Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 26 sep 2007 02:21

Die Cannondale is ook vet ja!!

Ook vet; De nieuwe P2C.

Nog afmontage suggesties? Stuur wordt een OVAL, maar behalve de shifters staat er nog aardig wat open (met een ietwat beperkt budget).

Grtz

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 26 sep 2007 02:33

shifters dura ace waarschijnlijk Cesar?
remmen en remhendels zijn evt ook van Oval verkrijgbaar, wel erg mooi als set bij je Oval stuur denk ik. En qua budget ook wel aardig.
"Try not. Do or do not......there is no try"

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 sep 2007 03:04

C a s r a n schreef: Voor mij een van de indrukwekkendste TT's van het moment:

http://farm2.static.flickr.com/1101/763 ... b7c4_b.jpg


Gaaf frame en dito afmontage, maar 't is wel een beetje een dranghek in deze maat, ziet er dan ook niet echt snel uit daardoor, imho. Die K1 is eigenlijk wat te iel voor dit carbon plaatwerk, en lijkt me sowieso niet echt geschikt om even een uurtje op de neus ervan te zitten stampen...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 sep 2007 19:40

bike_add1ct schreef:Gaaf frame en dito afmontage, maar 't is wel een beetje een dranghek in deze maat, ziet er dan ook niet echt snel uit daardoor, imho. Die K1 is eigenlijk wat te iel voor dit carbon plaatwerk, en lijkt me sowieso niet echt geschikt om even een uurtje op de neus ervan te zitten stampen...



Jammer genoeg is dat steeds het probleem in die grote maten.


Vandaag leuke foto's. Hanka Kupfernagel met Walser stuur (ik vermoed ook Walser frame) en elegante butler-handschoentjes:

Afbeelding


En Armstrong op een "echte" Fuji, prachtig Oval stuur en SRM!

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

vinkhugo
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2007 16:06

vinkhugo 26 sep 2007 19:48

Hanka Kupfernagel maakt inderdaad gebruik van een Walser frame Model 6.

En het frame van Armstrong is zo te zien een Cervelo P3 Carbon.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 26 sep 2007 21:27

vinkhugo schreef:Hanka Kupfernagel maakt inderdaad gebruik van een Walser frame Model 6.

En het frame van Armstrong is zo te zien een Cervelo P3 Carbon.


Klopt beide ;-)
Tevens enigste frame van Cervelo de P3C dat ook kaal-leverbaar is. (zonder enige lak)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 sep 2007 23:59

Kuiper schreef:Klopt beide ;-)
Tevens enigste frame van Cervelo de P3C dat ook kaal-leverbaar is. (zonder enige lak)



"Enigste" bestaat niet :D


Oval A901 blijft een uniek stuurtje:

Afbeelding

... en de Fuji paint job is echt wel mooi.

Afbeelding


Dit lijkt me duidelijk een Walser:

Afbeelding



Van Ignatiev heb ik de indruk dat hij nog steeds dezelfde windvanger is als vroeger!

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 27 sep 2007 18:43

het was weer genieten van het WK tijdrijden met een mooi podium .
1 cancalara 2 bodrogi 3 clement.
voorts heeft Nederland een mooie prestatie geleverd met clement die de komende jaren nog van zich zal laten horen, ook belgieje heeft met de 21 jarige domenique cornu een mooie prestatie geleverd een 11e plaats mooi. Deze jongen zal binnen een jaar of 4 ook kunnen mee doen voor een podiumplaats (hoop ik toch). verder was david millar een tegen valler.
heeft iemand gezien met welke fiets de britten reden want millar reed niet met een scott ?
voorts viel me op dat veel ploegen kiezen voor het vision tt stuur.

als iemand mooie foto's heeft van het wk TT gelieve deze dan te posten :) danku.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 27 sep 2007 19:26

Het viel me inderdaad ook op, dat Millar net zoals Wiggins niet met de Scott en Time reden. Ik denk dat het Dolans zijn..
Anti-Spacers!

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 27 sep 2007 21:21

heeft iemand een foto van de TT machine van millar die een paar jaar geleden speciaal voor hem is gemaakt ?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 sep 2007 21:56

Ik vond deze foto van Millar. Ben ik trouwens de enige die die halsuitsnijding van de Britse pakjes zo lelijk vind?

Afbeelding

Afbeelding


Net als Wiggins gebruikt hij de fietsframes en tijdritsturen die speciaal voor de Engelse ploeg (ook op piste!) gemaakt zijn. Schitterende frames, absoluut top, en als gewone sterveling kan je 'r niet aan geraken.
Ik begrijp Wiggins wat dat betreft eerlijk gezegd niet. Zondag nog zag ik hem aan het werk met zijn Time RXR, zo kort voor het WK: niet alleen begrijpen sommigen niet waarom je de zware Duo Normand combineert met het WK Tijdrijden in 5 dagen (ook Larsson en Pena deden dat; er was een reden waarom Cornu op 't laatste afzegde voor de Duo), maar om dan nog van tijdritfiets (én totaal ander stuur) te veranderen... Ik begreep ook al niet waarom Posthuma gisteren ging verkennen met een wegfiets.

Sebastian Lang reed op de Walser 6 (met smallere cranks en disc), waar hij bij Gerolsteiner steeds op reed.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 27 sep 2007 21:59

idd en een walser stuurtje gebruikte hij ook (sebatian lang) als ik me niet vergis :)

Plaats reactie