Garmin Edge 800 topic deel 2
Ik denk dat ik het gewoon mis had.
Ik heb sinds kort een garmin edge 810 op en probeer het verschil tussen een cource en een route te snappen.
Nu heb ik beide soorten op mijn edge geladen denk ik.
Maar in het lijstje zie ik geen verschil, ik zie alleen de namen.
Mijn vraag is dus, hoe herken ik een track/cource ten opzichte van een route op mijn garmin.
Moet ik een track of route anders starten?
Als ik bij een track niet bij het beginpunt start, werkt hij dan?
Bij een route niet zoals ik gemerkt heb, al moet ik zeggen dat ik herberekening aan had staan.
Ik wil liever niet nog een zondag morgen rondrijden met een opgeblazen kilometer teller die bij elke bocht laat weten dat ik de verkeerde kant op ga
Nu heb ik beide soorten op mijn edge geladen denk ik.
Maar in het lijstje zie ik geen verschil, ik zie alleen de namen.
Mijn vraag is dus, hoe herken ik een track/cource ten opzichte van een route op mijn garmin.
Moet ik een track of route anders starten?
Als ik bij een track niet bij het beginpunt start, werkt hij dan?
Bij een route niet zoals ik gemerkt heb, al moet ik zeggen dat ik herberekening aan had staan.
Ik wil liever niet nog een zondag morgen rondrijden met een opgeblazen kilometer teller die bij elke bocht laat weten dat ik de verkeerde kant op ga
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
aanbarry schreef:Ik heb sinds kort een garmin edge 810 op en probeer het verschil tussen een cource en een route te snappen.
Titel van dit topic: Garmin Edge 800 topic deel 2
Kijk eens even op pagina 1 van dit topic. De naam die jij geeft bepaalt wat je ziet op het scherm.
Je zou een Route met een "R" kunnen laten beginnen en een Track met een "T"
Zo weet jij dan toch direct of je op zondag een route dan wel een track gaat rijden.
Er bestaat nog een ander topic: Garmin Edge 810
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Ik weet niet of dit al ergens in dit topic staat maar voeg het toch nog maar even toe:
Mensen met oudere Edge 800 moeten er rekening mee houden dat de batterij typisch na 3 jaar de geest gaat geven. De Edge zelf gaat veel langer mee. Nu kun je voor een hoop geld bij Garmin je batterij laten vervangen maar ju kunt ook voor ongeveer 10 Euro een aftermarket batterij kopen op het internet en binnen 5 minuten (mits je een soldeerbout en de juiste torx schroevendraaier hebt) zelf de batterij vervangen. Je edge is dan weer als nieuw. Meer details in de link hieronder:
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... -yet/page4
Mensen met oudere Edge 800 moeten er rekening mee houden dat de batterij typisch na 3 jaar de geest gaat geven. De Edge zelf gaat veel langer mee. Nu kun je voor een hoop geld bij Garmin je batterij laten vervangen maar ju kunt ook voor ongeveer 10 Euro een aftermarket batterij kopen op het internet en binnen 5 minuten (mits je een soldeerbout en de juiste torx schroevendraaier hebt) zelf de batterij vervangen. Je edge is dan weer als nieuw. Meer details in de link hieronder:
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... -yet/page4
Vandaag de nieuwe Garmin-sensoren in gebruik genomen in combinatie met mijn Edge 800. Pairen was even wat geklooi maar ik kreeg 't uiteindelijk werkend. De sensoren functioneren op zich prima (wel ging een paar keer de auto/start stop zo maar aan) maar optisch vind ik ze toch een stuk minder dan de "good old" GC-10 sensor. Vooral de cadanssensor is een gedrocht, vele malen minder mooi dan het corsagemagneetje dat ik gebruikte. Ook heb ik niet bijster veel vertrouwen in de elastiekjes waarmee de sensoren vastzitten. Die gaan geheid een keer breken en dan verlies je dus je sensoren. Garmin heeft dit op proberen te lossen om een soort driedubbele O-ring te leveren bij de cadanssensor. Dit maakt de sowieso al erg lelijke sensor nóg lelijker.
Op zichzelf zijn de sensoren wel interessant voor frames waarbij de GC10 alleen past met het sprietje omhoog. Ook op vakantie op een huurfiets zijn ze ideaal, want ze zijn zeer snel en eenvoudig te installeren.
Samenvattend.... de GC10 die op mijn spinner zit gaat terug naar m'n Cannondale. De nieuwe cadanssensor gaat naar de spinningfiets.
Op zichzelf zijn de sensoren wel interessant voor frames waarbij de GC10 alleen past met het sprietje omhoog. Ook op vakantie op een huurfiets zijn ze ideaal, want ze zijn zeer snel en eenvoudig te installeren.
Samenvattend.... de GC10 die op mijn spinner zit gaat terug naar m'n Cannondale. De nieuwe cadanssensor gaat naar de spinningfiets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Vind juist de nieuwe cadanssensor een stuk beter eruit zien ook de montage op de achterkant van de crank. Ik heb wel voor de zekerheid een stukje dubbelzijdig tape erop geplakt. Maar rij nu al 500km probleemloos op de mtb ermee.
What makes the boat go faster?
- hetfietsertje1958
- Forum-lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
- Locatie: BabCity
- Contact
Bij mij juist andersom de oerlelijke CG10 met zijn opstaande sprietje gaat naar de Tacx-fiets en die onopvallende cadanssensor naar m'n Aeroadhavana schreef: Samenvattend.... de GC10 die op mijn spinner zit gaat terug naar m'n Cannondale. De nieuwe cadanssensor gaat naar de spinningfiets.
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.
Opstaande spriet is bij sommige frames helaas nodig. Echter als het sprietje - zoals het hoort - omlaag staat vind ik de GC10 niet lelijker dan dat gedrocht (incl driedubbele o-ring) van een cadanssensor.
Overigens vind ik de nieuwe snelheidssensor ook geen beauty!
Overigens vind ik de nieuwe snelheidssensor ook geen beauty!
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55
Ik heb voor mijn nieuwe fiets ook een nieuwe snelheids- en cadanssensor nodig, maar dat wordt inderdaad een GSC-10, want die 2 nieuwe dingen vind ik er ook niet uitzien.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Welk kaartmateriaal gebruik je?beren040 schreef:Is het lijntje van de track op een 1000 beter te zien dan op een 800?
Ik kan de lijn zelfs op 80 meter nauwelijks nog zien.
De enige reden om over te stappen naar een 1000 zou zijn als die lijn beter te volgen is voor mij.
Het scherm van de 1000 is duidelijk beter dan dat van de 800 maar ik heb (met gewone zonnenbril) nooit het idee gehad dat het lijntje ook maar enigszins slecht te zien is op de 800. (Met polariserende glazen kan ik daarnaast bijna niks lezen op de 800)