen op het remvlak, maar deze zijn makkelijk te verwijderen met aceton. En dat heb ik wel over voor goede remprestaties. En anders kun je natuurlijk altijd de meegeleverde kurk remblokjes gebruiken, maar daarvan zijn de remprestaties beduidend minder en de blokjes gaan ook minder lang mee.
Om dan nog niet te spreken het lawaai. Ik heb er dit weekend voor de eerste maal met gekoerst en ik was gewoon beschaamd. Ze rijden wel als een trein (letterlijk en figuurlijk). K'heb ondertussen al zwarte lightweigt swisstop blokken besteld bij de FM en hem dan ook maar laten opzetten, zo zouden ze toch goed moeten geplaatst zijn.
Tijdens het afstellen van het remblokje doe ik altijd een tie-wrapje van ong. 1mm dik tussen de velg en de achterkant van het blokje. Daarna knijp ik in de remgreep en zet dan het remblokje vast. Zo is de toe-in altijd gelijk goed.
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04
Mooie truc Jasperr!
Het apparaatje van Tacx gaat niet werken, velghoogte maximaal 40 mm.
Het apparaatje van Tacx gaat niet werken, velghoogte maximaal 40 mm.
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 20 dec 2010 12:11
Hee ja... zo simpel, en nooit aan gedacht!
De Tacx blokjes werken inderdaad niet met hoge velgen.
De Tacx blokjes werken inderdaad niet met hoge velgen.
Need good, tight wheels? Drop me a line!
Set-up:
Race: Specialized Roubaix Pro, SRAM Red/Force, ZIPP 404 / Dura Ace-Mavic handbuilt
MTB: IdWorx SM, Sram X-0, Mavic Crossmax / XT-Mavic handbuilt
Flickr: http://tinyurl.com/6hgfea6" onclick="window.open(this.href);return false;
Set-up:
Race: Specialized Roubaix Pro, SRAM Red/Force, ZIPP 404 / Dura Ace-Mavic handbuilt
MTB: IdWorx SM, Sram X-0, Mavic Crossmax / XT-Mavic handbuilt
Flickr: http://tinyurl.com/6hgfea6" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben ook van plan om deze wielen aan te schaffen maar ik wilde graag weten hoe het met de slijtage zit van de carbon velg. Ik ga alleen rijden tijdens droog weer.
Is de duurzaamheid te vergelijken met alu velgen?
Is de duurzaamheid te vergelijken met alu velgen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
body schreef:Ik ben ook van plan om deze wielen aan te schaffen maar ik wilde graag weten hoe het met de slijtage zit van de carbon velg. Ik ga alleen rijden tijdens droog weer.
Is de duurzaamheid te vergelijken met alu velgen?
Over de duurzaamheid in droog weer kan ik je nog niet veel vertellen, want ik heb de wielen nog niet zo lang. Maar ze lijken niet sneller te slijten dan alu wielen.
Wel kan ik je zeggen dat ze in de regen wel significant sneller slijten. Zo zag ik na mijn eerste ritje in de regen met de FCC50 al behoorlijke slijtagekrassen op het remvlak.
Ik denk dus dat als je ze alleen in droog weer gebruikt ze best wel lang mee gaan, maar in regen rem je ze zo op.
Ik heb ze nu een klein jaar en de eerste rit was op een vreselijk natte dag, gevolg, de remrand was volledig ontdaan van zijn coating of wat er ook op zit. Op dit moment zijn het niet slechts een paar krassen meer, maar een volledig kaal remvlak. Ik heb niet het idee dat ze daardoor minder remmen of sneller slijten.