Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 01 jul 2014 10:53

Gerboon schreef:Waarom neig je naar 38mm? Beetje vreemde conclusie. Wellicht bedoel je dat je rond die hoogte wat zoekt?
Omdat ik overal lees dat mensen met 50mm wielen ook nog een lage (alu) wielset ernaast houden. Ik wil 1 wielset kopen voor allroudn gebruik, vandaar dat ik dacht 38mm. ;)
die 25mm valt het mooiste op een 23mm, maar vooral de inwendige velgbreedte is van belang omdat deze de pasvorm bepaald. Verder moet jou fiets natuurlijk wel ruimte hebben voor die breedte.
Oke, ik ga zoeken naar de inwendige velgbreedte. Ik heb een Red Bull Pro SL 3000.

Bij de 20,5mm rim wide staat het er niet bij. Bij de 23mm rim wide staat dit plaatje:

Afbeelding

16,1mm dus.
Wil je een allround setje koop dan iets met een alu remrand. Heb je in de regen een boel plezier van.
En er zit nog wel aanzienlijkverschil in een fulcrum wiel of in een chineesje.
Dus eigenlijk raad je de Zonda's aan?
Orlok schreef:
lupo schreef:Ik zie hier veel verschillende breedte maten langskomen. 20,5mm en 23mm. Zelf wil ik er eigenlijk GP4000s II 25mm banden opleggen. Welke breedte maat moet ik dan hebben?
Hier wordt uitleg gegeven over breedte velg in verhouding tot welke breedte van de band kan worden gebruikt. Mocht je tubeless willen gaan rijden (bijv. Schwalbe One) dan adviseer ik toch een 23mm velg omdat er dan wat meer ruimte overblijft voor montage van het ventiel in relatie tot de beschikbare ruimte voor de bandranden. Verder zijn alle drie de wielsets m.i. geschikt voor allround gebruik. Zelf heb ik ook 38mm clinchers en van Carbonspeedcycling, deze bevallen mij goed, met de juiste remblokjes (bijv. Reynolds Cryo) heb je ook in de regen nog voldoende remkracht, welliswaar minder dan met een alu-remrand. ;)
Tubeless rijden ga ik niet doen. ;)

Nog maar eens goed over nadenken of het de Zonda's worden of de 38mm china wielen. Beiden voor de prijs van 300 euro.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6118
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 01 jul 2014 10:59

Hou rekening mee dat bij de chinees er nog inklaringskosten bij komen.

En voor wat betreft "de Zonda's of de 38mm china wielen". De keuze is een appeltje of een peertje. :mrgreen:

Geen tubeless-fan? Je weet niet wat je mist. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

EdRaket3
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2014 23:03
Locatie: Heemstede

EdRaket3 15 jul 2014 17:21

Allen, ik heb veel gelezen on dit topic, maar toch enkele vraagjes (ben geen expert)
1. Wie is precies Zoran waar steeds over wordt gesproken?
2. Is er ervaring met Tokyowheel.com? Ik vind dit mooie wielen, zie veel goede buitenlandse reviews en het issue van eventuele douaneposten wordt ondervangen.
3. Ik wil graag hoge velgen, maar wil niet van de fiets waaien. Vroeger zag je nog weleens mensen die achter 80 mm namen, en dan voor een lagere velg ( of de Zipp 606). Ik zie hier niemand die dat doet. Waarom eigenlijk niet?
Dank voor jullie reacties,
Ed

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6118
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 jul 2014 19:18

Heb even op hun website gekeken, ziet er 'goed' uit. Alleen de prijzen zijn voor "Chinezen" begrippen fors, maar ja dit zijn Japanners en die kosten wat meer. Met die prijzen kan je inderdaad geen transportkosten rekenen en kan je zelfs de inklaringskosten voor je rekening nemen. Heb zelf gekozen voor 38mm Carbonspeed van Helin Liu.

Het van de fiets waaien valt wel mee, achteraf had ik ook wel voor een 50mm kunnen kiezen.

Wat Zoran betreft vind je hier alle informatie. ;)

EdRaket3
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2014 23:03
Locatie: Heemstede

EdRaket3 16 jul 2014 07:10

Bedankt Orlok!

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 21 jul 2014 10:20

Volgens de site van continental past een 23mm band op max een 15C velg. Bij Farsport is de binnenmaat van de 23mm velg 16mm. Geen idee of dit dan een 15C is. Past hier dus nog een 23mm band op?

Iemand van 80kg of meer ervaringen met afdalen met 50mm velgen van Farsport en hittevorming?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6118
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 jul 2014 10:29

jawie schreef:Volgens de site van continental past een 23mm band op max een 15C velg. Bij Farsport is de binnenmaat van de 23mm velg 16mm. Geen idee of dit dan een 15C is. Past hier dus nog een 23mm band op?

Iemand van 80kg of meer ervaringen met afdalen met 50mm velgen van Farsport en hittevorming?
De breedte van de velg is te bepalen door met een schuifmaat de binnenste afstand van de twee velgranden te meten. In jouw geval is dat dus een 16C.
Hier wordt uitleg gegeven over breedte velg in verhouding tot welke breedte van de band kan worden gebruikt. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 21 jul 2014 10:41

Orlok schreef:
jawie schreef:Volgens de site van continental past een 23mm band op max een 15C velg. Bij Farsport is de binnenmaat van de 23mm velg 16mm. Geen idee of dit dan een 15C is. Past hier dus nog een 23mm band op?

Iemand van 80kg of meer ervaringen met afdalen met 50mm velgen van Farsport en hittevorming?
De breedte van de velg is te bepalen door met een schuifmaat de binnenste afstand van de twee velgranden te meten. In jouw geval is dat dus een 16C.
Hier wordt uitleg gegeven over breedte velg in verhouding tot welke breedte van de band kan worden gebruikt. ;)

beetje lastig meten als je ze nog moet bestellen ;)
Via die link van Continental had ik al gevonden dat 15C de max is voor een 23mm band. Dus 15C is gelijk aan 15mm binnenbreedte van de velg. Dat zou betekenen dat een 23mm band niet past op een 23mm velg van Farsport.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16465
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jul 2014 10:56

jawie schreef:.............;;

Iemand van 80kg of meer ervaringen met afdalen met 50mm velgen van Farsport en hittevorming?
Carbon remrand - 50 mm velg - bandjes - afdalen

Afhankelijk van je stuurmanskunst kan dit een erg gevaarlijke combinatie zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 21 jul 2014 11:12

Lcsmet schreef:
jawie schreef:.............;;

Iemand van 80kg of meer ervaringen met afdalen met 50mm velgen van Farsport en hittevorming?
Carbon remrand - 50 mm velg - bandjes - afdalen

Afhankelijk van je stuurmanskunst kan dit een erg gevaarlijke combinatie zijn.
bedoel je vanwege de windgevoeligheid? Dat snap ik.

Maar waar ik vooral naar benieuwd ben is of de wielen gevoelig zijn voor hittevorming bij veel remmen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 jul 2014 11:17

Het is juist dat.

Ik zou ook niet met carbon velgen en velgremmen van een berg willen komen, juist omwille van de hitte en de kans dat de velg delamineerd of de band ontploft.

Als dure velgen van Mavic dit al hebben, ga je zeker problemen hebben met Chinese velgen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16465
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jul 2014 11:21

jawie schreef:
Lcsmet schreef:
jawie schreef:.............;;

Iemand van 80kg of meer ervaringen met afdalen met 50mm velgen van Farsport en hittevorming?
Carbon remrand - 50 mm velg - bandjes - afdalen

Afhankelijk van je stuurmanskunst kan dit een erg gevaarlijke combinatie zijn.
bedoel je vanwege de windgevoeligheid? Dat snap ik.

Maar waar ik vooral naar benieuwd ben is of de wielen gevoelig zijn voor hittevorming bij veel remmen.
In ELK topic over wielen met een carbon remrand wordt er verwittigd voor het "heet" worden van de remrand/velg.

Je niet spiegelen aan de profs.
Die remmen minder of niet om de simpele reden dat die met zijn allen ongeveer dezelfde snelheid rijden en hun fiets iets beter beheersen dan de meeste (of allen) hier op het forum.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie