Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

knutmo
Forum-lid

knutmo 28 sep 2015 05:07

hier in Utrecht is-ie prima te zien.

Afbeelding

rikkert
Forum-lid

rikkert 28 sep 2015 06:21

In Amsterdam was ie ook prachtig te zien. Vannacht om 4 uur naar het werk gefietst en onderweg kunnen kijken. Viel me op dat veel (nou ja, in mijn ritje 20 ofzo) op dat uur op straat waren met kijkers en fototoestellen om het te zien.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 28 sep 2015 09:19

In Rotterdam ook. Gelukkig niet veel hoogbouw waar ik woon. Meestal word mijn slaap rond een uur of 4 a 4.30 onderbroken...vannacht had het tenminste eens nut; kon ik vanuit mijn eigen woonkamer naar die mooie maan kijken.
Veni. Vidi. Fietsie.

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 28 sep 2015 19:24

Mooie knutmo.

En heel de nacht helder he, de maan spatte van de hemel af zo helder. En ik zie dat de verduistering begint en er komt zo een berg wolken voor en gaat niet meer weg.

Ach ja... Over 32 jaar weer een kans ;-).

codex
Forum-lid

codex 29 sep 2015 17:39

Het is net geen ergeren maar eerder een soort bezorgdheid met lichte ergenis en hoe komt het in de toekomst :?:

Waar gaan we heen in de vredesnaam met al die verschrikkelijke kleurtjes die fietsen tegenwoordig hebben/krijgen :shock:
Grijze frames met felrode accenten! Moet niet gekker.
Of fel-groene, kanarie-gele fietsen of fel-oranje fietsen of kleuraccenten!
Zelf op velgen!

Dat kan echt niet meer hoor.In navolging van de uitshirts van de betaalde-voetbalclubs in de meest oogverblindende zuurstokkleurtjes ...moeten nu ook de fietsen eraan geloven.

wie kan dit aub stoppen :idea:

Ik heb nagedacht aan een Stevens 7xlite als upgrade van mijn 6xlite..maar zolang dat ding in knalgeel is zal je mij er nooit op zien.Schoolmeisjes kleuren zijn het.Daar wil je als man van middelbare leeftijd toch niet op gezien worden :?

Ik zou wel willen dat je net als bij een auto een nieuwe fiets kan bestellen in de door jou gewenste kleur.Heb ik wel 50 euro extra voor over.Bij een dure Santos bv kan dat ook.
Maar ook bij elke andere middenprijs fiets moet dat ook kunnen ..ja toch.

DE doelgroep is de jeugd en die valt nu eenmaal op de kleurtjes.Daarom zijn al die voetbalclubs overgegaan op die felle kleuren qua uitshirts.Die verkopen tenminste aan de veelal jonge supporters.Dat je compleet voor lul loopt als voetballer in zo'n tenue is maar bijzaak. Nou ja moeten zij weten , maar ik ga niet op zo'n fiets zitten :|

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 sep 2015 22:08

Ik heb deze besteld:
Afbeelding
Maar ik ben pas over een half jaar van middelbare leeftijd :mrgreen:

In de jaren 80 had je ook fietsen in alle kleuren van de regenboog. Het is gewoon een mode-dingetje, waait wel weer over.

Het is wel zo dat je bij veel merken de kleur niet meer kunt kiezen i.c.m. de gewenste afmontage. Bij veel Italiaanse merken kun je nog wel kiezen maar die worden ook voornamelijk gekocht vanwege de uitstraling, veel andere merken vanwege de specificaties. Als het van een bekend merk is (bij voorkeur waar het halve fietsgroepje al mee rondrijdt), de specs goed zijn en de kleur is op dat moment in de mode wordt het toch wel verkocht.
Campagnolo Ultra Dork

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 29 sep 2015 23:31

Iemand op dit forum schreef eens dat een beetje racefiets iets (bijna) ordinairs moet hebben. Daar ben ik het helemaal mee eens. Weg met de stealth fietsen en andere grijze muizen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 sep 2015 23:34

Ik heb nog steeds de wens om een frame helemaal giro roze te laten spuiten (maar die kleur mag vast niet van de stijlpolitie), lijkt me heerlijk!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 29 sep 2015 23:37

Uiteraard mag dat. Ik wil zelf eigenlijk nog een gifgroene, en een metallic oranje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 sep 2015 23:42

53x11 schreef:Uiteraard mag dat. Ik wil zelf eigenlijk nog een gifgroene, en een metallic oranje.

zoiets, maar dan helemaal mat:

Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 sep 2015 00:37

Ik ben in ieder geval blij dat het mat zwarte en wit, rood, zwart een beetje op z'n retour is. Vooral bij de crossers zijn er leuke, opvallende exemplaren zoals deze.

Santa Cruz Stigmata (een van mijn droomfietsen op dit moment):
Afbeelding

Trek in een kroket:
Afbeelding

Bij de racefietsen moet het allemaal nog een beetje op gang komen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 30 sep 2015 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

IkBenSpecialized
Forum-lid

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 30 sep 2015 08:18

Plaats reactie