Tubeless
Ik hoop voor je dat je die tape, die hetzelfde is als yellowtape, op de juiste breedte kan kopen, mij is het vooralsnog niet gelukt, wel in 25mm breedte op een rol van 66mtr. voor €11,37 incl. verzendkosten, zie o.a. mijn bericht hierover binnen dit topic.FranX78 schreef:@RaceFietserke,
Laat aub even weten hoe de banden bevallen. Ik wilde een tijdje geleden ook voor 25mm gaan, maar twijfel nu toch tussen 23 en 25.
Mocht je nog tape zoeken om je velg luchtdicht te maken: Tesa 4289 schijnt exact hetzelfde te zijn dan de bekende yellowtape, maar dan een stuk goedkoper.
Let er wel even op dat je de juiste breedte kiest.
En de bandenlichter is een goed idee. Al zou 2 welicht handiger zijn.
Ik heb deze gebruikt (gekocht voor 6 euro):
http://www.superspark.nl/nl/var/wielen/ ... age-beugel
Superhandig!! Doordat je de binnenkant eruit kunt halen, heb je eigenlijk 2 lichters.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
nu je het zegt: die is inderdaad in 19, 25 of 50mm leverbaar.
Zou 19mm niet voldoen? Aangezien je 2 lagen moet leggen is het misschien een optie op elke laag aan een andere kant van de velg uit te lijnen. Over de spaakgaten zit dan evengoed dubbele tape.
Het is echt heel veel goedkoper. Maar ja... Je moet het natuurlijk wel fatsoenlijk luchtdicht krijgen, anders heb je nog niks aan die goedkope tape.
Zou 19mm niet voldoen? Aangezien je 2 lagen moet leggen is het misschien een optie op elke laag aan een andere kant van de velg uit te lijnen. Over de spaakgaten zit dan evengoed dubbele tape.
Het is echt heel veel goedkoper. Maar ja... Je moet het natuurlijk wel fatsoenlijk luchtdicht krijgen, anders heb je nog niks aan die goedkope tape.
-
- Forum-lid HC
Jawel dat moet gaan. 19mm is genoeg voor een notubesvelg iig, veel mtb,ers gebruiken de 25mm.
Waar kan je die rollen per stuk kopen?
een 19mm zou ik wel willen hebben en een 21mm ook. Hoe heb je die gesneden Orlok?
er zullen wel meer tapesoorten prima werken, zat die het met isolatietape doen, al zou ik dat op de racer sterk afraden.
een 19mm zou ik wel willen hebben en een 21mm ook. Hoe heb je die gesneden Orlok?
er zullen wel meer tapesoorten prima werken, zat die het met isolatietape doen, al zou ik dat op de racer sterk afraden.
-
- Forum-lid
@FranX78
Ik hou jou (en jullie) op de hoogte via hier
Bedankt voor de tips! Ga eerst eens zien hoe het mij zo lukt
@JoostG
Ik had een mail gestuurd naar superstarcomponents ivm de lengte van hun tubeless xl ventielen, nog niets terug gehad. Weet jij dat toevallig?
Als deze in m'n 60mm wiel passen koop ik ze, samen met de tape en een rode garmin mount (als ik dan toch wat bestel daar :p)
Moet ook nog ergens vloeistof halen, enige tips rond beste prijs kwaliteit?
Ik hou jou (en jullie) op de hoogte via hier
Bedankt voor de tips! Ga eerst eens zien hoe het mij zo lukt
@JoostG
Ik had een mail gestuurd naar superstarcomponents ivm de lengte van hun tubeless xl ventielen, nog niets terug gehad. Weet jij dat toevallig?
Als deze in m'n 60mm wiel passen koop ik ze, samen met de tape en een rode garmin mount (als ik dan toch wat bestel daar :p)
Moet ook nog ergens vloeistof halen, enige tips rond beste prijs kwaliteit?
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Zeker, even terug lezen in dit topic
Ken de lengte van hun ventielen niet, maar ik ben erg benieuwd. Lange losse ventielen zijn moeilijk tot niet te vinden (lang ventiel uit binnenband is dan vaak de oplossing), dus wil jij het antwoord delen als je het binnen hebt?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
Doe ik!JoostG schreef:Ken de lengte van hun ventielen niet, maar ik ben erg benieuwd. Lange losse ventielen zijn moeilijk tot niet te vinden (lang ventiel uit binnenband is dan vaak de oplossing), dus wil jij het antwoord delen als je het binnen hebt?
Tja, dat is een lang verhaal, maar eigenlijk gewoon met een recht stanleymesje. Omdat het met de hand insnijden niet doenlijk is heb ik van hout een ronde as van 25mm dik op een brede houtenlat gemaakt waaromheen de rol tape zonder zijdelings te bewegen kan draaien. Op de lat, onder de buitenkant van de rol, heb ik nu het stanleymesje met een 3mm boutje zo gemonteerd dat het met de scherpe kant en op de juiste snijmaat tegen de rol kan drukken en ook niet zijdelings kan bewegen.! Belangrijk is een stanleymesje te gebruiken wat voorzien is van 2 gaatjes 3mm (er inboren lukt niet). Nu kan je d.m.v. een hefboom in het 2e gaatje van het stanleymesje het mesje kantelen zodat het in de taperol kan gaan snijden als te tegelijkertijd de rol ronddraait.wasbeer2006 schreef:Jawel dat moet gaan. 19mm is genoeg voor een notubesvelg iig, veel mtb,ers gebruiken de 25mm.
Na wat experimenteren is het mij gelukt de rol ong. 1cm op de juiste breedtemaat van 21mm en zonder verloop in te snijden.
Je moet er maar opkomen, want in de handel heb ik niets kunnen vinden waar je een taperol mee zou kunnen insnijden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Ik heb inmiddels reactie gehad van superstarcomponents, de tubeless XL ventielen zijn 45mm lang.
Voor mij jammer genoeg te kort
Nu even een afweging maken:
- of ik ga voor de methode zoals JoostG al zei: een stuk uit een binnenband met hoog ventiel knippen
- of ik koop ventielverlengers en gebruik deze op een tubeless ventiel (of nog steeds JoostG zijn methode, met een kort ventiel dan)
Voordeel van de 2e is wel, als ik ooit echt lek rij, heb geen biba bij en ik leen er 1 van iemand, is dat deze altijd past d.m.v. de ventielverlengers die dan toch gemonteerd zitten.
(werkt dat uberhaupt wel goed, ventielverlengers?)
Suggestie? Tips?
En @FranX, waar kan je die tape (Tesa 4289 ) halen / bestellen?
- of ik ga voor de methode zoals JoostG al zei: een stuk uit een binnenband met hoog ventiel knippen
- of ik koop ventielverlengers en gebruik deze op een tubeless ventiel (of nog steeds JoostG zijn methode, met een kort ventiel dan)
Voordeel van de 2e is wel, als ik ooit echt lek rij, heb geen biba bij en ik leen er 1 van iemand, is dat deze altijd past d.m.v. de ventielverlengers die dan toch gemonteerd zitten.
Suggestie? Tips?
En @FranX, waar kan je die tape (Tesa 4289 ) halen / bestellen?
Laatst gewijzigd door RaceFietserke op 23 jan 2015 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Methode @JoostG is het beste, doe ik ook. Gebruik alleen wel ventielen waarvan je de binnenkant eruit kan schroeven, bijv. Schwalbe het is wel zo handig als je latex wil vullen.RaceFietserke schreef:Ik heb inmiddels reactie gehad van superstarcomponents, de tubeless XL ventielen zijn 45mm lang.
Suggestie? Tips?
Btw, als je ventielverlengers gebruikt neem dan die met buitenschroefdraad (zijn zeldzaam). Een tubelessventiel moet je nu eenmaal met een moer vast aandraaien.
Ik heb zelf nog nooit van die tape gekocht, maar ik had er over gelezen op een Duitse website.RaceFietserke schreef: En @FranX, waar kan je die tape (Tesa 4289 ) halen / bestellen?
Als ik even google krijg ik ze in Nederland alleen gevonden per doos (96 rollen). Misschien dat ze bij DHZ zaken of iets dergelijks te bestellen zijn.
Maar als je even op ebay kijkt kun je ze ook in Duitsland bestellen. Er komt dan wel 4,95 verzendkosten bij, maar dan nog steeds veeeeel goedkoper dan de yellowtape.
Je moet dan wel een keuze maken tussen 19mm en 25mm.
Succes
Frank