Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 okt 2008 21:57

En dus heeft de UCI de straf van 1 jaar wel of niet overgenomen?
Als UCI destijds wel heeft gedaan dan moeten ze nu niet gaan krabellen.

Maar goed. UCI kennende ..........

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 04 okt 2008 22:02

Ik denk dat ie eerst maar eens een nieuwe ploeg moet vinden. Zouden voor hemin de rij staan?? Ik vrees voor hem van niet......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 04 okt 2008 23:37

Ik denk inderdaad ook niet dat ze voor Vino in de rij staan. Ik denk dat hij zeker niet bij Astana aan de slag zal gaan, Astana zal wel gek zijn!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 04 okt 2008 23:41

Hoi,

Ik lees net op Sportwereld het volgende:

====================================================

'UCI sluit snelle comeback Vino uit


Pat McQuaid nam gisteren akte van de wens van Alexandre Vinokourov om een comeback te maken, maar volgens de voorzitter van de Internationale Wielerunie (UCI) is het nog veel te vroeg dag voor de ondertussen 35-jarige Kazach.

'Net als iedereen heeft Vinokourov recht op een tweede kans, maar pas na het accepteren van een schorsing van twee jaar die past bij zijn vergrijp', aldus de Ier. 'Wij hebben wel nog ruimte om in beroep te gaan tegen de beslissing van de Kazachse bond van 6 december 2007 om hem een schorsing van één jaar op te leggen naar aanleiding van de bloeddoping die hij gebruikte in de Tour van vorig jaar.'

Vinokourov besliste daarop maar met pensioen te gaan, maar nu komt hij op deze beslissing terug. 'Net als David Millar is Vinokourov welkom na het uitzitten van zijn juiste strafmaat, maar pas na deze termijn. Niet vroeger. Noch de Kazachse federatie noch de Monegaskische (waar Vino woont) kunnen hem een licentie afleveren. De regels moeten door iedereen gevolgd worden.'

Het ziet er dus naar uit dat de Kazach ten vroegste op 25 juli 2009 koersgerechtigd is. Verre van de vraag of hij volgend jaar al dan niet voor Astana koerst. '

====================================================

Waarom heeft de UCI dan niet meteen een straf van 2 jaar opgelegd? Wat een teringzooi binnen de UCI e.d.

Ze krijgen het op een hoog niveau nog steeds niet voor elkaar om alles met elkaar samen te lijmen.


Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 06 okt 2008 12:46

ZorroI, de straf voor Vinokourov komt van de Kazachse bond, niet direct van de UCI. Toen Vino aankondigde te stoppen, heeft de UCI besloten om niet in beroep te gaan, en zich in plaats daarvan op andere zaken te richten. In deze zaak is de Kazachse bond degene die uit de pas loopt. Je hebt overigens gelijk dat het een zooitje is, maar in dit specifieke geval ligt het niet aan de UCI.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 06 okt 2008 12:59

Maar het is toch zo dat UCI binnen de wettelijke maand na afloop van de schorsing beroep heeft aangetekend, dus alles correct is? Het is weliswaar wel laat, maar ze doen er wel wat mee..

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 okt 2008 13:39

kaj1500 schreef:ZorroI, de straf voor Vinokourov komt van de Kazachse bond, niet direct van de UCI. Toen Vino aankondigde te stoppen, heeft de UCI besloten om niet in beroep te gaan, en zich in plaats daarvan op andere zaken te richten. In deze zaak is de Kazachse bond degene die uit de pas loopt. Je hebt overigens gelijk dat het een zooitje is, maar in dit specifieke geval ligt het niet aan de UCI.


Ik weet dat die 1 jaar niet van de UCI komt zoals je terecht opmerkt.

Eh ja endenee :D. UCI had gewoon 2 jaar op moeten leggen wat Vino ook ging doen in de toekomst. Toen hij gepakt werd viel hij nog onder de UCI.
Gezien het feit dat hij zei te stoppen heeft de UCI verder waarschijnlijk gedacht van: 'Het is wel goed zo. Die zien we niet meer terug' en het verder zo gelaten.

Dit kan nog leuk worden.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 06 okt 2008 20:44

De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 okt 2008 20:52

Mijn Frans is niet zo goed maar wel goed genoeg om te begrijpen dat Schumacher 2 keer positief op EPO (Cera) heeft getest.

Ik blijf toch twijfelen aan de testen aangezien ik niet wil aanvaarden dat ze allemaal zo stom/naief/zwakzinnig en achterbaks zijn (iets vergeten :D ?)

Als Schumacher dus inderdaad positief in de TdF is getest dan raakt hij zijn 2 TT zeges kwijt. Heeft dat verder gevolgen voor het algemeen klassement? Lekker belangrijk maar ik vroeg het me even af.

Diepe zucht........

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

hansmol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:04

hansmol 06 okt 2008 20:55

niet de eerste keer van schumacher heeft vaker verkeerde dingen gehad maar altijd weer mooi verhaal

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 okt 2008 21:01

ZorroI schreef:Ik blijf toch twijfelen aan de testen aangezien ik niet wil aanvaarden dat ze allemaal zo stom/naief/zwakzinnig en achterbaks zijn (iets vergeten :D ?)
Maar was CERA niet juist het middel waarvan de renners en begeleiders niet wisten dat de controleurs het al tijdens deze Tour konden opsporen? Ik had begrepen dat dit hen overviel en dat dit mogelijk de reden was waarom renners als Moreau plotseling opgaven.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie