Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2007?

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 18 jul 2007 00:38

onder een loeihitte, ergens tussen 30-34°C meestal in de volle zon, vandaag 175 km met 3700 hoogtemeters.

Vertrek Sevrier, naar Ugine, Col de Forclaz de Queige, Beaufort, Col du Pré, afgedaald via de barrage de Roselend naar Beaufort, Col de Saisies, Flumet, Col des Aravis, Col de la Croix Fry, Thones, Col de Bluffy, Annecy, Sevrier.

Ben redelijk "cuite", gebakken, zoals ze hier zeggen. Die col de Pré is echt gruwelijk mooi zeker als je boven bent en afdaald naar het lac de Roselend (enorm stuwmeer). In de stijging staat elke km een bordje met wat je de komende km voor de kiezen krijgt en ik moet zeggen, dat valt niet mee!

Dit rondje is zeker een aanrader maar wel voor redelijk getrainde benen!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

tlmm
Forum-lid

tlmm 18 jul 2007 16:32

Gisteravond na inspiratie opgedaan tijdens de tour, 90km D2 32,8km/h gemiddeld. Hellevoetsluis-Ouddorp-Rockanje-Oostvoorne-Zwartewaal-Heenvliet-Zuidland-Hellevoetsluis.
Triple is een bier...

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 23 jul 2007 20:50

Gisteren na 2,5 week weer voor het eerst op de fiets gezeten met een rondje van maar liefst 60km Ga nooit meer op vakantie zonder mijn fiets mee te nemen! Hoe frustrerend kan iemand dan rondlopen als je anderen ziet voorbij rijden in het zonnetje aan de Cote d Azur!! En nu de draad maar weer gauw oppikken.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

paulito
Forum-lid

paulito 28 jul 2007 22:18

droog vanmiddag dus op de fiets, 40 km in de omgeving om de benen weer eens te bewegen.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

alpe
Forum-lid

alpe 01 aug 2007 19:40

Gisteren voor het eerst naar Reichswald gefietst vanuit elst, bij kranenburg kreeg ik mijn eerste lekke band, no problemo nieuwe band erop en doorfietsen, midden in het reichswald, hoppa, 2e lekke band binnen het uur...ik heb natuurlijk niet 2 reservebandjes bij mij, dus direct versterking gebeld en binnen het uur was ik gelukkg weer opgehaald, er werd mij wel vriendelijk 2 x een binnenbandje aangeboden door medefietsers(waarvoor dank) maar de taxi was al onderweg, thuis aangekomen direct weer een nieuw bandje erop en toen maar iets dichter bij huis gebleven en via oosterbeek naar de posbank gegaan...uiteindelijk 100 km gefietst, en toch nog wel een tevreden gevoel...ik vertrek zodirect richting Berg en Dal..voor een rondje beekmandalseweg/oude holleweg, zevenheuvelen weg en de oude kleefsebaan. tis nl heerlijk weer.

groet
Sensa

stockie
Forum-lid

stockie 01 aug 2007 19:55

Vorige vrijdag even met 3 man naar de (Belgische) kust gefietst: van Tollembeek (woonplaats van Urbanus :p ) naar Geraardsbergen, Oudenaarde, Wortegem, Petegem, Waregem, Roeselare, Diksmuide en dan naar Nieuwpoort en Oostduinkerke. Eerste 130 km wind op kop tot aan het strand :( Toch nog 27.2 gemiddeld.
Dan ongeveer via dezelfde weg terug naar huis, wind mee deze keer. Terug in Tollembeek stonden er 260 km tegen 28.3 gemiddeld op de teller. Zaterdag was rustdag :p
Stockie

marven
Forum-lid

marven 02 aug 2007 15:39

@ stockie niet slecht voor een dagje fietsen...

Maar ik heb gisteren in 1 dag de Zuiderzeeroute gefietst! Volgens het boekje van de ANWB is dat 388 kilometer!!! Om 7 uur vertrokken en vanaf Huizen in het donker moeten fietsen met een klein lichtje. Amsterdam is dan nog ver als je door een onverlicht bos moet voor Naarden bijvoorbeeld...

Eigenlijk dus iets te veel van het goede, maar ik wilde de officiële route toch echt eens fietsen in een dag. Tot Makkum was mijn gemiddelde nog boven de 30 in het uur (158 km in 5 uur en 15 minuten). Na een te lange pauze door een langzame bediening heb ik de rest iets minder snel gefietst. Maar in Harderwijk was mijn gemiddelde een kleine 28 in het uur met een gemiddelde hartslag van 120 (max is 166). Heel spijtig maar niet veel later is mijn meter uitgevallen omdat de batterij op was. Ghhh!

Voor je begint met afsnijden en een rondje IJsselmeer gaat fietsen in een dag is dit een echte must do! Jammer dat iedere dorpskern met een mooi kerkje wordt opgezocht en soms ook iets te veel onverharde wegen. Ook is de bewegwijzering een stuk minder als je voorbij Lemmer bent. Maar dat is misschien ook wel vermoeidheid.

Zijn er eigenlijk meer mensen die wel eens tussen de 14 en 15 uur (excl pauze) op de fiets hebben gezeten?

stockie
Forum-lid

stockie 02 aug 2007 16:31

2 anderen van de club waar ik fiets hebben begin juli de hele 'Vlaanderen Fietsroute' gefietst in 2 dagen (50 uur) Ze zijn donderdag nacht/vrijdagochtend vertrokken rond 12 uur kwart en zijn gestopt met fietsen om 22 uur 30. De dag nadien zijn ze weer vertrokken rond 9 uur en tegen 2 uur 's nachts kwamen ze terug thuis. Toen hadden ze 743 km gereden tegen 24 gemiddeld. (En dit in echt rotweer met bakken regen en windkracht 4/5)
En nog een 5-tal hebben ook Milaan-San Remo gefietst (296 km)
Stockie

marven
Forum-lid

marven 02 aug 2007 16:41

Oke baas boven baas... Ik moet wel zeggen dat 50 uur in twee dagen toch echt iets te is om nog te kunnen genieten denk ik. Maar zoiets als Milaan-San Remo lijkt mij wel geweldig. Zo rond de 300 km op een dag is goed te doen. Al weet ik niet hoe heuvelachtig het rond Milaan precies is.

Ik was trouwens gisteren wel alleen. Met meerdere is toch beter bij zo'n afstand.

stockie
Forum-lid

stockie 02 aug 2007 17:56

Inderdaad, als je alleen bent is het nog iets meer 'afzien'.
Die 2 hebben inderdaad redelijk wat recuperatietijd nodig gehad, maar hun voornaamste doel was om de grenzen eens te verleggen. Ik denk wel dat ze daar in geslaagd zijn :p
Wat betrefd Milaan-San Remo: 1 van de deelnemers was mee op mijn trip naar de zee. Hij zei dat Milaan-San Remo niets was vergeleken met die 260 km naar de kust en terug (vooral dan door de felle tegenwind die we te verduren hadden).
Milaan-San Remo is grotendeels vlak, op enkele heuveltjes van 2-3 km (6-7%) na.
Stockie

toni
Forum-lid

toni 02 aug 2007 18:06

[quote="marven"]Ik was trouwens gisteren wel alleen. Met meerdere is toch beter bij zo'n afstand.[/quote]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Met hoe meer man je bent, hoe meer lekke banden, tussen stops etc. Eind Julie heb ik de zuiderzee route gefietst (>400 km) met 3 man waarvan we met tweeen alle kopwerk hebben gedaan. Er stond die dag een strakke zuidwesten wind met fikse onweers buien rondom de afsluitdijk. Om dat de derde persoon er de laatste 100 kilometers totaal doorheen zat hebben we rustiger aan moeten doen. Uiteindelijk toch nog een gemiddelde van 31.6 kunnen halen.

Met meer dan 3 man zou ik deze tocht no-way willen rijden.

stockie
Forum-lid

stockie 02 aug 2007 18:23

Als je met meerderen een lange tocht maakt moet je natuurlijk wel zien dat je van gelijk niveau bent hé. Of anders moet er een volgwagen meerijden, dan kunnen diegene die niet meer kunnen volgen even uitrusten.
Als er 1 persoon in een groep echt niet kan volgen is dit noch voor die persoon noch voor de rest van de groep leuk.
Stockie

Plaats reactie