Pagina 49 van 312

Geplaatst: 23 aug 2007 21:09
door bazz
raydox schreef:ik doe hem weg omdat ik volgend seizoen op een andere fiets zal rijden dit was mijn ploeg fiets. ik doe hem welliswaar met spijt in mijn hart weg wanthet is een super fietsje

als iemand intresse heeft hoor ik het wel

mvg


Je mag mij altijd iets laten weten over de frame maat, want indien deze niet geschikt is voor mij dan moeten we het ook niet meer over de prijs hebben .

Geplaatst: 24 aug 2007 14:12
door raydox
het is maat 57 dus colnago maat 59 bazz

Geplaatst: 24 aug 2007 14:18
door daniel1975
raydox schreef:het is maat 57 dus colnago maat 59 bazz


HUH??? 57=57 en 59=59 toch?

Geplaatst: 24 aug 2007 19:09
door raydox
nee bij colnago werken ze altijd de traditionele maat + 2

dus 57 word bij colnago 59

al je bij colnago geometrie kijkt is het een 59

Geplaatst: 24 aug 2007 21:40
door bazz
bazz schreef:
raydox schreef:ik doe hem weg omdat ik volgend seizoen op een andere fiets zal rijden dit was mijn ploeg fiets. ik doe hem welliswaar met spijt in mijn hart weg wanthet is een super fietsje

als iemand intresse heeft hoor ik het wel

mvg


Je mag mij altijd iets laten weten over de frame maat, want indien deze niet geschikt is voor mij dan moeten we het ook niet meer over de prijs hebben .



Te groot voor mij, heb een 54 c -c nodig.

Geplaatst: 24 aug 2007 21:45
door colnagofreak
raydox schreef:nee bij colnago werken ze altijd de traditionele maat + 2

dus 57 word bij colnago 59

al je bij colnago geometrie kijkt is het een 59


Wat je waarschijnlijk bedoeld is de manier van meten, colnago geeft de fietsmaten centertop gemeten op! Een 59(C-T) is dus een 57 (C-C) center-center gemeten.
Een 57 blijft dus een 57, alleen de manier hoe je meet is verschillend, wat vooral belangrijk is of de lengte van de bovenbuis bij je lengte past!!!

http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... RAND.ID=10

Geplaatst: 29 aug 2007 02:57
door debvb
danoontje schreef:Zijn er al ervaringsdeskundigen aangaande de nieuwe clx??

En hoe zijn de meningen van de old-school Colnago fans?

Mij lijkt het een mooi frame, al komt het dan uit Taiwan...of zijn er details die ik over het hoofd zie?

Graag jullie mening!

Mvg Roger


Ik ben sinds juni j.l in bezit van een CLX.-frame en superenthousiast over dit buiten(land)beentje van Colnago, waarmee ik tot heden ong. 2000 km heb gereden. Ik zag onlangs dat hij het volgend jaar weer in het Colnago-gamma zit. Wat ik uit reacties begrijp, wordt hij door de old-school Colnago fans verstoten, want een echte Colnago komt uit Italië !!?? Maar ik zou me daar maar niets van aantrekken, want dit frame komt (waarschijnlijk) uit een fabriek waar ze de meeste ervaring op carbon-gebied hebben. Bovendien oogt hij heel apart, zolang het frame een kleine maat heeft. In grotere maten vind ik een klassiek frame mooier (maar over smaak valt niet te twisten en ik sta dus ook niet op commentaar op dat gebied te wachten).

Ik heb nog geen echte tests gezien, wel enkele referenties en die zijn positief, zie bijvoorbeeld:
http://www.ileach.co.uk/post/2005/colna ... index.html

Toch ben ook ik benieuwd naar een test van dit frame. Waarom? Vorig jaar stond ik op het punt om een Cristallo te kopen, maar n.a.v. een test in Fiets heb ik daarvan afgezien.

Dit jaar ben ik gevallen voor de CLX, zwarte uitvoering (afgemonteerd met Campa Chorus en Eurus van mijn vorige fiets). Het frame voelt heel speels aan en is zeer wendbaar. Wowww: het rijdt voortreffelijk en het stuurt lekker strak, in één woord geweldig. Elke pedaalslag is raak. Ik fiets inmiddels meer dan 30 jaar en ik heb nog nooit zo'n wendbaar, speels en heerlijk frame "onder mijn kont" gehad, gewoon fantastisch. Deze fiets heeft Schnitt ! Hiervoor had ik een Colnago Dream B-stay, waarover ik qua stijfheid en comfort niets te klagen had, maar de CLX is echt een klasse beter.

Wel opletten bij de maatvoering van het frame. Ik heb altijd een traditioneel frame gehad van 56 cm (c-t), zat altijd perfect. 55 cm was te laag, 57 te hoog. Volgens Colnago en mijn racespecialist moest ik als equivalent een CLX-frame hebben van 52 cm. Toen ik de fiets kreeg had ik bij het vastpakken van de fiets direct de indruk dat de fiets te hoog was. Het blijkt dat er bij Colnago-CLX 2 cm verschil zit in de maat die men aangeeft en de hoogte hart trapas-bovenkant zitbuis (c-t). Ik had dus een 52 cm frame met een hoogte van 54 cm. Ik merkte dat die maat voor een slooping frame voor mij echt te hoog was. De fiets voelde log aan en je zag het ook doordat bij ideale zitpositie de zadelpen maar weinig hoger boven de zitbuis uitstak dan bij een traditioneel frame (door ervaring voel ik mijn zitpositie tot op een mm nauwkeurigheid aan).
Gelukkig heb ik van Colnago een nieuw frame gekregen van 50 cm, d.w.z. hoogte hart-trapas bovenkant-zitbuis is 52 cm. En dat IS mijn maat, ik kan je verzekeren dat is een verschil van dag en nacht t.o.v. 52 cm. En dit is ook het frame waarover ik zo enthousiast ben. (N.B.: ik heb de spacer inmiddels iets verlaagd t.o.v. de foto).
Het is een perfect racekarretje, maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen bereid is de vereiste pecunia op tafel te leggen.

Met vriendelijke groeten

De BvB

[img=http://img406.imageshack.us/img406/7670 ... clxxn8.jpg]

Geplaatst: 29 aug 2007 11:31
door raydox
@ de bvb
you clx frame wordt gemaakt in de fabrieken van giant dus is het van goede kwaliteit
1nadeel vond ik van colnago dat het frame dit jaar laat op de markt kwam , anders hadden we met dit frame gekoerst ipv de dreams.
mooie fiets een juweeltje

Geplaatst: 29 aug 2007 23:06
door colnagofreak
Het blijkt dat er bij Colnago-CLX 2 cm verschil zit in de maat die men aangeeft en de hoogte hart trapas-bovenkant zitbuis (c-t). Ik had dus een 52 cm frame met een hoogte van 54 cm. Ik merkte dat die maat voor een slooping frame voor mij echt te hoog was. De fiets voelde log aan en je zag het ook doordat bij ideale zitpositie de zadelpen maar weinig hoger boven de zitbuis uitstak dan bij een traditioneel frame (door ervaring voel ik mijn zitpositie tot op een mm nauwkeurigheid aan).

Verhaal klopt precies met wat de geometrie-tabel aangeeft.

http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... RAND.ID=10

Hier noemen ze het effectieve zitbuislengte en die valt dus 2 cm hoger uit dan de maat!!

Geplaatst: 30 aug 2007 03:06
door debvb
[Verhaal klopt precies met wat de geometrie-tabel aangeeft.

http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... RAND.ID=10

Hier noemen ze het effectieve zitbuislengte en die valt dus 2 cm hoger uit dan de maat!![/quote]
-------------------

Toch vind ik dat dit dus tot verwarring kan leiden en daarom is het ook dat ik voor de geïnteresseerde lezer de attendering plaats, zeker als je overgaat van klassiek naar slooping. Je moet immers weten dat Colnago bij haar maatvoering werkt met de c-c maat (er zat een sticker 50 op mijn frame en dat is de c-c-maat). Die maat staat in de geometrie-tabel in de tweede kolom, terwijl je de maatvoering eigenlijk in de eerste kolom zou mogen verwachten.
Als ik het over de fietsmaat heb, heb ik het mijn hele leven al over de c-t maat.

De BvB

Geplaatst: 30 aug 2007 21:29
door colnagofreak
Vreemd, Colnago werkt zelf altijd met CT maten.
Wat je zelf al zegt die maat staat in de eerste kolom, meestal benoemd als P.
Dit is dus maat waarop je de fiets bestelt, zaak is dus dat je FM goed vermeld C-T.

Geplaatst: 03 sep 2007 19:47
door st3ph8n
Afbeelding

Na lang, eindeloos lang wachten mijn nieuwe fiets.