Koga
Ik heb het hele verhaal over de voorvork (beschadiging -zie foto's) van de Kimera nog eens een keer doorgelezen. Wat mij opvalt is dat er gesproken wordt over banden, zand en dergelijke. Maar niemand heeft het nog gehad over de WIELEN van KOga.
Is er geen probleem met de wielen van KOga? Zit er speling in de wielen? (lagers) Dit zou wellicht een oorzaak kunnen zijn.
Wanneer dit het geval is heb je uiteraard wel meer kans dat je aanspraak kan maken op garantie van Koga.
I
Is er geen probleem met de wielen van KOga? Zit er speling in de wielen? (lagers) Dit zou wellicht een oorzaak kunnen zijn.
Wanneer dit het geval is heb je uiteraard wel meer kans dat je aanspraak kan maken op garantie van Koga.
I
-
- Forum-lid
Hier mijn nieuwe fiets.
Ik was al een Koga rijder of eigenlijk een Koga Myiata rijder, maar was een tijdje fietsloos.
Nadat mijn Koga Myiata roadracer uit de garage is gestolen heb ik deze van het verzekeringsgeld kunnen kopen.
Wel wat aanpassingen inmiddels.
Easton stuur (stuurpen komt eraan) en Easton zadelpen.
Mooi hoog wielsetje, mio 305 HC computer.
Nu kilometers maken.
![Afbeelding](http://www.mupload.nl/img/dl67zzwbc60.jpg)
Ik was al een Koga rijder of eigenlijk een Koga Myiata rijder, maar was een tijdje fietsloos.
Nadat mijn Koga Myiata roadracer uit de garage is gestolen heb ik deze van het verzekeringsgeld kunnen kopen.
Wel wat aanpassingen inmiddels.
Easton stuur (stuurpen komt eraan) en Easton zadelpen.
Mooi hoog wielsetje, mio 305 HC computer.
Nu kilometers maken.
![Afbeelding](http://www.mupload.nl/img/dl67zzwbc60.jpg)
-
- Forum-lid
Al iets duidelijk over de beschadigingen, ik heb gelukkig (nog) niets kunnen ontdekken.
Na deze berichten check ik eigenlijk elke keer of ik bijzonderheden kan zien.
De wielen van Koga zien er leuk uit en voelen redelijk aan. Ik heb al wel verhalen van gebroken spaken gehoord.
Wat zijn jullie bevindingen omtrent de fiets en wielen.
Ik heb dit setje nu over en twijfel om ze te verkopen of als slechtweer wielen te houden.
Na deze berichten check ik eigenlijk elke keer of ik bijzonderheden kan zien.
De wielen van Koga zien er leuk uit en voelen redelijk aan. Ik heb al wel verhalen van gebroken spaken gehoord.
Wat zijn jullie bevindingen omtrent de fiets en wielen.
Ik heb dit setje nu over en twijfel om ze te verkopen of als slechtweer wielen te houden.
-
- Forum-lid
Dan zet ik hem er onder
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe de wielen het doen ik heb wel begrepen dat dit de wielen zijn die wel verbeterd zijn maar ze zijn wel gestopt met eigen productie en dat zegt ook wel genoeg
En zal ook de schade die Julie hebben goed in de gaten houden
Ik hoop dat hij voor het weekend klaar ik kan ik maandag lekker rijden
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QRLPQQ3M.jpg)
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe de wielen het doen ik heb wel begrepen dat dit de wielen zijn die wel verbeterd zijn maar ze zijn wel gestopt met eigen productie en dat zegt ook wel genoeg
En zal ook de schade die Julie hebben goed in de gaten houden
Ik hoop dat hij voor het weekend klaar ik kan ik maandag lekker rijden
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QRLPQQ3M.jpg)
-
- Forum-lid
heb slechte ervaring met de wielen van koga voor de tweede keer trekken de spaken uit de velg achter aan de tandwiel kant
Ben niet zwaar 76 kg en fiets niet ermee over de kaseien
Jammer maar geen koga wielen meer
-
- Forum-lid
jister05@gmail.com schreef:heb slechte ervaring met de wielen van koga voor de tweede keer trekken de spaken uit de velg achter aan de tandwiel kant
Maar dat valt toch gewoon onder garantie ?
Als ik weer een beetje geld over heb koop ik er een setje bij maar dat is dan voor het oog
Ik zal me even voorstellen, de naam is Sander, 43 jaar alweer. Sinds vorig jaar regelmatig op de fiets te vinden, sinds een maand heb ik ook een racefiets, een KOGA Kimera Komforza. Fijne fiets waar ik hopelijk veel kilometers mee ga maken. Mijn fiets is van aluminium, ik zal de voorvork (deels carbon?) iig goed in de gaten houden vwb de slijtages die hier getoond worden.
Sinds een week of zes de trotse bezitter van een Kimera prestige. Mijn Kimera road team edition ingeruild na het lezen van de test in Fiets. Wel even aan moeten wennen, maar hij fietst echt geweldig! De Kimera road was echt heel erg stijf en hard, je volede echt alles en na een 150km had ik het altijd wel helemaal gehad. De prestige daarintegen, rijdt echt enorm comfortabel en ik fiets er langere tochten fluitend mee uit. Nooit gedacht dat comfort zo veel zou schelen. Toch is hij ook echt stijf genoeg voor sprintjes en afdalingen!
Hij oogt een stuk ieler dan mijn oude, die echt een 'dikke fiets' was. Mijn meeste fietsmaten hebben niet eens gezien dat ik een andere fiets heb. Afgezien van de 'verborgen' onderrem, valt hij niet echt op.
Waarschijnlijk begint leeftijd een rol te spelen als je een nauwelijks opvallende, comfortabele fiets gaat rijden en er dolgelukkig mee bent!
Hij oogt een stuk ieler dan mijn oude, die echt een 'dikke fiets' was. Mijn meeste fietsmaten hebben niet eens gezien dat ik een andere fiets heb. Afgezien van de 'verborgen' onderrem, valt hij niet echt op.
Waarschijnlijk begint leeftijd een rol te spelen als je een nauwelijks opvallende, comfortabele fiets gaat rijden en er dolgelukkig mee bent!
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)
-
- Forum-lid
Na bijna 5 jaar op een Koga Carbon Team Edition te hebben gereden nu een Kimera Road Premium besteld. Hoop deze volgende week op te halen.
Heel lang zitten twijfelen of ik weer voor een Koga zou gaan. Ik had echter goede ervaringen met de service van Koga (uiteraard ivm prut-wielen van Koga). Verder veel fijne km met de Team Edition gemaakt. Het nieuwe model met direct-mount remmen vind ik erg strak vwb vormgeving. Zonde om een zadeltasje aan te hangen. Gaan we ook niet doen![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Heel lang zitten twijfelen of ik weer voor een Koga zou gaan. Ik had echter goede ervaringen met de service van Koga (uiteraard ivm prut-wielen van Koga). Verder veel fijne km met de Team Edition gemaakt. Het nieuwe model met direct-mount remmen vind ik erg strak vwb vormgeving. Zonde om een zadeltasje aan te hangen. Gaan we ook niet doen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Aan het andere uiterste van het spectrum: dit weekeinde gekocht via MP voor Eur 230...echt nagelnieuwe Granlux (1995)....even stuur omhoog gekanteld voor proefrondje en hij fietst heerlijk!
Natuurlijk weegt ie wel even drie kilo meer dan de nieuwste, en er zitten "maar" 16 versnellingen op...maar hij is veel strakker en toch comfortabeler dan mijn oude JJ TdF - kijk er naar uit om hier vele honderden km's mee te gaan maken.
![Afbeelding](http://farm4.staticflickr.com/3715/14243181036_6a42647d22_z.jpg)
Natuurlijk weegt ie wel even drie kilo meer dan de nieuwste, en er zitten "maar" 16 versnellingen op...maar hij is veel strakker en toch comfortabeler dan mijn oude JJ TdF - kijk er naar uit om hier vele honderden km's mee te gaan maken.
![Afbeelding](http://farm4.staticflickr.com/3715/14243181036_6a42647d22_z.jpg)
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.