Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 13 feb 2016 18:54

Orlok schreef:
rob74 schreef:Ik zag vandaag de hond-bike. Geen elektromotor maar een heuse bokser die de 'fietser' voorttrok.

What's next?
Belachelijk, dierenmishandeling.!! :dislike:
Vriend van me reed jarenlang zo rond met z'n Dobermann. Die hond vond t prachtig! Genoot met volle teugen. Gevaarzetting is een ander verhaal trouwens... (2 gebroken ellebogen omdat z'n voorwiel opeens niet verder wilde maar de rest van de massa wel...).


Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2016 15:22

Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 feb 2016 15:32

Omdat ze 45km/u kunnen misschien?
Uiteraard moet je daar wel zelf wat voor doen. Maar dat is voor de snelheid van weinig belang. en voor de gevaarzetting wellicht nog wel ernstiger omdat er na verloop van tijd vermoeidheid bij komt kijken - iets wat op een normale brommer maar marginaal is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 22 feb 2016 15:55

Toch nog verstandige mensen in Den Haag. Dit is de enige juiste beslissing.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2016 16:11

Lekker.... met een bromfietshelm op de e-bike. Kun je je warmte goed kwijt ook....NOT!
Voor de forenzen die dit als alternatief voor de auto willen gebruiken is dit de doodsteek IMHO. Met een w-w afstand van 32km zou dit voor mij een serieuze optie zijn (als ik niet gebonden zou zijn aan mijn auto ivm afspraken etc), maar met deze regels totaal niet meer interessant.

Mensen moeten zelf eens nadenken en gewoon veilig deelnemen aan het verkeer ipv elke idioot tegen zichzelf te beschermen middels regels, regels, regels....
Less is bore

baron062
Forum-lid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 22 feb 2016 18:38

daniel1975 schreef:Lekker.... met een bromfietshelm op de e-bike. Kun je je warmte goed kwijt ook....NOT!
Voor de forenzen die dit als alternatief voor de auto willen gebruiken is dit de doodsteek IMHO. Met een w-w afstand van 32km zou dit voor mij een serieuze optie zijn (als ik niet gebonden zou zijn aan mijn auto ivm afspraken etc), maar met deze regels totaal niet meer interessant.

Mensen moeten zelf eens nadenken en gewoon veilig deelnemen aan het verkeer ipv elke idioot tegen zichzelf te beschermen middels regels, regels, regels....
Ff scherp blijven. Een pagina geleden meldde ik de ontwikkeling van een speciale norm voor helmen voor speed pedelecs. Houd dus in dat er een speciale helm voor kan komen.

http://www.bike-eu.com/laws-regulations ... s-10125340

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 23 feb 2016 08:26

daniel1975 schreef:

Mensen moeten zelf eens nadenken en gewoon veilig deelnemen aan het verkeer

Dit is nu net de kern waar het om draait. Zolang dit niet gebeurd zullen er van overheidswege maatregelen genomen moeten worden.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 23 feb 2016 08:51

baron062 schreef:
daniel1975 schreef:Lekker.... met een bromfietshelm op de e-bike. Kun je je warmte goed kwijt ook....NOT!
Voor de forenzen die dit als alternatief voor de auto willen gebruiken is dit de doodsteek IMHO. Met een w-w afstand van 32km zou dit voor mij een serieuze optie zijn (als ik niet gebonden zou zijn aan mijn auto ivm afspraken etc), maar met deze regels totaal niet meer interessant.

Mensen moeten zelf eens nadenken en gewoon veilig deelnemen aan het verkeer ipv elke idioot tegen zichzelf te beschermen middels regels, regels, regels....
Ff scherp blijven. Een pagina geleden meldde ik de ontwikkeling van een speciale norm voor helmen voor speed pedelecs. Houd dus in dat er een speciale helm voor kan komen.

http://www.bike-eu.com/laws-regulations ... s-10125340
Er komt een aangepaste fiets helm. Zoiets als de Abus Pedelec

Afbeelding

Alleen moet de helm aan de bovenkant "dicht" gemaakt worden door een soort nylon gaas oid. zodat er niks in kan vallen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 feb 2016 09:09

Tot die tijd pak je toch een jet helm.
Die zijn van voren en bij de kin in ieder geval open. Ik snap best dat, omdat ze bovenop dicht zijn en ook nog eens met goede bescherming, ze vrij dik gevoerd zijn.., dit niet ideaal is om mee te fietsen. Maar als het doel, zoals hierboven gesteld, is om woon-werk te doen met dit type fiets.., dan lijkt me een 5% minder hoge inspanning, een 2 minuten langere reistijd, niet bezwaarlijk. Komen die speciale Pedelec helmen, heb je een prima alternatief, wat je op een racefiets ook zou kunnen dragen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2016 11:07

Wat is er mis met een gewone goede wielerhelm?

Het is kip en ei: zolang de overheid lekker blijft betuttelen hoeven mensen niet na te denken. Ik ben beetje (veel) klaar met al die betuttelregeltjes.
Want tegen iets serieus als wietgebruik maken ze geen vuist en wordt alles gedoogd.
Less is bore

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 23 feb 2016 11:39

Je zal altijd voor en tegen standers hebben. Dit is de gulden middenweg. Hier kunnen de meeste forenzen mee leven. Wij als fabrikant ook.

Plaats reactie