Pagina 49 van 1870

Geplaatst: 01 nov 2007 20:44
door jorrit10
Heel veel showroom is er niet in Heerlen hoor. Ze worden alleen via internet verkocht en staan daarom allemaal in dozen op zolder. Peter zal echter niet te beroerd zijn er 1 voor je naar beneden te halen om te bekijken.

Geplaatst: 05 nov 2007 15:59
door christoffel
I.m.o. een hele mooie mix tussen stijfheid en comfort.

Ik ben alleen heel bang dat ik hem niet boven de 6,8 kilo krijg. Als ik alles bij elkaar tel kom ik aan 6,3 kg. Tops. Maar hopen dat ze hem niet wegen... ;)

Geplaatst: 05 nov 2007 23:54
door jorrit10
Hoe ga je je frame dan opbouwen? Ben erg benieuwd!

Geplaatst: 06 nov 2007 00:41
door christoffel
Eh...
Record, Syntace combi, FRM, San Marco, Keo Ti, Mavic ES / Record-Laser-Open Pro-alu nippels, CX / GP 4000 met EVO binnenbanden. Een en ander met Ti boutjes e.d..

Als ik ruim reken kom ik op 6,4 kg. O.K., Da's een ons meer dan ik eerder beweerde ;) , maar ik meen alles mee te hebben geteld. Dus ook de kabels, bidonhouders, stuurlint, balhoofdlagers, e.d..

Als hij klaar is, zal ik zeker plaatjes posten, maar dat kan pas na levering. Het zal dus pas januari worden, op z'n vroegst.

Geplaatst: 06 nov 2007 00:46
door jorrit10
Christoffel schreef:
Als hij klaar is, zal ik zeker plaatjes posten, maar dat kan pas na levering. Het zal dus pas januari worden, op z'n vroegst.


Daar weet ik alles van!! Opbouw klinkt veelbelovend, ik hoop voor je dat je frame snel geleverd wordt! Mooie plaatjes van je fiets mogen hier dan natuurlijk niet ontbreken.

Geplaatst: 06 nov 2007 00:55
door christoffel
Beloofd.
Peter van Canyon Benelux meldde me dat ik, omdat ik een pre-order plaatste, in ieder geval bij de eerste produktie-ronde zit. Maar ik ken de perikelen omtrent levering van een dergelijk frame, en dan nog een nieuw model ook, maar al te goed. Het zal mij dus benieuwen...

Geplaatst: 06 nov 2007 20:29
door maurice
j o r r i t schreef:De overgang balhoofdbuis - voorvork is inderdaad een stuk mooier geworden. Daarentegen vind ik de vergelijking van de onderbuis met een alpenhoorn erg treffend. Tevens vind ik de achterbrug te iel geworden en de 27,2mm zadelpen komt ook ietwat ieltjes over (overigens net als bij Isaac frames).


Ik vond het vorige frame veel mooier. De achtervork als eerder vermeld, vind ik verre van fraai. De schuine onderbuis is inderdaad een alpenhoorn maar de vork daarentegen is een hele verbetering.
Waarom niet het frame gelaten zoals het was en enkel de vork aangepast?!
Dat was naar mijn weten het enige kritiek.
Nee, helaas, het wordt gaan Canyon dit jaar....

Geplaatst: 06 nov 2007 22:49
door jackbrown
maurice schreef:Waarom niet het frame gelaten zoals het was en enkel de vork aangepast?!
Ik vind ook dat, estetisch gezien, de nieuwe achtervork een achteruitgang is. Ik heb me de vraag van Maurice ook gesteld toen ik de nieuwe F10 zag. Canyon heeft de diameter van de zitbuis verkleind omwille van het comfort, zeggen zij, evenals de diameter van de staande achtervork. De diameters van de boven- en schuine buizen zijn bij de voorbuis weer vergroot. Mogelijk hebben zij hier en daar wat gewicht afgeschaft en de stijfheid op z'n minst danig bepaald dat ze uiteindelijk tot betere stiffness-to-weight ratio's uitkomen!?. Voor vele potentiele klanten geen onbelangrijke gegeven voor de recencies in de TOUR van het komende voorjaar!!!
Al met al vind ik de nieuwe F10 frame inclusief voorvork een mooier gezicht dan het oude F10 met dat iel voorvorkje. Maar het mooiste zou denk ik zijn: oude F10 frame met nieuwe F10 voorvork. Weet iemand of deze combinatie wel mogelijk is?

Geplaatst: 06 nov 2007 23:30
door maurice
Ik vrees van niet JB....

Geplaatst: 07 nov 2007 10:11
door mrcoffee
Ook ik heb staan twijfelen over de aanschaf van een Canyon F10. Technisch een mooie fiets maar het nieuwe model..... die achtervork is echt verre van mooi....
Het zal helemaal in orde zijn vwb stijfheid en gewicht maar jongens, het is mij net even iets te Duits. De prijs voor een dergelijk frame is natuurlijk peanuts maar het oog wil ook wat.

Voor mij ook idd geen Cayon voor 2008.
Tip: de ingenieurs bij canyon kunnen prima rekenen maar misschien moeten ze eens een Italiaanse vormgever in dienst nemen ;)

Geplaatst: 07 nov 2007 10:55
door jackbrown
Ik denk dat Canyon heel sterk de nadruk legt op "form follows function". Als het doel van de fiets is om je zo snel mogelijk van A naar B te brengen zijn ze bereid daar consessies te doen op het gebied van esthetiek. Voor sommige van ons is dat een beetje jammer. Wel is het in mijn geval weer zo dat ik niet zo snel mogelijk van A naar B moet met mijn fiets. Dan zal het zo zijn dat de F10 niet voor mij bedoeld is.....

Kleuren 2008 modellen

Geplaatst: 07 nov 2007 13:25
door keesdejong
heeft iemand al informatie over de kleuren v/d 2008 modellen (CF)?
Canyon doet daar erg geheimzinnig over.
Helaas klein ongeluk gehad en heb een nieuw frame nodig.
Alleen is CF-64 blauw niet meer leverbaar en die vond ik juist zo mooi!
Ik wil best wachten op het nieuwe model, maar als die niet in blauw leverbaar wordt (kan wel februari/maart worden) neem ik net zo lief een zwarte model 2007.
Was wel even wennen maar vind het nieuwe model nu wel mooi.