Omdat ik overal lees dat mensen met 50mm wielen ook nog een lage (alu) wielset ernaast houden. Ik wil 1 wielset kopen voor allroudn gebruik, vandaar dat ik dacht 38mm.Gerboon schreef:Waarom neig je naar 38mm? Beetje vreemde conclusie. Wellicht bedoel je dat je rond die hoogte wat zoekt?
Oke, ik ga zoeken naar de inwendige velgbreedte. Ik heb een Red Bull Pro SL 3000.die 25mm valt het mooiste op een 23mm, maar vooral de inwendige velgbreedte is van belang omdat deze de pasvorm bepaald. Verder moet jou fiets natuurlijk wel ruimte hebben voor die breedte.
Bij de 20,5mm rim wide staat het er niet bij. Bij de 23mm rim wide staat dit plaatje:
16,1mm dus.
Dus eigenlijk raad je de Zonda's aan?Wil je een allround setje koop dan iets met een alu remrand. Heb je in de regen een boel plezier van.
En er zit nog wel aanzienlijkverschil in een fulcrum wiel of in een chineesje.
Tubeless rijden ga ik niet doen.Orlok schreef:Hier wordt uitleg gegeven over breedte velg in verhouding tot welke breedte van de band kan worden gebruikt. Mocht je tubeless willen gaan rijden (bijv. Schwalbe One) dan adviseer ik toch een 23mm velg omdat er dan wat meer ruimte overblijft voor montage van het ventiel in relatie tot de beschikbare ruimte voor de bandranden. Verder zijn alle drie de wielsets m.i. geschikt voor allround gebruik. Zelf heb ik ook 38mm clinchers en van Carbonspeedcycling, deze bevallen mij goed, met de juiste remblokjes (bijv. Reynolds Cryo) heb je ook in de regen nog voldoende remkracht, welliswaar minder dan met een alu-remrand.lupo schreef:Ik zie hier veel verschillende breedte maten langskomen. 20,5mm en 23mm. Zelf wil ik er eigenlijk GP4000s II 25mm banden opleggen. Welke breedte maat moet ik dan hebben?
Nog maar eens goed over nadenken of het de Zonda's worden of de 38mm china wielen. Beiden voor de prijs van 300 euro.