Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

noppie
Forum-lid

noppie 01 jun 2008 21:34

[quote="Blik"]Hallo,

Ik ben Tjerk, 23 jaar jong en nog student (Universiteit Wageningen). Woonachtig te Utrecht Ben bezig met afstuderen. Heb begin mei een racefiets gekocht om te beginnen met fietsen. Bevalt tot nu toe erg goed. Een foto van mijn fiets staat in het Moser topic (genaamd: Moser site).

Het uiteindelijke doel is om (naast mijn bierbuik weg te fietsen) ook af en toe eens een mooie route in bergachtige streken te fietsen. Maar eerst naar eebs wat kilometers maken in de mooie omgeving Utrecht.

Groeten[/quote]

Daar sta ik van te kijken hoor! 23 jaar en dan al een bierbuik!? Nou jongen dan staat je nog wat te wachten want vanaf het 30ste levensjaar wordt dat alleen maar erger.
kiekeboe

rezne
Forum-lid

rezne 01 jun 2008 22:17

Ah, een ervaringsdeskundige? ;)
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

blik
Forum-lid

blik 01 jun 2008 22:20

[/quote]

Daar sta ik van te kijken hoor! 23 jaar en dan al een bierbuik!? Nou jongen dan staat je nog wat te wachten want vanaf het 30ste levensjaar wordt dat alleen maar erger.
[/quote]

Nou, als je vanaf je 15de zeker 2keer per week in de kroeg staat kan er een aardige bierbuik ontstaan.

timnagtegaal
Forum-lid

timnagtegaal 03 jun 2008 17:22

Hallo allemaal,

Ik ben al weer eventjes lid van het forum, maar niemand weet nog wie ik precies ben. Dus ik dacht; laat ik me nog maar even voorstellen!

Op dit moment ben ik 22 (over een maand 23) en woon in Harderwijk. Ik studeer aan de Hogeschool utrecht, ruimtelijke ordening en planologie. Door mijn opa ben ik aangestoken door het fietsvirus. Toen ik 7 was, fietste ik voor het eerst van Harderwijk naar Amersfoort (30 km.) en dat gewoon op een doorsnee kinderfiets. Sindsdien ben ik steeds vaker gaan fietsen, in de zomer vaak met mn opa. Ik was 15 toen ik mijn eerste sportfiets kocht. Het was een Gazelle Playa (een soort kruising tussen racefiets en moutainbike). In 2006 heb ik een racefiets gekocht. Een blauwe Giant OCR. Nog niet zo lang geleden kwam ik erachter dat ik op een veel te kleine fiets rondfietste. De fietsenmaker had mij destijds gewoon een klein frame aangesmeerd. Het was een showroommodel, dus hij moest er blijkbaar vanaf.

1,5 maand geleden besloot ik een zelf samengestelde fiets bij Rose te bestellen. Ik werd goed geinformeerd over allerlei zaken en ze bepaalde de juiste maten voor mij. Een week later kon ik de fiets ophalen. Tot op heden heb ik totaal geen spijt gehad van mijn Red Bull. Hij fietst als een zonnetje. Dit jaar tot nu toe alweer bijna 1000 km. gefietst.

Van de zomer ga ik met een fietsmaat de alpen in. Col de la Madeleine, Col du Galibier/Telegraphe, Alpe dHuez, Mont Ventoux en de Col de Bonette beklimmen!

Groetjes
Tim
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 03 jun 2008 18:53

[quote="timnagtegaal"]Tot op heden heb ik totaal geen spijt gehad van mijn Red Bull. Hij fietst als een zonnetje [/quote]

Hi Tim,

Misschien een overbodige vraag, maar heb je je vork al gechecked? Zeker met een paar Alpen in het verschiet ....
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

timnagtegaal
Forum-lid

timnagtegaal 04 jun 2008 10:48

[quote="Watikjebrom"][quote="timnagtegaal"]Tot op heden heb ik totaal geen spijt gehad van mijn Red Bull. Hij fietst als een zonnetje [/quote]

Hi Tim,

Misschien een overbodige vraag, maar heb je je vork al gechecked? Zeker met een paar Alpen in het verschiet ....
[/quote]

Hee Watikjebrom.

Ik las het verhaal inderdaad op het forum van de voorvorken. Ik heb geen mail gehad van Rose, ik heb die van mij 24 april besteld dus misschien zit ik er net naast. A.s. vrijdag heb ik een 1e servicebeurt dus vraag er dan wel even na. Maar bedankt voor je opmerking

Groeten Tim
Red Bull Pro SL 3000 Custommade Black Edition

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 04 jun 2008 13:54

Vork loshalen is erg eenvoudig. Je zou het kunnen checken voordat je naar Dld rijdt, kom je niet voor verrassingen te staan (lees verhaal RB die gelijk zijn fiets kon achterlaten)
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

stavros
Forum-lid

stavros 05 jun 2008 11:16

Hallo allemaal,

ik ben Rinus, 27 jaar en wil beginnen met fietsen, heb al een aantal jaren een fiets in de berging staan en heb op jongere leeftijd wat kilometers ermee gemaakt.
De fiets is een oude (met respect) koga. Mijn vader heeft hem ooit gekocht voor 1500 gulden en dat was zover ik weet nog voor mijn geboorte (1981 voor de langzame rekenaars)
Ik ben sinds deze winter verhuist van Purmerend (nabij amsterdam) naar Veenendaal !
Nu ik in dit (voor mij) mooiere landschap vertoef en alles groen wordt gaat het toch kriebelen, ook omdat er wat leuke heuveltjes in de omgeving liggen die ik voorheen niet had.
Ik ben overigens 90-95 kilo en 1.90m.
Het forum heb ik uitgebreid bekeken vooral over de topics "nieuwe fiets" enz. Veel goede tips, maar een beperkt budget houdt mij toch af van een nieuwe aankoop voorlopig.
Ik weet dat er een axa valleirenners in Veenendaal zit en vroeg mij stiekum ook een beetje af of die hier ook op het forum te vinden zijn (pm me als je wilt)

Mijn doel is simpel: eerst trainen en dan misschien volgend jaar, als alles een beetje goed gaat, meedoen aan een paar tourtjes.

Mvg,

Stavros aka Rinus
Greetz

soffatti
Forum-lid

soffatti 06 jun 2008 16:25

[quote="Stavros"]Ik weet dat er een axa valleirenners in Veenendaal zit en vroeg mij stiekum ook een beetje af of die hier ook op het forum te vinden zijn (pm me als je wilt)[/quote]

Welkom hier op het forum.

Ik rij zelf niet bij de valleirenners maar weet wel dat ze een toerafdeling hebben waar je prima bij kunt gaan fietsen. kijk voor meer info op ttp://www.axa-valleirenners.nl en/of bel even de coördinator van de toerafdeling.

reneslc
Forum-lid

reneslc 06 jun 2008 18:55

Ik ben Rene ben 29 jaar en heb mijn pas aangemeld op dit forum.
Rijdt sinds zaterdag op een Cervelo Solist Carbon
Ook heb ik nog mijn Trek 1500 en een Cube reaction Pro 2008(rood/wit)
Zal in bepaalde topic fotos plaatsen
Km stand tot nu toe is rond de 2000 km dus dat val mee

gr Rene
Cervelo Slc
Trek 1500
Cube Reaction rood/wit

stavros
Forum-lid

stavros 06 jun 2008 19:40

[quote="Soffatti"][quote="Stavros"]Ik weet dat er een axa valleirenners in Veenendaal zit en vroeg mij stiekum ook een beetje af of die hier ook op het forum te vinden zijn (pm me als je wilt)[/quote]

Welkom hier op het forum.

Ik rij zelf niet bij de valleirenners maar weet wel dat ze een toerafdeling hebben waar je prima bij kunt gaan fietsen. kijk voor meer info op ttp://www.axa-valleirenners.nl en/of bel even de coördinator van de toerafdeling.[/quote]

Dank voor de reactie, had hun site al gevonden inderdaad en heb ze gisteravond nog even een mailtje gestuurd, binnenkort maar eens verder contact opnemen, voorlopig ga ik vanavond de laatste hand leggen aan mijn ouwe trouwe (fiets) en dan morgen even een rondje maken met de familie door de omgeving :)
Greetz

camparacer
Forum-lid

camparacer 08 jun 2008 16:14

Beste mede-forummers,

Na een tijdje alleen meelezen op dit forum zal ik me toch maar eens voorstellen:

Ik ben Niels, 25 jaar, Campa fan ;) en redelijk fanatieke fietser.
Rond m'n 18e begonnen wat serieuzer te gaan wielrennen en tijdens m'n studententijd altijd wedstrijden gereden (amateurs A). Werk in de accountancy en studeer nog part-time door voor registeraccountant, dus eigenlijk weinig tijd om te fietsen, maar ik probeer het nog zoveel mogelijk te doen en ben sinds kort weer begonnen met interclubwedstrijden en tijdritjes rijden. Volgend jaar wellicht weer een licentie...

Materiaal:
- Ridley Phaeton alu + carbon voor- en achtervork, volledig Chorus Carbon, Campa Zonda wielen
- No-name (Kynesis) trainingsfiets, Campa Centaur
- No-name aero tijdritframe met 105/Tiagra, Mavic Cosmic, Syntace stuurtje

- Cube Elite HPC carbon ATB, Reba SL, XT, Formula Oro K18 disc
- Stevens 752 Comp, Rock Shox Judy XC, XT/LX (gaat in de verkoop)

Picje van m'n Ridley, toen nog zonder carbon cranks:
http://members.lycos.nl/energy82/pics/GoT/phaeton_1.jpg

Plaats reactie